Kuinka monta lahjaa teillä on, perheen koko ja tuleeko "oikea" joulupukki?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja galluppia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

galluppia

Vieras
a)kuinka monta lahjaa teillä on joulupukin säkissä jaettavana?
b)perheen koko
c)onko teille tilattu oikea pukki, eikä vain perheenjäsen?
d)kuinka monta lahjaa olet itse ostanut lapselle?

Itsellä:
a)3
b)4
c)tilattiin oikea pukki, 30min
d)1

Lapsille on lahjoja varmaan 10-15 jokaiselle, riippuen iästä. Meillä usein vanhemmat lapset saavat arvokkaampia, mutta vähän vähemmän. Itse annan 2-5 lahjaa per oma lapsi, taas iästä riippuen. Esimerkkinä nyt vanhin saa tabletin, mutta nuoremmat sitten useamman paketin jotain pienempää. Meille se "oikea" pukki tulee, vaikkei vanhin enää edes usko siihen. Se on ostettu aina jonkun ilmoituksen perusteella, paitsi kerran on ollut sukulainen.

Tärkeintä on perheen yhteinen aika, hyvä ruoka ja laadukas viini. Meillä yleensä miehenkin kanssa saadaa kahdenkeskistä aikaa, kun isovanhemmat katsovat jälkikasvua hetken. Joulu on yhdessäolemisen aikaa!

A. Vaikea sanoa, kun en vielä ole lahjasäkkiä kokonaisuudessaan nähnyt. Paljon tulee sukulaisilta varsinkin lapsille.
b) 4hlö.
c) sukulainen tulee :)
D) 3 molemmille.

2 lasta on ja varmaan tommoset 20 lahjaa per ipana Voi olla enempikin kun en oo sukulaisilta tullutta säkkii kattellu tarkemmin itse ostanu varmaan joku 15kpl.. Aika vähän täällä on porukka lapsilleen mitään ostanu ;( mun mielestä ne lahja kasat vaan kuuluu lasten jouluun :)

a) ei mitään havaintoa. Lahjat ostettu enimmäkseen joskus 1,5-1kk sitten, tuntuu olevan vaatehuoneessa niitä joka paikassa kasseissa.
b) 3hlö, joulua viettämässä 10hlö
c) ei, perheenjäsen
d) omalle lapselle pari kolme pakettia olen ostanut

Oho luulin että itse oon ostanu vähän kun 2v tytölle ostin itse 8 lahjaa ja muilta on tähän mennessä tullut 9 lahjaa. Myöhemmin tulee vielä ainakin yhdeltä kummilta ja isovanhemmilta. Vauvalle ostin itse 7 ja muilta on tähän mennessä tullut 6 ja muutama tulee vielä kummeilta... Lapsia siis nuo kaksi.

a)kuinka monta lahjaa teillä on joulupukin säkissä jaettavana? Veikkaisin, että n. 30
b)perheen koko 2+2
c)onko teille tilattu oikea pukki, eikä vain perheenjäsen? Ei tilattua pukkia.
d)kuinka monta lahjaa olet itse ostanut lapselle? Molemmille n. 5

Luulen että noin 40 paketttia
Paikalla miehen vanhemmat, minä ja mieheni, meidän kolme lasta
Joku naapuri/sukulainen ilmeisesti on pukkina
Kahdelle isommalle ostimme 3 lahjaa/lapsi, vauvalle 1 lahjan. Lisäksi isovanhemmille yhden kullekin. Lasten kummeilla on kullakin tapana ostaa kaikille meidän lapsille jotain joten kun kummeja on yhteensä 5 pariskuntaa niin pelkästään niiltä on 15 pakettia lapsille. Ja isovanhemmilla useita paketteja per lapsi. Tekisi suorastaan mieli anta osa lahjoista jollekin joka oikeasti niitä tarvis.

a) lahjavuori kuusen alla on ihan kiitettävä :)
b) minä+ 2 taaperoa, paikalla myös lasten isä ja minun mummi
c) sukulainen tulee pukiksi
d) suurimman osan olen ostanut itse, ehkä kymmenen pakettia per nenä, joista osa on yhteiseen käyttöön (junaradan osia tms.).

Mulle on ihan sama kuinka monta pakettia siellä kuusen alla on, en todellakaan halua hillitä lasteni hemmottelua jouluna. Muistan kuitenkin miten kivalta itsestä tuntui, kun näki kuusen alle kerääntyvän paketin toisensa jälkeen ja saman haluan välittää eteenpäin omille lapsilleni.

a)kuinka monta lahjaa teillä on joulupukin säkissä jaettavana?
Joulupukki vie meiltä tänä vuonna monta säkkiä eri talouksiin. Itse olemme hankkineet niistä noin 50 kpl, mutta minulla ei ole vastausta siihen, kuinka paljon aikuiset lapseni, sisarukseni, ukit, mummit, kummit jne ovat hankkineet.

b)perheen koko? "Ydinperheen" osalta meiltä on laskutavasta riippuen +/- 20 kpl.

c)onko teille tilattu oikea pukki, eikä vain perheenjäsen? Vöyrilllä köy oikea pukki. Oulussa taas "amerikkalainen pukki" joka jättää joluyönä lahjat kuusen alle.

d)kuinka monta lahjaa olet itse ostanut lapselle? Jokaiselle lapsenlapselle ja sisaruksenlapselle yhden kullekin. Lisäksi kolmelle lapsistani yhteensä 5.

Mä olen hankkinut viisi lahjaa, triplamäärä tulee sukulaisilta ja kavereilta.
Aattona saa joulupukilta kymmenisen, osan sai jo viime viikonloppuna ja osan saa myöhemmin, kun ei olla vielä kaikkien sukulaisten ja kavereiden kanssa treffattu.

Ihan siihen "ydinydin"perheeseen kuuluu me kaksi, vaikka itse käsitän perheen hieman laajemmin.
En osaa sanoa mikä pukki on tulossa. Vietetään kaverijoulu ja kuulemma joulupukki on tulossa.
Veikkaisin, että jonkun veli tai sisaruksenpoika toimii pukkina.

Ai kauhee miten paljon lapset saa lahjoja! Meidän lapselle on kaikki lahjat yhteen laskettuina 5 pakettia, joista mä ostin 2.

Joskus vuosia sitten katsoin kun sisarusten lapsilla oli kymmeniä paketteja, joita avasi hysteerisinä. Poika sai jonku lego jutun ja sanoi "emmä tätä toivonu!". Kukaan muu ku minä ei kai huomannut ja hänkin unohti epäkelvon lahjansa ku olihan jonossa seuraavia. Ajattelin silloin et huhheli huu.. Nyt ymmärrän, että lapsen perus ominaisuuksiin kuuluu ahneus, eikä se enää niin ärsytä. Mun lapsi on 4 ja viettänyt toissa vuonna yhden joulun jota ei muista. Viimejoulu oltiin muualla. Hänellä ei siis ole ennakko odotuksia esim pakettivuorista. :) Mutta toki odottaa kovasti pukkia ja lahjoja! :)

Yhteistyössä