kuinka monen vanhemmat ottavat lasten lapset hoitoon,

äippä on 40v ja ottaa kyl tarpeen vaatiessä hoitoon =) asuu samalla paikkakunnalla.

Anoppi taas asuu niin kaukana,että sinne en edes lähde kuskaamaan lapsia...mut ottais varmaan hoitoon mielellään..
 
Ottavat, jos on iso hätä ja todellinen tarve, eikä ketään muuta oo saatavilla. Sektion ajaksi ottivat viimeksi nuo vanhimmat viimeksi. Sitä on pari vuotta aikaa. Asuvat lähellä, ovat ilmottaneet, että kukin hoitaa kakaransa itse. =) Jee. :whistle:
 
mun äiti on 46v, ja ottaa lapset pyydettäessä kyllä hoitoon. miehen vanhemmat on vähän vajaa viiskymppisiä, ja kaikki lapset olivat just viime yön yöhoidossa ekaa kertaa. =) ja kaikki meni niin hyvin, että taatusti menevät uudestaankin.

ja mun äiti asuu samassa kaupungissa, miehen 60km päässä.
 
Meitin vanhemmat reilut 50 v ja pitävät mielellään ( lapset hoidossa siellä 3-5 kertaa vuodessa ), asuvat tuossa 65 km päässä =)

Isännän vanhemmat asuvat erillään 200 km päässä, anopin kans ei tekemisissä ellei pakko & appiukko kyllä pitää jos vaan pyydetään, hänen kanssaan reissataan ulkomailla aina ja paapoo mielellään lapsia sielläki :D
 
MultiMamma
Miehen vanhemmat (äiti 60,isä 65) ottavat tytön aina kun tarvitsee.Pyytävät useammin itse meitä tuomaan typyn yökylään vaikka ei olis tarvistakaan.
Mun äiti ottaa myös tarvittaessa ellei ole töissä juuri silloin.
 
vieras
Mun äiti 60 ja ottaa isomman 2,5v välillä yökylään ja aina päivällä jos tarvitsen tunniksi/pariksi hoitajaa (siis jos ei itse ole töissä silloin).
Kuopus 8kk on ollut hoidossa vaan päivällä max.2,5h hänen kanssaan.
On sanonut ettei mielellään ottaisi pientä yökylään...

Anoppi 65v. taasen (jonka kanssa en itse tule toimeen...) ottaisi molemmat lapset AINA kun vaan pyytäisin. Isompi ei ole koskaan ollut siellä yökylässä ja päivähoidossakin pari tuntia vain muutaman kerran. Kuopus on ollut 4krt yökylässä ja aina on sanonut, että voin pitää vaikka useammankin yön.

Ristiriitaista, kun veisin mielummin itse omalle äidilleni, enkä tykkäisi viedä anopille. Mutta silloin jos on ollut joku meno yhdessä miehen kanssa, niin on ollut pakko turvautua anoppiin. Pitäisi ehkä olla vaan kiitollinen avusta :)
 
Mun vanhemmat on himpan päälle 50v molemmat,ja asuvat tossa 7 km:n päässä.Lapset on tosi usein heillä joko ihan vaan muuten tai yökylässä.Joskus jopa ihan nyppii,kun jatkuvan pitäs olla menossa mammalle ja papalle yöks.Mutta en kyllä oo kiitämätös tai turhannarisija,ihanaahan se on kun isovanhemmat on niin tärkeitä lapsille ja päinvastoin!!Nytkin ovat mamman ja papan kanssa Ähtärissä koko viikonlopun mökillä.

Miehen isä on kuollut,ja äiti asuu uusissa naimisissa 400km:n päässä,joten ei juuri kovin paljoo "kyläillä",mutta toki tykkäävät muksut kun mummi sieltäkin tulee käymään,tai kun mennään mummille.
 
harmaana
Molemmat mummulat on lähellä, samalla paikkakunnalla, mutta anoppilaan ( heidän iät n. 60v molemmat ) ei voi edes ajatella vievänsä, kun hieman alko-ongelmia, mutta mun vanhemmat on hoitaneet kyllä kiitettävästi! Heillä ikää 50 ja 60v. Mielellään ottavat, jos mulla jonnekin "virallisempaan" paikkaan meno tai lähden tuonne isoon kaupunkiin shoppailemaan. Rilluttelureissuillekin lupasivat mut päästää useammin, kunhan tuo vielä muutaman kuukauden kasvaa ja oppii käveleen... ;) On ne kyllä jo yhden kerran pitäneet yökylässä viime kuussa ( sillon lapsi tasan 1v ), kun oli vähän niin kuin "pakko" mennä miehen bestiksen kolmekymppisille.... :whistle:
 
Oma isä 47, asuu kuudensaan kilsan päässä mutta vasta viimeviikonloppuna ajovat naisensa kanssa lapsia vahtimaan. Miehen äiti ja isä n. 40 vuotiaita ja katsovat esikoista sillontällön,hyvin harvoin ja lyhyitä aikoja. Kaikki kunnia mun ihanalle omistautuneelle isällä. :heart:
 
Mimosan äippä
Omat vanhempani asuvat parin kilsan päässä ja hoitavat meidän neitiä mielellään, harvoin kieltäytyy jos kysyn hoitopaikkaa, meidän neiti menee kaiken edelle. Äitini 45v ja isäni 50v, molemmat työelämässä, varsinkin äitini jaksaa hyvin lapseni kanssa, koska omat lapset (3kpl) jo maailmalla ja itse vielä suht. nuori. Yökylään ottavat ja äitini tulee myös kotiin hoitamaan, ehkä noin kerran parissa kk. Mielestäni äitini on oikea unelma isoäiti, tekisi lapsenlapsensa puolesta mitä tahansa eli tosi omistuvainen isoäiti, arvostan hänen panostaan todella koska itse olen elänyt ilman toista isoätiä ja toinen ei välittänyt minusta erityisemmin vaan suosi muita lapsenlapsia.

Mieheni vanhammat asuvat myös muutaman kilometrin päässä ja ottavat yökylään ja hoitavat voimiensa mukaan, yleensä suostuvat kun pyydetään, itse eivät koskaan ehdota. Todella hyviä isovanhempia ovat myös ja ikää heillä on noin 55v ja ovat vaativissa töissä työelämässä joten haluavat viettää vapaa-aikansa enemmän omissaoloissaan kuin minun vanhempani.
 
henkka
äitini ois ollu hyvä hoitaja ku lapsia rakasti,mut kuoli 3 vuotta sitten (47 vuotiaana) isällä muutenki tekemistä pikkuveljen kans joka 16v....appiukko aina töisä ja anoppi ei mukamas jaksa( 53v) tyttö on ny 6 ja ollu anopilla yökyläs pari kertaa.....
 
äitini on 53v ja isäni 56v

asuvat muutaman kilometrin päässä.

hoitavat lapsia melkein joka toinen vkl (jos olen töissä.) ja sen lisäksi 1-3 iltana viikossa,jos itse olen iltavuorossa töissä. lapsilla on kuitenkin iltahoito mahdollisuus pväkodissa,mut isovanhempien sydän ei anna lasten siellä olla ja hakevat lapset viim klo 18 hoidosta.

nyt muksut menivät perjantaina mökille isovanhempien luokse ja tulevat kotiin viikon tai kahden päästä. iso apu,kun auttavat ja ovat aina auttaneet.
 
Miehen vanhemmat ottavat pyydettäessä hoitoon, kerran kuussa ovat lapset heillä yhden yön. Ottavat myös usein siksi aikaa että saadaan käydä rauhassa kaupassa tms. Miehen isoäitikin ottaa yhden lapsista kerrallaan hoitoon, ikää hällä 74v. Miehen vanhemmat ovat 55 ja 53. Mun vanhemmat ei ota yökylään ,mutta muuten ottvat jos tarve. Mun sisko taas ottaa lapsia hoitoon. Mun vanhemmat ovat 61 ja 59.
 
Anoppi on jotain 60 ikäinen ja asuu tuossa parin kilometrin päässä.mielellään ottaa kuopusta hoitoon vaikka joka viikonloppu,esikko ei ole yötä ollutkaan mutta tarkoitus olisi viedä.
minun vanhemmat jotka ovat 57 ja 56-vuotiaita, ottavat esikoisen vähintään kerran parissa viikossa hoitoon..
toki vauvankin ottavat jos tarvii joskus.Niin ja asuvat noin 7-8km päässä
 
Mun vanhemmat asuu n.1km päässä ja ottavat poikaa hoitoon aina kun oltais antamassa. =) Jos ei omia töitä juuri silloin ole. Molemmat ovat 53-vuotiaita. Miehen äiti asuu kalixissa (haaparannasta 50km eteenpäin) ja me taas Oulussa joten harvoin nähdää.
 
Mun äiti on muutaman vuoden alle 60 ja ottaa lapsia tosi paljon yökylään (ei tosin nuorimmaista =) ) Kesän aikana ovat lapset olleet ainakin 10 yötä, jos ei enemmänkin, mummolassa. Mummo itse pyytää, koska tykkää touhuilla lasten kanssa ja lapset menevät mielellään. Mun isä taas muutaman kerran vuodessa vie lapsia johonkin lastentapahtumaan, eläinpuistoon ym. Ikää hänellä pian 60. Miehen vanhemmat ovat muutaman vuoden nuorempia, mutta lapset eivät juurikaan kyläile heillä ilman meitä vanhempia. 1-2 kertaa kuussa me käydään heillä ja he käyvät meillä alle 10 kertaa vuodessa.
 
mun vanhemmat ovat reilu 50v molemmat ja meidän esikko ja kuopus ovat olleet sielä kerran hoidossa (erikerroilla ja 5pvä aina yhteen menoon), välimatkaa 200km.
Anoppi hoitaa "kun on pakko" (eli silloin kun mun on pakko johonkin päästä, max. 2h kerrallaan, asuu 10km päässä.
 

Yhteistyössä