Kuinka monet pesee kätensä aina kotiin tullessaan?

  • Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti
Vieras
Tuli tuosta "vauvan lääppimisketjusta" mieleen.

Me ei olla koskaan pesty, no lapset pesee käsiään normaalisti koulussa ja hoidossa milloin tarvitsee, itse desinfioin sairaalassa jatkuvasti. Kotiin tullessa en ole koskaan pessyt käsiäni, eikä lapsetkaan. Kotona pidän käsien pesun minimissä, muutenkin iho kärsii jatkuvasta töissä rassaamisesta vaikka monta kertaa päivässä rasvaankin.

Mites muut toimivat?
 
äiti
Totta kai pestään..en halua käsien kautta yhtään tautia meille kotiin!! Toki jotain aina tulee, mutta mun mielestä se on itsestään selvyys, että kun ulko-ovesta tullaan sisälle, pestää kädet :O Ja lapsille 3 + 5 veet myös.
 
Meillä pestään kädet aina kun tullaan sisälle jostain, sekä vessassa käynnin jälkeen. Myös käsidesi käytössä kun lapset tulevat koulusta ja eskarista, niin silloin laitetaan ainetta, ei muulloin. Käsienpesu on meiän huushollissa semmonen opetettu tapa, joka on lapsillekin iskostunut päähän.
 
Kyllä
Kyllä meillä aina pestään kädet kun tullaan kotiin töistä, tarhasta, pihalta yms... Ruokakaupassa käynnin jälkeen varsinkin, tai missä vaan kaupassa, kun on koskettu johonkin mihin noin sata muutakin ihmistä on koskenut... Mutta ei meillä kyllä sitten kotona käsiä jatkuvasti pestä, ennen ruokailua ja vessassa käynnin jälkeen, ei muuten...=)
 
hygi
Pesen. Ja lapsetkin pesevät. Jos menen kylään, jossa pieniä lapsia, pesen aina. Monesti muutenkin kylään mennessä. On muodostunut tavaksi ja tuntuu melkein "käsissä oudolta" ellei niitä pese sisälle tullessaan.
 
sannuli
meillä kans jokainen pesee ulkoa tultuaan kädet.
Kaupungilla kahviloissa pyyhitään kädet desinfiointilapuilla, ellei ole käsidesi mukana, ennenkun syödään/juodaan mitään.
 
Meillä pestään kanssa aina kun tullaan kotiin. Olen myös sairaalassa töissä ja en voisi kuvitellakaan tulevani kotiin ilman käsien pesua :eek: . Vaikka pesen kädet töistä lähtiessäni niin pesen ne myös ensimmäisenä kotona.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Emppu80:
Meillä pestään kanssa aina kun tullaan kotiin. Olen myös sairaalassa töissä ja en voisi kuvitellakaan tulevani kotiin ilman käsien pesua :eek: . Vaikka pesen kädet töistä lähtiessäni niin pesen ne myös ensimmäisenä kotona.
Mä tulen ihan helposti kotiin enkä pese käsiä :D Ennen töistä lähtöä pesen ja desinfioin huolellisesti, kyllä se musta riittää.

 
Zoe-F
Minä, koska joudun kuitenkin oven avatakseni koskemaan ulko-oven kahvaan ja hissin oven kahvaan jos sitä käytän. Aina vessassa käynnin (en käytä ollenkaan julkisia vessoja vaikka kuinka olisi pakko, en, vaikka kävisin baarissa) jälkeen vaikka siellä olisin vain pessyt hampaat. Ja ennen kuin teen mitään ruokaa pesen kädet keittiössä.

Ei ole ollut tapana kotona, vaikka äiti on ollut myös laitoskeittäjänä, pestä käsiä kuin ennen ruuan laittoa.
 
nep
Vanhempani eivät muistaakseni ikinä käskeneet pestä käsiä kotiin tultaessa, mutta silti olen tehnyt sitä noin 15-vuotiaasta asti aina. Joka kerta kun tulen kotiin, pesen kädet heti kun olen ottanut ulkovaatteet pois. Muuten kädet tuntuvat likaisilta, sitten kun vielä miettii miten likaiset kädet todellisuudessa ovatkin, kun on koskenut esim. julkisiin ovenkahvoihin, rahoihin yms.
 

Yhteistyössä