Kuinka moni on sitä mieltä, että arvet rumentavat? Pidätkö jotain arpeasi rumentavana tekijänä?

Minun mielestäni eivät rumenna, ensin joku todella näkyvä arpi saattaa hätkähdyttää, mutta kaikkeen tottuu.

Itsellä 20cm arpi navasta alaspäin, enkä osaa pitää sitä rumana. Varmasti aion bikineissä joskus viel esiintyä siitäkin huolimatta :p

Mulla on ristiselässä arpi 4 kk:n ikäisenä tehdystä leikkauksesta. Se on muuttunut kasvamisen, lihomisen, laihtumisen jne. myötä todella rumaksi. Onneksi se on sellaisessa paikassa jota harvemmin tulee esiteltyä. Toisaalta se muistuttaa siitä, että on syytä olla kiitollinen terveydestään :)

Mä en edes huomaa lapseni arpea, mutta muut huomaavat.

Moni on kysynyt, että minne lapsi on loukannut itsensä ja tekeekö kipeää...no ei tee, kun tapaturmasta on sen 8 vuotta aikaa. Arpi vaan on edelleen punainen ja näyttää ihan uudelta. Arpi on kasvoissa, joten se saattaa alkaa joskus vaivaamaan tyttöä.

Mulla on maha sen näköinen että joku isompi elukka on mut raadellut, mutta ne ei haittaa mua lainkaan. Voin siis kulkea vatsani puolesta bikineissä, eikä tee tiukkaakaan :)

Viimeksi muokattu:
fds
Mulla on vain pieni arpi silmäkulmassa, ei sitä ees huomaa. Mun veljellä on tosi iso arpi olkapäästä kyynärpäähän leikkauksen johdosta ja onhan se aika ruma. Mutta ei se mun veljeä rumenna, se arpi vaan itsessään on ruma.

Mulla on arpia siellä sun täällä, mm. sectioarpi navasta alaspäin + koko alavatsa täynnä raskausarpia (vaaleita tosin), umpparinpoistoarpi (liekö yhdyssanakaan), sit on muutama pienempi arpi parista luomen poistosta ja neljä parin sentin arpea taisi jäädä kun sappirakko poistettiin. En minä niitä ajattele sen enempää kun ei ole tapana alasti kuljeskella. Uimahalliin kun menen niin en näe ihmisten mahdollista tuijottelua kun olen niin pahasti likinäköinen :LOL:

yyyh
Mun reidessä on ruma arpi, siis todella ruma. En voi esiintyä vaatteissa, jotka eivät peitä arpea, eli uimista en harrasta. Kyse ei ole edes siitä, etten itse kestäisi arven rumuutta, mutta en enää jaksa muitten ihmettelyä ja ilkkumista. Mulla on myös selässä pitkä arpi eikä se haittaa mua. Voin vaikka pitää vaatteita, joissa tuo arpi näkyy, kun se ei kuitenkaan niin huomiota herättävä ole. Sektiot mulla tehtiin pystyviiltoon ja arpi on järkyttävän näköinen, mutta sitähän ei kukaan koskaan näe, paitsi mun mies, ja lapset, kun olivat pieniä.

"vieras"
Mulla on kyynärpäässä arpi muistona murtumasta. Se on niin ruma, että sen on kyllä kursinut kokoon joku kesäharjoittelija. Mutta pidän silti lyhythihaisia paitoja yms. Jos jotakuta haittaa niin pyörtykööt.

halipupu harmaana
Riippuu vähän arvesta, mutta kyllä ainakin mun arvet rumentavat mua, mutta ei voi mitään. Lapset uskaltavat kysyä mikä mulla on, mutta aikuiset eivät huomaa tai eivät uskalla kysyä asiasta.

Mulla on kasvoissa arpi, ja oli se lapsena jotenkin itsetunnolle herkkä paikka. Nykyään sitä ei enää näy eikä kukaan huomaa, ellen ota asiaa puheeksi. En ajattele sitä kyllä mitenkään positiivisenakaan ilmiönä, kun ei arpi ole minkään sankari-/urhoollisuusteon myös tullut. Hauska tarina tietysti. :D

hhhhhh
Rumiahan nämä ovat kuin pienet perkeleet. Kaunista eivät lainkaan, herättävät kysymyksiä, kauhistusta ja kummastusta. Silti annan niiden näkyä. En jaksa peitellä töissä, asikkailta pomoilta. Siinä saa peittää koko käsivarren. Ainoastaan ne viiltojäljet ranteesta pistän kellon alle piiloon.

vier
No eipä nämä viiltelyarvet käsivartta kaunistakaan. Onneksi ovat haalistuneet, eivätkä ole aivan kauhean leveitä. En jaksa niitä nykyään peitellä vaikka varmasti aina joku ne huomaa.

Kukaan ei ole koskaan niistä kysynyt, lienevätkö nykyään jos ei tavallisia niin ei ainakaan ihan kauhean harvinaisia? Näen niitä silloin tällöin muillakin enkä tietenkään kysele, koska tiedän mikä suurinpiirtein taustalla...

"vieras"
Muita arpia en murehdi, mutta viiltelyarvet vasemmassa käsivarressa ranteesta kyynärtaipeeseen harmittaa ja nolottaa. En niitä kyllä edes yritä peitellä, en aio kesäisin kulkea pitkähihaisissa niiden takia. Mutta kyllä ne rumentaa!

"hiili"
Oon sitä mieltä että nää mun arvet kasvoissa tekee musta ruman. Olisin ihan kaunis ilman niitä, muuttaa mun kasvoja niin paljon...

Vartalossakin on arpia mut ne on ihan merkityksettömiä näihin kasvoissa oleviin verrattuna...

mulla on 7cm ruma arpi rinnassa ja sektio-arpi. Jälkimmäinen ei mua häiritse mut toi rinnan arpi, se on ollu siin jo yli vuoden mut tossa keväällä yks lääkäri sano mulle et näyttää n kuukauden vanhalta (eli se ON ruma), ei se kauheen kaunistakaan oloo tee. sen lisäks se on vielä koholla kun mä oon laiha ja siin alla oleva tahdistin erottuu siitä. ....toisaalta se arpi voi saada aikaan mielenkiintoisia keskusteluja, toisaalta... mä ajattelen näin, JOS olisin yksin ja joku kakslahkeinen mieltyis mun kasvoihin jne ja sit näkis sen arven ja kuulis tarinan sen takaa, varmaan juoksis karkuun niin kovaa kuin koivista pääsis. ....no en sentäs ole yksin, mutta on kyllä kovasti harkinnassa......

Meidän viisihenkisessä perheessämme kolmella on kasvoissa arpi, siis sellainen, joka on syntynyt ommellusta haavasta. Klaanimerkki...

Ei nuo nyt kaunista meistä ketään. Oma arpikudokseni on sellainen, että arpi vaihtaa väriään, on välillä ihan vaalea ja toisinaan tulee voimakkaan sinipunaiseksi. Onneksi on sellaisessa paikassa, ettei ihan suoraan kuitenkaan näy.

[QUOTE="vieras";24389596]Mulla on kyynärpäässä arpi muistona murtumasta. Se on niin ruma, että sen on kyllä kursinut kokoon joku kesäharjoittelija. Mutta pidän silti lyhythihaisia paitoja yms. Jos jotakuta haittaa niin pyörtykööt.[/QUOTE]
Joo. Ihan oikea linja on tuo, ettei niitä ole pakko peitellä. Mutta on myös hyvä tietää, että oikeasti jotkut ihmiset ovat niin herkkiä, että ruma arpi tuo mieleen ajatuksen siitä, millaisessa tilanteessa se voisi olla syntynyt, ja sitten voi jo pahimmassa tapauksessa pyörryttää...

"ATAH"
Mä en edes huomaa lapseni arpea, mutta muut huomaavat.

Moni on kysynyt, että minne lapsi on loukannut itsensä ja tekeekö kipeää...no ei tee, kun tapaturmasta on sen 8 vuotta aikaa. Arpi vaan on edelleen punainen ja näyttää ihan uudelta. Arpi on kasvoissa, joten se saattaa alkaa joskus vaivaamaan tyttöä.

Mulla on maha sen näköinen että joku isompi elukka on mut raadellut, mutta ne ei haittaa mua lainkaan. Voin siis kulkea vatsani puolesta bikineissä, eikä tee tiukkaakaan :)
Mulla on kasvoissa arpi, ylähuulesta lähtee ja ulottuu silmän alle, poskipään kohdalle. Ruma kuin mikä, sain sen jo ollessani alta 2-v, eli yli 30 vuotta sitten. Ei se herkkua ollut pienenä, kiusattiin koulussa yms, teininä itsetunto todella huono. Mutta sen kanssa oppii elämään, ja nykyään en pahemmin koko arpea ajattele. Tietty ihmiset tuijottaa, jotkut kysyvät mitä on sattunut jne, mutta tuijottakoot. Joku sanoi kerran että minun kasvoissani on niin paljon muuta katseltavaa, ettei se arpi ole kuin yksityiskohta! :) Kauniisti sanottu. Eli ei, mua ei arpeni haittaa, ENÄÄ. :) Toivottovasti Chef, sinunkin tyttärellesi joku sanoisi jotain yhtä kaunista! :) Tytölle kun tämä ulkonäkö ainakin teinivuosina on niiiiiiiin iso juttu. :)

"vieras"
arvet kertoo eletystä elämästä, mutta ainakin näin naisena pakko sanoa, että raskausarvet eivät mitään hienoja,suoraan sanoen inhoja:D
miehellä arpi vaikka silmäkulmassa HOT:)

Yhteistyössä