Kuinka moni pesee paskavaipat normaaalin pyykin seassa?? Ei kannattaisi

  • Viestiketjun aloittaja kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti
Peyote
[QUOTE="äiti88";29082424]Kestovaippoja kukaan tuskin pesee 40 asteessa... toivon ainakin niin.

Ja joku perseen pesu joka kakkikerran jälkeen on niin täyspäiväisen turhaa, puhumattakaan että alkaa pytyllä jollain saippualla vielä hinkkaamaan! mun korviin se vasta ällöltä kuulostaakin. Eiköhän se peffa pysy ihan tarpeeksi puhtaana, kun käy kerran päivässä suihkussa ja samalla pesee. Bakteeritonta siitä nyt ei koskaan saa, vaikka kuinka hinkuttais. Peppureikä on peppureikä. Ellei nyt sitten kärsi maailmanlopun ripulista kroonisesti, jolloin ymmärrän että pitää pestä.....[/QUOTE]

Jos sulla menis käsiin kakkaa, niin kyllä sä saippualla senkin pesisit.
 
"äiti88"
Jos sulla menis käsiin kakkaa, niin kyllä sä saippualla senkin pesisit.
Tietysti, etten levitä käsissäni bakteereita joka puolelle mihin kosken. Kuinka paljon sä sitten kättelet perseelläsi, jos sen pitää koko ajan olla putipuhdas?

Mihin ne näkymättömät kakkabakteerit leviää sun pöksyjen sisältä? ja huom, niitä ei edes kaikkia pois saa, vaikka kuinka pesisit.....
 
Peyote
[QUOTE="äiti88";29082441]Tietysti, etten levitä käsissäni bakteereita joka puolelle mihin kosken. Kuinka paljon sä sitten kättelet perseelläsi, jos sen pitää koko ajan olla putipuhdas?

Mihin ne näkymättömät kakkabakteerit leviää sun pöksyjen sisältä? ja huom, niitä ei edes kaikkia pois saa, vaikka kuinka pesisit.....[/QUOTE]

Ei saakaan kaikkia pois, mutta pesisithän sinäkin ne kätesi, vaikket saisi ihan kaikkea pois vai mitä? Ja leviäähän ne sieltä, esimerkiksi juuri pyykin mukana.
 
"äiti88"
Ei saakaan kaikkia pois, mutta pesisithän sinäkin ne kätesi, vaikket saisi ihan kaikkea pois vai mitä? Ja leviäähän ne sieltä, esimerkiksi juuri pyykin mukana.
Pesetkö sä sun nenänpieletkin aina niistämisen jälkeen saippualla? aika ällöttävää, että jätät räkäbakteerit siihen nenänpieliin... siis, jos sulla menis räkää käsiin, niin kyllähän sä kädet saippualla peset, pesethän?

Leviää pyykin mukana mihin? Pesen kaikki vaatteet 60 asteessa, alkkarit joskus kuumemmassakin. Ja mitä siitä sitten tapahtuu kun ne leviää vaatteisiin ja sitäkautta joka puolelle? Itse en ainakaan ole ollut vuosikausiin edes vatsataudissa... Noh, odottelen kauhulla mitä tapahtuu, kun meidän pyykki on nyt niin superinfektoitunut varmasti..... :D

Tulee lähinnä mieleen että sut on aivopesty jollain vanish antibakteerihuijaus mainoksella.... Eiköhän molempien mielipide asiasta tullut kuitenkin jo selväksi. Peppuaan saa pestä just niin usein kun haluaa, minusta vaan moinen pluttaus on turhaa, jos peseytyy muuten päivittäin.
 
Peyote
[QUOTE="äiti88";29082482]Pesetkö sä sun nenänpieletkin aina niistämisen jälkeen saippualla? aika ällöttävää, että jätät räkäbakteerit siihen nenänpieliin... siis, jos sulla menis räkää käsiin, niin kyllähän sä kädet saippualla peset, pesethän?

Leviää pyykin mukana mihin? Pesen kaikki vaatteet 60 asteessa, alkkarit joskus kuumemmassakin. Ja mitä siitä sitten tapahtuu kun ne leviää vaatteisiin ja sitäkautta joka puolelle? Itse en ainakaan ole ollut vuosikausiin edes vatsataudissa... Noh, odottelen kauhulla mitä tapahtuu, kun meidän pyykki on nyt niin superinfektoitunut varmasti..... :D

Tulee lähinnä mieleen että sut on aivopesty jollain vanish antibakteerihuijaus mainoksella.... Eiköhän molempien mielipide asiasta tullut kuitenkin jo selväksi. Peppuaan saa pestä just niin usein kun haluaa, minusta vaan moinen pluttaus on turhaa, jos peseytyy muuten päivittäin.[/QUOTE]

No, mun mielestä kakka haisee pahalle, enkä halua, että mun peppu haisee. Valitettavan moni ihminen haisee pahalta.
 
"äiti88"
No, mun mielestä kakka haisee pahalle, enkä halua, että mun peppu haisee. Valitettavan moni ihminen haisee pahalta.
Ja mun mielestä on olemassa tervettä hygienianhoitoa, ja sitten neuroottisuutta. Kukaan ei haise kakkalle vain siksi, että ei joka kakkan jälkeen jynssää peppua saippualla. Sitä varten on keksitty vessapaperi. Kyllä sitä laiminlyö hygieniaa jo paljon vakavammin, jos oikeasti haisee kakkalle.

En tiedä missä asut ja millaisissa porukoissa liikut, itse en ole huomannut että ihmiset järjestään haisisi pahalta. Ihan siistejä ja tuoksuttomia ihmisiä mulla on perhepiirissä, ystävissä, työpaikalla, asiakkaissa jne.
 
"äiti88"
ehkä myös miettisin onko oma ruokavalio kunnossa, jos kakka haisee niin pahalle että joka asioinnin jälkeen tarvii saippuaa, tai ei kestä olla siinä omassa hajussaan....
 
"vieras"
Ei saakaan kaikkia pois, mutta pesisithän sinäkin ne kätesi, vaikket saisi ihan kaikkea pois vai mitä? Ja leviäähän ne sieltä, esimerkiksi juuri pyykin mukana.
Sori nyt, mutta vähän maaniselta kuulostaa tää sun meininki. Mun mielestä käsien pesun ja takapuolen pesun vertaaminen on ihan älytöntä. Käsillä teen ruokaa, hoidan lastani, kosken eri paikkoihin asunnossa (ovenkahvat jne.). Kyllä käsien pesu on aika paljon olennaisempaa kuin takapuolen pesu kakkaamisen jälkeen, ei siitä nyt pääse mihinkään. Ja vähän OT: meillä ei ole käsisuihkua. Joutuisin siis jokaisen isomman hädän jälkeen menemään pesemään takapuoleni suihkuun, aika hankalaksi menisi.
 
Peyote
[QUOTE="äiti88";29082513]Ja mun mielestä on olemassa tervettä hygienianhoitoa, ja sitten neuroottisuutta. Kukaan ei haise kakkalle vain siksi, että ei joka kakkan jälkeen jynssää peppua saippualla. Sitä varten on keksitty vessapaperi. Kyllä sitä laiminlyö hygieniaa jo paljon vakavammin, jos oikeasti haisee kakkalle.

En tiedä missä asut ja millaisissa porukoissa liikut, itse en ole huomannut että ihmiset järjestään haisisi pahalta. Ihan siistejä ja tuoksuttomia ihmisiä mulla on perhepiirissä, ystävissä, työpaikalla, asiakkaissa jne.[/QUOTE]

Ehkä nenäsi ei ole tarkka?
Ei se vielä tee kenestäkään neuroottista, jos tykkää kakan jälkeen pestä takamuksen. Minusta kakka ei lähde paperilla pyyhkimällä ja koska melkein kaikkialla on alapääsuihkut olemassa, en näe järkeä, miksi en käyttäisi sellaista mahdollisuutta.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Peyote
[QUOTE="äiti88";29082521]ehkä myös miettisin onko oma ruokavalio kunnossa, jos kakka haisee niin pahalle että joka asioinnin jälkeen tarvii saippuaa, tai ei kestä olla siinä omassa hajussaan....[/QUOTE]


No vaikka olis millainen ruokavalio, niin ei kai kukaan halua kakkaa iholleen?
 
Peyote
[QUOTE="vieras";29082523]Sori nyt, mutta vähän maaniselta kuulostaa tää sun meininki. Mun mielestä käsien pesun ja takapuolen pesun vertaaminen on ihan älytöntä. Käsillä teen ruokaa, hoidan lastani, kosken eri paikkoihin asunnossa (ovenkahvat jne.). Kyllä käsien pesu on aika paljon olennaisempaa kuin takapuolen pesu kakkaamisen jälkeen, ei siitä nyt pääse mihinkään. Ja vähän OT: meillä ei ole käsisuihkua. Joutuisin siis jokaisen isomman hädän jälkeen menemään pesemään takapuoleni suihkuun, aika hankalaksi menisi.[/QUOTE]

Voi siinä pytyn vieressä pitää myös vaikka vesikannua. Ihan yhtä kätevä. Eihän sun ole pakko pestä, tee niin kuin tykkäät. Mä pesen silti.
 
"äiti88"
[QUOTE="vieras";29082523]Joutuisin siis jokaisen isomman hädän jälkeen menemään pesemään takapuoleni suihkuun, aika hankalaksi menisi.[/QUOTE]

No tietysti peruutat pylly pystyssä kylppärin puolelle, älä unohda rekkaa imitoivaa peruutusääntä.... täytyyhän se pylly jynssätä, senkin kakkiainen :)
 
Peyote
[QUOTE="äiti88";29082537]No tietysti peruutat pylly pystyssä kylppärin puolelle, älä unohda rekkaa imitoivaa peruutusääntä.... täytyyhän se pylly jynssätä, senkin kakkiainen :)[/QUOTE]

Ei sitä muuten tarvitse jynssätä, vaan saippualla pestessä siihen kohdistuu paljon vähemmän hankausta kuin paperilla hinkatessa.
 
"äiti88"
Noniin just.. tosi hygieenistä. Siitä sit selittämään kaikille vieraille että "meillä on täällä tämmöinen pepunpesu kannu, saa lainata!". Tai aina parempi, jos ottaa oman messiin. Työpaikallakaan ei välttämättä ole bideesuihkua, mutta jättää sinne pytyn viereen vaan oman, nimikoidun pepunpesukannun.
 
madan
Höpöjuttuja nuo iltalehdet. Ei niistä vaatteista steriilejä saa eikä tarvikkaan saada. Bakteereja on joka paikka täynnä. Meillä pestään vaipat, suurin osa lastenvaatteista ja aikuistenkin alusvaatteet ja t-paidat 60 asteessa. Vaippojen seassa myös muuta pyykkiä. Jos ei haise, on tarpeeksi puhdasta. Puuvilla kestää varsin hyvin 60 astetta ja puhdistuu vasta siinä kunnolla. Sitten jos on jotain hienompia, niin katson pesuohjeen ja sen mukaan.
 
LaMamanMorbid
Voi ISO hali sinne! Ihan on paskavaipat ja muut paskavaatteet kuurattu muun pyykin seassa eikä kukaan ole sairastanut koleeraa tai paiseruttoa. Mä pidän sitä ihan bonuksena.
 
kfkfkf
No on se mun mielestä myös aika ällöä, että paskotaan ja persereiän ympärys on täynnä sitä kakkaa ja sit se vain paperilla pyyhkäistään ja jätetään loput sinne. Se paperi kun ei todellakaan pyyhi pois kaikkea kakkaa, en mä ainakaan halua että mun perseessäni on kakkaa :D
Vai kuinka moni paperilla ihan vaan pyyhkis jos paskaa sattuu menemään vaikkapa nyt reiteen jostain kumman syystä? Kyllä mä sen pesisin saippualla pois.

No, jotkut näköjään pesee paskavaipat muiden pyykkien kanssa :O Entäs ripulibakteerit, kuoleeko nekin 60 asteessa? Kai joku sitten pesee kakkaisen potankin astianpesukoneessa? :D

Toivottavasti teidän koneet sit ainakin huuhtelevat hyvin :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: lasipää edellä
"vieras"
No on se mun mielestä myös aika ällöä, että paskotaan ja persereiän ympärys on täynnä sitä kakkaa ja sit se vain paperilla pyyhkäistään ja jätetään loput sinne. Se paperi kun ei todellakaan pyyhi pois kaikkea kakkaa, en mä ainakaan halua että mun perseessäni on kakkaa :D
Vai kuinka moni paperilla ihan vaan pyyhkis jos paskaa sattuu menemään vaikkapa nyt reiteen jostain kumman syystä? Kyllä mä sen pesisin saippualla pois.

No, jotkut näköjään pesee paskavaipat muiden pyykkien kanssa :O Entäs ripulibakteerit, kuoleeko nekin 60 asteessa? Kai joku sitten pesee kakkaisen potankin astianpesukoneessa? :D

Toivottavasti teidän koneet sit ainakin huuhtelevat hyvin :whistle:
Sä olet tosiaan tyhmä.
 
"vieras"
Kiitos, teidän paskaperseiden pesuistahan olenkin aina halunnut tietää enemmän...

Mutta aiheeseen: miten kestovasippailun ekologisuus verrattuna kertiksiin kärsii, jos ne kestot pestään erillään muusta pyykistä ja vähintään kuudessakympissä? Muistelen ekologisuusajattelun tässä perustuneen aika paljon siihen, että "tottakai kestot pestään muun pyykin mukana, ettei konetta ja sähköä käytetä turhaan"..?
 
Professional Griefer
Okei kaikella kunnioituksella ja ällöalueelle menemisellä, kuinka huonosti te syötte, että perse on täynnä sotkua ku käy kakilla? :D Itselleen oikean, hyvän ruokavalion myötä kakilla käymiseenkin tarvitaan vain ihan pieni keko paperia, eikä siihenkään jää oikein mitään....
 
kfkfkf
ja moni puhuu jarruviivoista, ei mulla ole sellaisia ainakaan IKINÄ pikkuhousuista löytynyt. Miksiköhän sellaisia tulee :whistle:
No mä kerron; sinne perseeseen on jäänyt sitä paskaa... Tai toinen vaihtoehto on TODELLA märät pierut, sellaisiakin joskus ollut, mutta ei ne kyllä kalsareita oo sotkenut, eli luulempa syynä olevan tuo eka vaihtoehto
 

Yhteistyössä