Kuinka moni raskauksista on OIKEASTI saanut alkunsa ehkäisyn pettämisen takia?

Kun eikös se ole aika pieni prosentti kun näitä raskauksia on? Silti esim. tällä palstalla jokainen ei toivottu raskaus tuntuu alkaneen ehkäisyn pettämisen takia. Tuntuu vähän siltä ettei kehdata myöntää ehkäisyn unohtuneen.

Enkä avaa sateenvarjoa p*skasateen takia.
 
vieras
Mä voin käsi sydämmellä sanoa, et näin on käyny.Laitatin aikoinani tavallisen t-kierukan terveyskeskuksen naislääkärillä.(Joka oli kyllä hoitanut ko.paikkakunnan naisten vastaavia asioita ennenkin, vaikka ei ollut varsinaisesti gynegologi.)Tarkastuksessa kierukka oli ultratessa vielä paikoillaan, mutta jonkinajan päästä tulin tosi kipeäksi ja kierukka oli pois paikoiltaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
multa unohtui kolme pilsua ottaa ja raskaaksi tulin. se oli järkytys. päädyimme aborttiin.
No mutta sentään myönnät, että unohdit ottaa pillerit. Kun niin moni varmasti ihan pokkana väittää ehkäisyn pettäneen vaikka se onkin itseasiassa unohtunut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
multa unohtui kolme pilsua ottaa ja raskaaksi tulin. se oli järkytys. päädyimme aborttiin.
No mutta sentään myönnät, että unohdit ottaa pillerit. Kun niin moni varmasti ihan pokkana väittää ehkäisyn pettäneen vaikka se onkin itseasiassa unohtunut.
joo piti ihan kirjautua.
niin ei mua hävetä tuota omaa mokaa myöntää. miksi pitäisi?unohdin sillä siisti.
olen usein miettinyt ja ihmetellyt samaa kuin ap tässä aloituksessaan..
 
ja sit mä olen miettinyt, et aika monella kun on tuo raskaus tullut ehkäisystä huolimatta, niin yllättävän vähän on kuitenkaan tehty abortteja. meinaan, että jos sitä ehkäisyä käytetään, niin eikö se pääsyy ole se ettei tulisi lapsia? en tarkoita, etteikö mieli voi muuttua kun raskaaksi tulee.. mutta meille se oli kyllä järkytys ja abortti oli oikea vaihtoehto siihen hetkeen ja tilanteeseen..
 
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
ja sit mä olen miettinyt, et aika monella kun on tuo raskaus tullut ehkäisystä huolimatta, niin yllättävän vähän on kuitenkaan tehty abortteja. meinaan, että jos sitä ehkäisyä käytetään, niin eikö se pääsyy ole se ettei tulisi lapsia? en tarkoita, etteikö mieli voi muuttua kun raskaaksi tulee.. mutta meille se oli kyllä järkytys ja abortti oli oikea vaihtoehto siihen hetkeen ja tilanteeseen..
Mä olen aina ajatellut, että jos raskaaksi tulisin väärään aikaan ja tilanteeseen, niin pitäisi lapsen kuitenkin. Vaikka ei siis olisi mitenkään suunniteltu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
ja sit mä olen miettinyt, et aika monella kun on tuo raskaus tullut ehkäisystä huolimatta, niin yllättävän vähän on kuitenkaan tehty abortteja. meinaan, että jos sitä ehkäisyä käytetään, niin eikö se pääsyy ole se ettei tulisi lapsia? en tarkoita, etteikö mieli voi muuttua kun raskaaksi tulee.. mutta meille se oli kyllä järkytys ja abortti oli oikea vaihtoehto siihen hetkeen ja tilanteeseen..
Mä en ainakaan alkujärkytyksestä selvittyäni miettiny aborttia vaihtoehtona, koska lapset ei meille mikään katastrofi ole, vaikkeivat juuri silloin suunnitelmiin kuuluisikaan. Itseäni huvitti ajatus vain, kun mietin, että tämä pikkuinen se TODELLA haluaa meille tulla...

Mutta en tuomitse mitenkään aborttia jos kunnolla huolehdittu ehkäisy pettää. Koska sen takiahan ehkäistään, ettei lasta haluta. sen sijaan se, että aborttia käytetään jälkiehkäisymuotona, on outoa...

 
Mä voin peilata tätäkin asiaa nuiden keskeytysten kautta jollain tapaa .. Kun se aap -lähete mun eteen tulee, niin suurimmassa osassa on rasti kohdassa ehkäisy pettänyt ja vielä niin, että kondomi pettänyt. Harvoin on rasti kohdassa "ei ehkäisyä käytössä" ja vielä harvemmin niin, että esim. kierukka/sterilisaatio olisi pettänyt.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
ja sit mä olen miettinyt, et aika monella kun on tuo raskaus tullut ehkäisystä huolimatta, niin yllättävän vähän on kuitenkaan tehty abortteja. meinaan, että jos sitä ehkäisyä käytetään, niin eikö se pääsyy ole se ettei tulisi lapsia? en tarkoita, etteikö mieli voi muuttua kun raskaaksi tulee.. mutta meille se oli kyllä järkytys ja abortti oli oikea vaihtoehto siihen hetkeen ja tilanteeseen..
Mä olen aina ajatellut, että jos raskaaksi tulisin väärään aikaan ja tilanteeseen, niin pitäisi lapsen kuitenkin. Vaikka ei siis olisi mitenkään suunniteltu.
Asiasta seinään - jos sut raiskattaisiin ja tulisit siitä raskaaksi, pitäisitkö lapsen silti?
 
MySelene
sit oon kans miettiny että jos oikeesti tilanne on niin paha että lapsi olis maailmanloppu niin kannattaisko sit käyttää 2 ehkäisyä päällekkäin. esim. pillerit + kondomi... ;) ite oon tätä vaihtoehtoo miettiny. siinä vaiheessa onkin jo minimaalinen riski että vahinkoja sattuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
ja sit mä olen miettinyt, et aika monella kun on tuo raskaus tullut ehkäisystä huolimatta, niin yllättävän vähän on kuitenkaan tehty abortteja. meinaan, että jos sitä ehkäisyä käytetään, niin eikö se pääsyy ole se ettei tulisi lapsia? en tarkoita, etteikö mieli voi muuttua kun raskaaksi tulee.. mutta meille se oli kyllä järkytys ja abortti oli oikea vaihtoehto siihen hetkeen ja tilanteeseen..
Mä olen aina ajatellut, että jos raskaaksi tulisin väärään aikaan ja tilanteeseen, niin pitäisi lapsen kuitenkin. Vaikka ei siis olisi mitenkään suunniteltu.
Asiasta seinään - jos sut raiskattaisiin ja tulisit siitä raskaaksi, pitäisitkö lapsen silti?
Aivan ensimmäisenä ottaisin jälkiehkäisyn ja jos siitä huolimatta olisin raskaana, niin varmaankin pitäisin lapsen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
ja sit mä olen miettinyt, et aika monella kun on tuo raskaus tullut ehkäisystä huolimatta, niin yllättävän vähän on kuitenkaan tehty abortteja. meinaan, että jos sitä ehkäisyä käytetään, niin eikö se pääsyy ole se ettei tulisi lapsia? en tarkoita, etteikö mieli voi muuttua kun raskaaksi tulee.. mutta meille se oli kyllä järkytys ja abortti oli oikea vaihtoehto siihen hetkeen ja tilanteeseen..
Mä en ainakaan alkujärkytyksestä selvittyäni miettiny aborttia vaihtoehtona, koska lapset ei meille mikään katastrofi ole, vaikkeivat juuri silloin suunnitelmiin kuuluisikaan. Itseäni huvitti ajatus vain, kun mietin, että tämä pikkuinen se TODELLA haluaa meille tulla...

Mutta en tuomitse mitenkään aborttia jos kunnolla huolehdittu ehkäisy pettää. Koska sen takiahan ehkäistään, ettei lasta haluta. sen sijaan se, että aborttia käytetään jälkiehkäisymuotona, on outoa...
no sithän sä voit tuomita mut, kun mä tosiaan unohdin ne kolme pilleriä ottaa ja tulin raskaaksi ja tein abortin.mä en vaan usko että olen tälläkään palstalla ainoa, joka on itse ehkäisyn pettämiseen vaikuttanut unohtamalla/väärinkäyttämällä tms tavalla.
 
entäs jos kävisikin niin että vauvakuumeinen mies olisi vaimonsa tietämättä pistänyt kondoomiin pienen reijän, ku vaimo ei lasta haluaisi. mitäs siinä vaiheessa sitten? näinhän myös mies voisi kätevästi huijata puolisonsa raskaaksi. eiku kunhan mietin vaan että voishan sekin lla käytännössä vaihtoehto. silloinhan "ehkäisy olisi pettänyt". :D
 
Ja
joukkoon mahtuu varmasti PALJON niitäkin tapauksia, joissa nainen on halunnut lapsen (mies ei) ja jättänyt sitten ehkäisyn pois mieheltään salaa. Sitten vaan toteaa viattomasti "Ups kulta, ehkäisy petti...."
 
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
ja sit mä olen miettinyt, et aika monella kun on tuo raskaus tullut ehkäisystä huolimatta, niin yllättävän vähän on kuitenkaan tehty abortteja. meinaan, että jos sitä ehkäisyä käytetään, niin eikö se pääsyy ole se ettei tulisi lapsia? en tarkoita, etteikö mieli voi muuttua kun raskaaksi tulee.. mutta meille se oli kyllä järkytys ja abortti oli oikea vaihtoehto siihen hetkeen ja tilanteeseen..
Mä en ainakaan alkujärkytyksestä selvittyäni miettiny aborttia vaihtoehtona, koska lapset ei meille mikään katastrofi ole, vaikkeivat juuri silloin suunnitelmiin kuuluisikaan. Itseäni huvitti ajatus vain, kun mietin, että tämä pikkuinen se TODELLA haluaa meille tulla...

Mutta en tuomitse mitenkään aborttia jos kunnolla huolehdittu ehkäisy pettää. Koska sen takiahan ehkäistään, ettei lasta haluta. sen sijaan se, että aborttia käytetään jälkiehkäisymuotona, on outoa...
no sithän sä voit tuomita mut, kun mä tosiaan unohdin ne kolme pilleriä ottaa ja tulin raskaaksi ja tein abortin.mä en vaan usko että olen tälläkään palstalla ainoa, joka on itse ehkäisyn pettämiseen vaikuttanut unohtamalla/väärinkäyttämällä tms tavalla.
Kuule, empä todella tuomitse sua... Ei kuulu tapoihini, ajattelen, että abortti on kuitenkin jokaisen henkilökohtainen asia, ei se kuulu mulle, tekipä sen mitä varten tahansa.

Tarkoitin lähinnä, että ihminen sekstailee alvariinsa, ei huolehdi mitenkään ehkäisystä, ja sitten hänelle vahinkojen sattuessa tehdään useampikin abortti. sitä en ymmärrä, vaikka monia muita asioita ymmärränkin! =)

Eipä muakaan kaikki ymmärrä, kun kolmannen synnytyksen jälkeen emme ehkäisyä käyttäneet, ja sitten ajan kuluessa aloin tuntemaan liikkeitä mahasta, ja selvisi, että olenkin raskana jo viikolla 20, nyt viikkoja 24. Se oli yllätys meille, ei taaskaan katastrofi, mutta moni on ollut ihmeissään, miten voi edetä raskaus noin pitkälle, etten huomannut, tyhmäkö olen...

 

Yhteistyössä