kuinka monen vanhemmat ottavat lasten lapset hoitoon,

ja minkä ikäisiä isovanhemmat ovat?ja asuvatko kaukana?



Meillä miehen vanhemmat asuvat samalla paikkakunnalla mutta ovat jo yli 70v reilusti...joten ei ole hoitajaksi. Mun vanhemmat asuu 550km päässä eivätkä halua olla missään tekemisissä lasten lasten kanssa, ovat vasta 50v täyttäneitä.
 
Vielä ei lapsenlapsia miun äitillä ole (iskä kuoli viime marraskuussa 55-vuotiaana yllättäen) mutta on jo lupautunut tälle masuasukille lapsenpiiaks :) ja varmasti tulee sitä olemaankin. Siis tarkoitan ettei jää sanomisasteelle vaan tarvittaessa sanaan voi myös luottaa. Äitillä ikää 51.

Miehen vanhemmilla on jo useampiakin ja kyllä he hoitavat/pitävät yökylässä kaikkia. Appivanhemmat n. 60-vuotiaita.
 
Anoppi yli 70v, ottaa mielellään joskus yhdeksi yöksi tai muutamiksi tunneiksi hoitoon lähes milloin vaan, enempää ei jaksa (eikä tarttekaan). Mun vanhemmat 60 kieppeissä. Pojat voi mennä sinne melkeinpä milloin vaan käymään ja kyllä mielellään ottavat yökyläänkin. Nytkin ovat poikien kanssa vesillä ja saaressa koko päivän.
 
Miehen vanhemmat ovat yli 70-vuotiaita ja heistä ei olisi hoitajiksi, vaikka haluavatkin. Minun vanhempani ovat 64-vuotiaita ja ottavat pyydettäessä lapsen hoitoonsa. Tosin sitä tarvetta tulee ehkä kaksi kertaa vuodessa.
 
Mun vanhemmat ovat reilusti yli 50.v. ja ottavat lapsia hoitoon aina kun vain pyydetään. Vanhempani asuvat noin 3km päässä.

Appivanhempani ovat suunnilleen samanikäisiä kuinomat vanhempani,mutta heille emme jostain syystä halua viedä lapsia hoitoon. Ehkä jos muutaman tunnin niin ehkä silloin hätätapauksessa,mutta ei muuten. Anoppi kyllä mielellään varmaan hoitaisi. Tosin nyt he muuttivat 70km päähän että sinänsä vähän hankalaakin.
 
Vepasto
Miehen äiti täyttää kohta 50v ja katsoo esikoista silloin tällöin. On aika paljon töissä. Vauvan voin viedä vähäksi aikaa, jos on uniaika, hereillä ollessa en voi jättää. Yleensä anoppi tulee kyllä sit tänne meille, jos molempia lapsia pitää katsoa. Useimmiten esikoinen on kuitenkin vaan mummilla kylässä, ei hoidossa. Miehen isä, 51v ei katso lapsia, ei olla kauheesti tekemisissä. Mun äiti, 50v katsoo, jos ehtii. Yleensä viikonloppuisin, esim. mun kauppareissun ajan, jos ja kun mies ei ole kotona. Kerran on ollut hoitamassa illalla kun oltiin tanssimassa. Mun isä ei yksin katso lapsi, äitini kanssa kyllä.
 
mun äitee 52 ja ottaa aina sillon tällön lapset yökylään. joskus kaikki kerralla ja joskus vaan yhden. miehen vanhemmat kattoo mielellään muutamia tunteja mutta ei niinkään ota yökylään. molemmilla vanhemmat asuvat samalla paikkakunnalla kuin me ite
 
Mun vanhemmat hoitavat aika paljon, lapset pääsee sinne yökylään aina kun haluavat. Ikää isovanhemmilla vähän päälle 50v joten jaksavat vielä hyvin. Asuvat n. 1km päässä meiltä joten ei välimatkakaan päätä huimaa. Appivanhemmat taas on jo päälle 60, appiukko hyvin sydänsairas joten heille ei oikeastaan koskaan viedä lapsia hoitoon. Samassa kaupungissa nekin kyllä asuu.
 
Mun äiti on 40v ja hoitaa paljonkin meiän lapsia.. esim. nyt taas kun mun koulu alkaa niin tytöt menee mummille hoitoon..

Anoppi on muistaakseni 45v ja hoitaa pyydettäessä tyttöjä.. yöksi ei ota kumpaakaan..

Molemmat asuvat alle 10km päässä meiltä..
 
pirullinen emäntä
mun isä ja äiti ovat eronneet ... äiti on alkoholisti ei todellakaan voi antaa tai pyytää hoitoon isä ei halua vieläkään yksin olla mukamas noin pienen kanssa (poika 3,5v) ja appivanhemmat myöskin eronneet ja asuvan sen verran kaukana ettei ole meille iloksi
 
Gluteus maximus
isäni on kuollut (49v. oli) ja olisi varmasti hoitanut äidin kanssa lapsia enemmänkin. Äitini ei oikein jaksa surunsa kanssa ja on aika masentunut ollut viimeiset 4v. ei jaksa.

Miehen vanhemmat eronneet ja äitinsä on halvaantunut, joten ei pysty hoitamaan ja isä ei uskalla ottaa näin pieniä hoitoonsa.
 
Anoppi 51v. ja appi 52v. ja asuvat lähellä.

Äitini 58v. ja isäni kohta 59v. ja asuvat toisessa kaupungissa (lähellä kylläkin) .

Vanhempani hoitavat todella mielellään ja USEIN (jos toisiin isovanhempiin vertaa) meidän lapsia. :heart:
Tänään menee pienin mummulaan YÖKYLÄÄN! :D Eipä ota toiset isovanhemmat tyttöjä, kun ovat vähän "kipeinä" köh köh...
Muutenhan päästäisiin miehen kanssa kaksin johonkin... :whistle:
 
mun äiti (50v.) ottaa mielellään lapset jopa koko v-lopuksi hoitoon, joskus soittaa ja kysyy koska lapset sais tulla ja hakee pe ja palauttaa su B)
anoppi ei itse tuu pyytään lapsia, mutta jos meillä on meno niin ottaa kyllä yöksikin molemmatkin B)
joten molempien vanhemmista on apua paljon kun sitä tarvitaan B)
 
ovat alle 50.eivät ota koskaan( kerran pienenpänä ku olin niin kipee että pelkäsin pudottavani vauvan,infulenssa). joskus saattaa hetkisen olla että pääsen 20min kaupas äkkiä käymään mut eipä se ole hoitoon ottamista jos hetken pyörähtävät. asuvat 10km päässä..
 
minnukka82
mun äiti on 45v ja ottaa pojan hoitoon ja miehen vanhemmat ovat 53 ja 55v ja hekin ottavat poikaa hoitoon.. esim: tänään appiukko soitti aamulla (7.00) ja sano että hakee pojan ulos ja tuo sitten ennen päiviäunii kotiin takas.. poika menee ens viikonlopuks mun äidille koko viikonlopuks. ja yleensä ei edes pyydetä että ottavatko vaan he ovat ite soittanu että saako he pojan :D
 
mie vaan
Alkuperäinen kirjoittaja ilona:
Mun äiti on 40v ja hoitaa paljonkin meiän lapsia.. esim. nyt taas kun mun koulu alkaa niin tytöt menee mummille hoitoon..

Anoppi on muistaakseni 45v ja hoitaa pyydettäessä tyttöjä.. yöksi ei ota kumpaakaan..

Molemmat asuvat alle 10km päässä meiltä..
On vähän pakko kysyä et minkä ikäinen ite oot jos äitis on vasta 40v.? Ja sit ku teillä on vielä lapsi ei lapsi...
Ei millään pahalla, pisti vaan jotenkin silmään... Ite oon kait jo ikäloppu...
 
mie vaan
Alkuperäinen kirjoittaja mie vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja ilona:
Mun äiti on 40v ja hoitaa paljonkin meiän lapsia.. esim. nyt taas kun mun koulu alkaa niin tytöt menee mummille hoitoon..

Anoppi on muistaakseni 45v ja hoitaa pyydettäessä tyttöjä.. yöksi ei ota kumpaakaan..

Molemmat asuvat alle 10km päässä meiltä..
On vähän pakko kysyä et minkä ikäinen ite oot jos äitis on vasta 40v.? Ja sit ku teillä on vielä lapsi ei lapsi...
Ei millään pahalla, pisti vaan jotenkin silmään... Ite oon kait jo ikäloppu...
Tarkoitin lapsia ei lapsi...

 

Yhteistyössä