Kuinka moni on halunnut tietää vauvan sukupuolen etukäteen? Miksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Matami"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Matami"

Vieras
Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen, että kuinka moni on halunnut tietää lapsen sukupuolen etukäteen? Ja miksi? Ihan mielenkiinnosta kysyn kun olen joskus sitä miettinyt. Itse en ole koskaan halunnut tietää, pitää jättää jotain jännitettävää salinkin puolelle;-) Tosin nyt harmittaa kun lääkäri vahingossa paljasti tämän tulevan vauvan sukupuolen. Tietty kiva kun tietää että ostaako niitä hameita vai ei mutta yleisesti; miksi haluat tai et halua tietää vauvan sukupuolta etukäteen?

1. en halunnut, koska halusin yllätyksen
2. halusin, koska se oli mahdollista ja vaatejuttujen ym. takia
3. sama homma kuin 2.

Eniten perusteluna mulla on, koska se on mahdollista.
Ei silti kerrottu sukupuolta kenellekään eikä luotettu siihen sokeasti.

Minä 'tiesin' sukupuolet etukäteen jo ihan alkuraskaudesta saakka. Tunne oli niin vahva. Rakenneultrassa kysyin sukupuolta siksi, että halusin vahvistuksen sille että olen oikeassa, ja myös siksi, että jos omat tuntemukseni olisivatkin olleet väärät niin ennen synnytystä olisi vielä ollut rutkasti aikaa totuttautua siihen ajatukseen että saammekin 'väärää sukupuolta' olevan lapsen - minä kun toivoin esikoisesta ehdottomasti tyttöä ja kuopuksesta ehdottomasti poikaa.

Muttamutta; kolmannen sukupuolta en aio etukäteen kysyä. En toivo kumpaakaan, toivon vaan vauvaa (ei, en ole raskaana, joku kuitenkin kysyy :D) ja silkasta mielenkiinnosta haluaisin kokea myös sen, millaista odotus on kun sukupuoli ei ole tiedossa. Mutta enköhän näe sukupuolen ultrassa ihan itsekin, ja ultrissa aion ehdottomasti käydä.

Musta on ollut kiva tietää etukäteen, on tuntunut että sillä tavalla on päässyt "lähemmäs" sitä tulevaa vauvaa. Jotenkin se on henkilöitynyt enemmän, kun että olisi vaan "vauva".
Ekasta saatiin tietää rakenneultrassa, mutta toinen ei siellä itseään esitellyt. Ajateltiin, ettei sitten tiedetä, eikä se haitannut musta mitään, jännitti tosiaan vähän eri tavalla. Kuitenkin sitten 29 viikolla kävin lääkärillä ja mies kysyi että kumpi on. Oli se sitten ihan kiva tietää sekin.
Vaikka ei sillä väliä olekaan että kumpi on niin silti se on jotenkin mukava tietää, on oikeastaan ainoita asioita mitä vauvasta etukäteen voikaan tietää. Itse ajattelen, että kyllä sitä jännitystä sinne saliin jää silti :)

• Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
Oli itsestäänselvää kysyä se siinä ultrassa ja onneks näkyikin selvästi :) Tietysti yks syy on se että osaa tehdä vaate/tavarahankintoja sukupuolen mukaan ja miettiä nimeä. Mutta kyllä se suurin syy oli se että halusi jotain tietoa minkalainen tyyppi siellä mun sisällä on, 9kk on pitkä aika uteliaalle ihmiselle :D Kun kuuli että siellä on poika tulossa niin osas alkaa rakentaa sitä tulevaisuutta eri tavalla kuin jos ei olisi tiennyt kumpi tulee. Suunnittelemaan mimmosta se elämä olisi pojan äitinä. Alkoi kiinnittään huomioita enemmän poikalapsiin ja poikien maailmaan.

Kyllä mun mielestä siinä synnyttämisessäkin on jo sen verran jännittämistä ja tilannetta että kyllä sukupuolen voi selvittää jo aiemminkin.

• Tykkää
Niin paljon en ole halunnut tietää, että olisin varta vasten varannut yksityiselle ultra-ajan, mutta koskapa kuopuksen kohdalla kävin muista syistä yksityisellä, niin totta kai halusimme tietää.

Emme nähneet mitään syytä, miksi olisi pitänyt salailla asiaa. Vauva oli olemassa jo mahassa ja kaikki vauvaan liittyvä luonnollisesti kiinnosti. Minusta olisi ihan yhtä hassua se, että sukupuolta ei kerrota tuoreille vanhemmille synnytyssalissa, vaan vaikka vasta seuraavana päivänä (kai sitä jännitystä/yllätystä sinnekin asti voisi pitkittää?).

• Tykkää
Mä lisään vielä tuon saman syyn kun Anatolialla, että mulla on ollut vahva epäilys molemmilla kerroilla ja olen myös mielelläni ottanut tiedon vastaan etukäteen ettei tulisi "järkytystä".

Me haluttiin tietää esikoisesta, just ehkä ton takia että vauvasta tuli konkreettisempi, jotenkin läheisempi kun saatiin tietää että poika on tulossa. Ja jotenkin mä mietin että tulevalle isälle se ois kiva, vaikka kyllä mä itekin olin vähintään yhtä utelias! :D

Mutta nyt tokasta ei ole haluttu tietää, vaan halutaan jännittää syntymään asti. Ihan kai vaan sen takia että saadaan sekin kokemus.

Melkein kaikkihan sitä kysyy! Omassa tuttavapiirissä en äkkiseltään muista ketään, kuka ei olisi halunnut tietää. Eri asia sit on, etteivät kaikki ole halunneet kertoa asiaa eteenpäin.
Itsekin olen kysynyt. Pitkään mietittiin kysytäänkö vai ei. Haluttiin kuitenkin tietää, kun oli mahdollisuus. Eihän sillä muuta merkiystä ollut, kuin vähän antoi osviitta vaatteidien ostoon. Tosin ihan pienellä epävarmuudella sukupuoli kerrottiin.

Uteliaita oltiin. Ekasta näki selvästi kumpi oli, ei ollut epäilyksiä. Tokasta ei niin selvästi näkynyt, joten salissa oli pientä jännitystä. Molemmat ihan ok, se on niin jännittävää jo sinänsä miettiä et millanen tyyppi sieltä on tulossa.. näkö ja luonne ja kaikki :)

Ihan vaan mielenkiinnosta. Ja jokaisella kerralla olen sanonut KUN ON KYSYTTY että halutaanko tietää sukupuoli, että kyllä sen voi kertoa mikäli se varmuudella näkyy. Mutta että ei tarvitse käyttää aikaa sukupuolen selvittelyyn eikä heittää mitään mutu-arvioita. Enkä tämän kolmannenkaan kohdalla usko siihen arvioon ennenkuin näen kumpiko oikeasti syntyi.

Meillä on tyttö ja toista lasta odotellaan.Itse en ole halunnut tietää sukupuolta kummallakaan kerralla, koska 1) haluan sen olevan yllätys, kiva arvailla itsekin loppuun asti2) asialla ei ole mitään merkitystä, 3) ne "oikean väriset" vaatteet ehtii kyllä hankkia myöhemminkin.4) meillä on kuitenkin nimet mietittynä sekä tytölle että pojalle.

Ehkä olen vähän vanhanaikainen tässäkin asiassa...

1. ja 2. en halunnut tai oikesti en edes tajunnut asiaa kysyä eikä sitä inulta kukaan kysynyt,että haluanko tietää
3. halusin, mut ei saatu kunnolla ultrassa selvää.jäi siisarvailujen varaan
4 halusin, uteliaisuuttani. Kävin lääkärilläkuka tietää 100% varmuudella kumpi on jos näkyvyys hyvä.. Niin sanoi meillekkin,etttä 100%varma on sukupuolesta ja ei menny hutiin.

[QUOTE="vieras";24630354]Meillä on tyttö ja toista lasta odotellaan.Itse en ole halunnut tietää sukupuolta kummallakaan kerralla, koska 1) haluan sen olevan yllätys, kiva arvailla itsekin loppuun asti2) asialla ei ole mitään merkitystä, 3) ne "oikean väriset" vaatteet ehtii kyllä hankkia myöhemminkin.4) meillä on kuitenkin nimet mietittynä sekä tytölle että pojalle.

Ehkä olen vähän vanhanaikainen tässäkin asiassa...[/QUOTE]

No mä ajattelen just samalla tavalla. Tosin ei sukupuolen kysymisessä mun mielestä mitään pahaa ole. Omassa kaveripiiristä tosin tiedän vain yhden joka halusi tietää etukäteen. Ehkä liikun jotenkin oudossa seurassa... ;-)

Olen utelias ihminen ja halusin muutenkin tietää lapsesta ihan kaiken mahdollisen, minkä pystyi selvittämään ilman ylimääräisiä riskejä. Halusin myös valmistautua ajatukseen tytöstä tai pojasta, vaikka itse kasvatuksessa ei juuri eroja olekaan (ainakaan meillä). On myös ihan kiva tietää etukäteen voiko ostaa jotain sieviä tunikoita tms.

Esikoista odottaessani minua ainakin vähän pelotti ajatus poikavauvasta. Olen itse kuopus enkä ole pikkupoikaa juuri nähnytkään sitten omien päiväkotivuosien :). Esikoinen olikin tyttö ja toista odottaessa ei se ajatus pojastakaan niin jännittänyt. Ja toinen oli sitten poika. Itku ihan tuli kun kuulin, vaikka en kumpaakaan sukupuolta toivonut, kai se lapsi vaan muuttuu jotenkin konkreettisemmaksi, kun siitä tietää jotakin. Tarkennetaan nyt vielä ennenkuin joku syöksyy lynkkaamaan, että kyseessä oli onnen itku.

Viimeksi muokattu:
Ensimmäisellä ja toisella kerralla emme halunneet tietää etukäteen. Kuopusta odottaessa halusimme saada varmistuksen etukäteen saataisiinko haaveilemamme kolmas neiti taloon. Jos tulokas olisi ollutkin poika, niin olisimme etukäteen halunneet asiaan varautua. Kaipa sitä poikaakin olisi oppinut hoitamaan. ;) Ja pelissä oli vähän turhamaisuuttakin, koska olin jo laittanut isosiskojen vaatteet kiertoon..

Vauvasta tulee tyttö tai poika jokatapauksessa kun se syntyy. On kiva tietää etukäteen kumpi sieltä tulee, eikä alkaa vasta salissa totuttelemaan tyttöön tai poikaan.

Esikoisesta ei kysytty eikä tiedetty, 2. kysyttiin ja epävarmuudella näkyi että tyttö, tyttö oli 3. oli selkeä poika ja poika oli. Odotan neljättä ja haluan tietää sukupuolen.

Yhteistyössä