Muita, jotka pimittäneet lapsen sukupuolen ennen synnytystä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli meillä tilanne, että saatiin rakenneultrassa tietoon tulevan lapsen sukupuoli eikä haluta kertoa sitä muille. Nyt on alkanut jo ärsyttää, kun jokainen jaksaa jankuttaa ja kysyä, että kumpi tulee, vaikka tietävät ettei aiota kertoa.

Oletteko te muut antaneet periksi utelijoille, vai pitäneet päänne loppuun asti? Toisaalta haluttaa kertoakin, mutta mukava sitä on salatakin... :)

Jokaisesta kolmesta ollaan pimitetty tieto syntymään asti. Uteluita tuli koko ajan. Toinen asia oli, että lasten nimet kertoi vasta pappi kasteessa. Niistä tuli vielä enemmän uteluja.ei tullut kertaakaan edes mieleen kertoa.

No miksei voi sanoa vaan ettei se selvinnyt ultrassa?

Ekasta me ei haluttu tietää itsekään. Tokalla kertaa lääkäri kysyi rakenneultrassa, että kertooko hän jos sukupuoli näkyy. Sanottiin, että saa kertoa, mutta eipä siitä mitään selkoa saanut.
Moni kyllä kysyi meiltäkin, tiedetäänkö me kumpiko on tulossa. En kyllä ymmärrä, mitä muut sillä tiedolla tekee.

No olis pitänyt sanoa, ettei ultrassa paljastunut, mutta ei huomattu! En tiedä miksi salataan, ehkä siksi kun ystävänikin salasi eikä nyt sitten haluta mekään sanoa. Eli ilmeisesti ollaan aika lapsellisia tyyppejä :D Ja kun tämä on viimeinen lapsemme, niin haluttaa ottaa tästä kaikki ilo irti ja mukava olla ainoita, jotka tietää. Itseasiassa minä aloin jo hieman miettimään kertomista, mutta nyt mieheni lyö hanttiin, että salassa tullaan pitämäänkin :)

[QUOTE="vieras";27323446]No olis pitänyt sanoa, ettei ultrassa paljastunut, mutta ei huomattu! En tiedä miksi salataan, ehkä siksi kun ystävänikin salasi eikä nyt sitten haluta mekään sanoa. Eli ilmeisesti ollaan aika lapsellisia tyyppejä :D Ja kun tämä on viimeinen lapsemme, niin haluttaa ottaa tästä kaikki ilo irti ja mukava olla ainoita, jotka tietää. Itseasiassa minä aloin jo hieman miettimään kertomista, mutta nyt mieheni lyö hanttiin, että salassa tullaan pitämäänkin :)[/QUOTE]

Niin siis aloittajan eli mun teksti on tuo yläpuolinen. Ekasta ei mekään haluttu tietää, mutta nyt siis haluttiin.

Odotetaan ekaa ja sukupuoli pidetään omana tietona miehen toivomuksesta.
Jos ihmiset ei ymmärrä, niin paskaako sillä on väliä? Ei ne varmaan ole hirveän empaattisia ihmisiä. Onneksi ei ole mun lähipiirissäni tällaisia, vaan ymmärtävät että raskausaika on yksityisasia ja sen kukin käy läpi tavallaan.
Vituttaa tollaset "en ymmärrä miks".

me ei tiedetty, ultraaja sanoi ehkä tyttö, mutta ettei ollu varma kumpi on..
meiltä udeltiin paljon.. ärsyttävintä oli, kun ei uskottu ettei me oikeesti tiedetä kumpi on tulossa..
kyllähän se ihan uteliaisuutta on, kun haluaa tietää.. myönnän itse, että olen udellut ja ärsyynnyn, kun ei kerrota, koska haluaa vaan itte tietää..
tosin ton oman raskauden jälkeen ei oo kysynyt vaan, että tiedättekö ja haluatteko kertoa..

Me emme itsekään tienneet kummankaan lapsen kohdalla sukupuolta etukäteen. Ekan ultrassa kysyin, mutta sanottiin ettei sukupuolta kerrota, koska se saattaa mennä pieleen. Toisen kohdalla en edes kysynyt eikä kysynyt ultraajakaan, halutaanko tietää.

Veljeni ja sisareni ovat tienneet omien lastensa sukupuolen ja ovat myöskin kertoneet muille.