Kuinka moni raskauksista on OIKEASTI saanut alkunsa ehkäisyn pettämisen takia?

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
ja sit mä olen miettinyt, et aika monella kun on tuo raskaus tullut ehkäisystä huolimatta, niin yllättävän vähän on kuitenkaan tehty abortteja. meinaan, että jos sitä ehkäisyä käytetään, niin eikö se pääsyy ole se ettei tulisi lapsia? en tarkoita, etteikö mieli voi muuttua kun raskaaksi tulee.. mutta meille se oli kyllä järkytys ja abortti oli oikea vaihtoehto siihen hetkeen ja tilanteeseen..
Mä en ainakaan alkujärkytyksestä selvittyäni miettiny aborttia vaihtoehtona, koska lapset ei meille mikään katastrofi ole, vaikkeivat juuri silloin suunnitelmiin kuuluisikaan. Itseäni huvitti ajatus vain, kun mietin, että tämä pikkuinen se TODELLA haluaa meille tulla...

Mutta en tuomitse mitenkään aborttia jos kunnolla huolehdittu ehkäisy pettää. Koska sen takiahan ehkäistään, ettei lasta haluta. sen sijaan se, että aborttia käytetään jälkiehkäisymuotona, on outoa...
no sithän sä voit tuomita mut, kun mä tosiaan unohdin ne kolme pilleriä ottaa ja tulin raskaaksi ja tein abortin.mä en vaan usko että olen tälläkään palstalla ainoa, joka on itse ehkäisyn pettämiseen vaikuttanut unohtamalla/väärinkäyttämällä tms tavalla.
Kuule, empä todella tuomitse sua... Ei kuulu tapoihini, ajattelen, että abortti on kuitenkin jokaisen henkilökohtainen asia, ei se kuulu mulle, tekipä sen mitä varten tahansa.

Tarkoitin lähinnä, että ihminen sekstailee alvariinsa, ei huolehdi mitenkään ehkäisystä, ja sitten hänelle vahinkojen sattuessa tehdään useampikin abortti. sitä en ymmärrä, vaikka monia muita asioita ymmärränkin! =)

Eipä muakaan kaikki ymmärrä, kun kolmannen synnytyksen jälkeen emme ehkäisyä käyttäneet, ja sitten ajan kuluessa aloin tuntemaan liikkeitä mahasta, ja selvisi, että olenkin raskana jo viikolla 20, nyt viikkoja 24. Se oli yllätys meille, ei taaskaan katastrofi, mutta moni on ollut ihmeissään, miten voi edetä raskaus noin pitkälle, etten huomannut, tyhmäkö olen...
ok, ymmärrän pointtisi.
ja kovasti onnea odotukseesi :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ja:
joukkoon mahtuu varmasti PALJON niitäkin tapauksia, joissa nainen on halunnut lapsen (mies ei) ja jättänyt sitten ehkäisyn pois mieheltään salaa. Sitten vaan toteaa viattomasti "Ups kulta, ehkäisy petti...."
Ja niitä, jotka luottavat sataprosenttisesti keskeytettyyn yhdyntään tai ns. varmoihin päiviin, ja puhuvat näistä kahdesta LUOTETTAVANA ehkäisynä, vaikkakin omasta mielestäni noihin luottaminen on lähinnä arpapeliä...

 
vierailija
mun kaveri/tuttavapiiristä köytyy vain yksi ehkäisyn pettämisestä aiheutunut raskaus. tuttu söi tunnollisesti pillereitä ja silti tuli raskaaksi (piti lapsn ).

sitten monikin kaveri on sählännyt ehkäisyn kanssa, unohdellu pillereitä ja kortsut on hajoillu. jos ei ihan todella ole lasta haluttu niin ovat hakeneet jälkiehkäisyn varmuuden vuoksi.

mulla raskaaksi tulo vaatii semmoisia ponnistuksia, etten varmaan vaivautuisi jälkiehkäisyä hakemaan vaan pelaisin riskillä. ;)
 
Ehkäisyjä on monenlaisia. Lääketiede ei tunne luonnonmukaista ehkäisyä, mutta on ihan toimiva vaihtoehto parisuhteessa, jossa se lapsen tulo ei niin vaarallinen ole, vaikkakaan ei juuri nyt suunniteltu. Meidän lapsista yksi on tällainen iloinen yllätys =)
 
hellu
Alkuperäinen kirjoittaja Jopa:
Alkuperäinen kirjoittaja Jopa:
jos kortsu pettää niin miks ei haeta katumuspilsuja? siis huomataan kortsun pettäneen
ja siis jos ehkäsy unohtunu niin miks ei haeta katumuspilsuja? sit itketään ku ollaan paksuna
Läheiseni tosiaan haki (ajoissa) katumuspillerit kun ehkäisy oli jäänyt pois. Eipä auttanut, vauva sieltä kuitenkin tuli! :D Katumuspillerit ei enää auta jos alkio on jo ehtinyt kiinnittyä -ja joskus se alkio voi tosiaan toimia aika vauhdilla!
 
jille


Siskollani on kaksi raskautta alkanut pillereiden käytän aikana. Ekalla kerralla hän epäili syyn olleen siinä, että oli ottanut pillereitä huolimattomasti. Vuosia myöhemmin pillerit (erimerkkiset) pettivät jälleen ja silloin hän oli tunnollisesti ottanut pillerit, ei ollut ollut sairaana, ei ollut ruokavalio- tai elämäntapamuutoksia, jne. Pysyi mysteerinä miten se raskaus oli alkanut, -tai siis ainoa selitys oli se, että pillerit petti. Sanomattakin selvää, että nykyään ei luota hormonaaliseen ehkäisyyn omalla kohdallaan..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
no sithän sä voit tuomita mut, kun mä tosiaan unohdin ne kolme pilleriä ottaa ja tulin raskaaksi ja tein abortin.mä en vaan usko että olen tälläkään palstalla ainoa, joka on itse ehkäisyn pettämiseen vaikuttanut unohtamalla/väärinkäyttämällä tms tavalla.
Eihän sun kohdalla ehkäisy edes pettänyt vaan itse sen unohdit.

 
totuus
Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
Joo, oon samaa mieltä ap:n kanssa.

Esimerkiksi kondomi on kyllä aika varma ehkäisy, jos sitä vaan käyttää.
Paitsi jos se hajoo tai luiskahtaa pois aktissa!
Pitää opetella käyttämään sitä kondomia :whistle:
Itse Raisa Cacciatore on sanonut, et jos pelkästään kondomia käyttää, niin on vain ajan kysymys, koska on raskaana.

 

Yhteistyössä