Kuinka moni on halunnut selvittää lapsen sukupuolen raskausaikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hannamari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Esikoiselta ei haluttu tietää kun ei se ultrassa aina niin varmaa ole. Toiselta haluttiin tietää kun jouduttiin käymään lapsivesipunktiossa ja tieto oli sata varma että poika tulisi :) Kerrottiin se myös muille eikä salailtu ja isosiskokin sai tietää että pikkuveli oli tulossa. En nähnyt mitään syytä miksen olis siitä muillekkin kertonut.

Ei olla tarkoituksella yritetty selvittää. Ultrissa kysyin aina, että näkyykö, mut aika ympäripyöreitä vastauksia tuli...no poikaa odottaessa oli ihan selvät pallot. Ei kerrottu koska haluttiin pitää muita jännityksessä.

Muutaman viikon päästä on laskettu aika. Sukupuolta on yritetty tiirata useammassakin ultrassa, mutta vauva tai istukka on aina ollut pahassa asennossa.
Viime lääkärikäynnillä lääkäri epäili nähneensä pippelin. En luota tuohon arvioon ennen kuin näen :D

Eikä sillä enää niin merkitystäkään ole, kun kaikki hankinnat on jo tehty.
Jos tietäisin, kertoisin toki kaikille =)

Kysyin hetken mielijohteesta neuvolalääkäriltä asiasta. Ja sanoi, että ei tämä ainakaan poika ole. Toinen lääkäri sanoi samaa myöhemmin. Mies tiesi asiasta etukäteen sekä mun luottokätilö.
Siksi ei haluttu kertoa, koska virhemarginaali on tässä asiassa suht iso.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Kysyin hetken mielijohteesta neuvolalääkäriltä asiasta. Ja sanoi, että ei tämä ainakaan poika ole. Toinen lääkäri sanoi samaa myöhemmin. Mies tiesi asiasta etukäteen sekä mun luottokätilö.

Katsoko ultrasta vai ihan "musta tuntuu" asenteella sukupuolen?

Alkuperäinen kirjoittaja CarnevalGirl:
Ei olla tarkoituksella yritetty selvittää. Ultrissa kysyin aina, että näkyykö, mut aika ympäripyöreitä vastauksia tuli...no poikaa odottaessa oli ihan selvät pallot. Ei kerrottu koska haluttiin pitää muita jännityksessä.

Mä kanssa ultrissa aina kyselin, ja niisä käytiin usein! Silti oli vastaukset semmosia kierteleviä. Kuulemma sit jos selvästi näkevät et on poika ni uskaltavat sanoa, tytössä on ain virhemariginaalia. Vaik tyttöjä meillekin tuli :)

Kumpaakaan en halunnut tietää. Toista kun ultrattiin ihan loppuraskaudessa, lääkäri kysyi haluanko tietää kumpi on. Sanoi vielä, että näkyy niiin selvästi.
Eipä jäänyt epäselväksi mitä näkyy. =)
Arvasin siitä kysymyksen asettelusta. Päätin etten kerro miehelle ( ei ehtinyt silloin mukaan ), mutta soitin samantien kun pääsin sieltä :whistle:

Myös kaikille muille kerrottiin sitten.

Neljässä ekassa ei kysytty, mutta kahdessa niistä näin sattumalta, en kertonu edes miehelle. Tässä viidennessä ollaan kysytty mutta ei ole näkyny. En kertois muille kun miehelle joka nyt on kyselly.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Katsoko ultrasta vai ihan "musta tuntuu" asenteella sukupuolen?

Ai meinasitko että tuosta mahan päältä olis käsin kokeillu??
ULTRALLA TIETYSTI!

Ai meinasitko että tuosta mahan päältä olis käsin kokeillu??
ULTRALLA TIETYSTI!

Tarkoitin tuolla "musta tuntuu" jutulla esimerkiksi sydämmen sykkeitä(täällä päin niistä neuvolassa monesti veikataan) ja taas kerran pyydän anteeksi kysymystäni sinulta, sen olen jo yhden kerran tehnyt vaikka asiallisesti olen kysynyt, tiedän tästä lähin (vaikka sen viimeksikkin sanoin) etten sinulta enään kysy mitään, et osaa olla asiallinen.

2 ekasta lapsesta mulla oli tosi vahva tunne että kumpi tulee ja kysyin sitten ultrassa varmistuksen omalle veikkaukselle ja paikkaansa piti.. =) Tästä kolmannesta en ole vielä saanut mitään fiilistä kumpi on tulossa mutta meinasin kyllä kysyä ultrassa lääkärin mielipiteen asiasta. Sormuksella olen yrittänyt sukupuolta selvittää mutta se ei vielä näytä mitään, pyörii ja vispaa miten sattuu.. :ashamed: :whistle:
Ja mä haluan tietää sukupuolen ihan sen takia että olen niin utelias ja malttamaton että en jaksa odottaa synnytykseen asti.. :D

Yhteistyössä