H
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja 25v amislainen:25x25cm levystä sahataan niin iso ympyrä kuin siitä vain saadaan sahattua, kuinka suuri on hukkaosuus pinta-alaltaan? Entä tuo hukkaosuus prosentteina koko levystä
Tällainen oli amiksen vaikein matikan kysymys ja mä jopa laskin sen OIKEIN, jeeee
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:No ei se hukkaosuus kyl 78,5 % ole vaan (625 - 490,873)/625 * 100 = 21,46 %
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:Jaha, ruokoton ehti sitte jo korjaamaan omansa....
Alkuperäinen kirjoittaja juuei:toki osaisin, ei ole kalkulaattoria tässä koneen äärellä, ja se vastauskin tuossa jo on
mä lasken työssäni paljon ja matikka on ollut mulle aina helppoa, varsinkin geometria, mutta todennäköisyyslaskuihin tyssäsi pahasti, niitä en vaan saanut kaaliini. Mutta harvoinpa sitä tarvitseekaan ja kemia on kiintoisampaa.
Jes! OsasinAlkuperäinen kirjoittaja papukaijan ruokottomat puheet:Alkuperäinen kirjoittaja 25v amislainen:25x25cm levystä sahataan niin iso ympyrä kuin siitä vain saadaan sahattua, kuinka suuri on hukkaosuus pinta-alaltaan? Entä tuo hukkaosuus prosentteina koko levystä
Tällainen oli amiksen vaikein matikan kysymys ja mä jopa laskin sen OIKEIN, jeeee
levyn pinta-ala = 25 cm x 25 cm = 625 cm^2
suurimman ympärän pinta-ala = pi * (25 cm / 2)^2 = 490,625 cm^2
(pi = 3,14)
hukkaosuus = [(625 - 490,625 )/ 625] * 100% = 21,5%
Alkuperäinen kirjoittaja papukaijan ruokottomat puheet:Alkuperäinen kirjoittaja juuei:toki osaisin, ei ole kalkulaattoria tässä koneen äärellä, ja se vastauskin tuossa jo on
mä lasken työssäni paljon ja matikka on ollut mulle aina helppoa, varsinkin geometria, mutta todennäköisyyslaskuihin tyssäsi pahasti, niitä en vaan saanut kaaliini. Mutta harvoinpa sitä tarvitseekaan ja kemia on kiintoisampaa.
Tietokoneesta löytyy, jos käytät Windowsia
Start - Programs - Accessories - Calculator