kuinka monen vanhemmat ottavat lasten lapset hoitoon,

minnukka82
Alkuperäinen kirjoittaja mie vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja mie vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja ilona:
Mun äiti on 40v ja hoitaa paljonkin meiän lapsia.. esim. nyt taas kun mun koulu alkaa niin tytöt menee mummille hoitoon..

Anoppi on muistaakseni 45v ja hoitaa pyydettäessä tyttöjä.. yöksi ei ota kumpaakaan..

Molemmat asuvat alle 10km päässä meiltä..
On vähän pakko kysyä et minkä ikäinen ite oot jos äitis on vasta 40v.? Ja sit ku teillä on vielä lapsi ei lapsi...
Ei millään pahalla, pisti vaan jotenkin silmään... Ite oon kait jo ikäloppu...
Tarkoitin lapsia ei lapsi...
21v näytti profiilissa olenvan ikä laitettu.. :)
 
Tumpula
Mun äiti ottaisi kyllä lapsia hoitoon joskus mutta meillä on välimatkaa 200 km. Lisäksi äitini on yrittäjä ja kahden pienen koululaisen äiti joten se asettaa vähän rajoituksia.

Isäni kanssa ei juuri olla väleissä.

Anopin terveys ei ole siinä kunnossa että uskallettaisiin antaa sille lapsia hoitoon.

Tähän kun lisätään kavereiden puute niin voin todeta että meillä ei ole lastenvahteja käytettävissä. Ihan hyvin pärjätään näinkin mutta kyllähän tuon miehen kanssa olisi kiva käydä jossain välillä ihan kaksin. Vuoden sisällä ollaan kerran käyty kahdestaan ruokakaupassa. :D
 
JTH
Mun vanhemmat kattoo ihan tosi paljon esikkoa ja tulevaisuudessa tuota kakkostakin. Ihan muuten vaan menee usein yökylään, jos hoidon tarvetta ei ole. Saattaa olla huvikseen parikin yötä. Yleensä väh 2xkk. Anoppi kattoo joskus jos halutaan, mutta yökylään ei anneta.
 
vieras
Jos tarpeeksi aikaisin pyydämme, voimme saada pienet muutamaksi tunniksi toiseen mummulaan hoitoon. Yökylään ehkä kerran vuodessa. Isovanhemmat kaikki n. 50-vuotiaita, eivät erityisen lapsirakkaita, enemmän velvollisuudentunnosta hoitavat, jos hoitavat. Iloitkaa te, joiden isovanhemmat aidosti tykkäävät lastenlapsista ja haluavat auttaa!
 
tiunis
Omat vanhempani (54v ja 63v) ottavat lapsia mielellään luokseen, viimeksi olivat pari viikkoa:) Vanhempani asuvat 300km:n päässä, joten lapset ovat siellä yleensä vain kesällä viikon-pari, muuten nähdään tosi harvoin:(, jos lähempänä asuttais hoitaisivat varmasti paljon useammin ja lyhempiä aikoja tietysti!

Anoppi (58v) meillä asuu melkein naapurissa, mutta koskaan ei pyydä lapsia luokseen, ottaa kyllä jos pyydetään, mutta lapsetkaan ei kovin usein edes haluaisi mennä..voi mennä joskus viikkojakin ettei näe lapsia lainkaan, eikä tunnu yhtään haittaavan. Olishan se ihan kiva kun joskus vaikka pyytäis lapset yökylään...siitä ei ole kiinni etteikö jaksais, lapsetkin on jo 7 ja 10vee..
 
Minä otan mielelläni useasti lastenlapsia hoitoon,itselläni on nuorin 9v joka on myös mielellään pienten kanssa.Nyt lapsenlapsia on 5,jouluun mennessä niitä on 7 ja taas saa hoitaa vauvoja =) Olen 49v käyn töissä ja hoidan omat nuorimmat mutta aikaa riittää myös lastenlapsille joskus enemmän joskus vähemmän. =)
 
Koo
Kaikki isovanhemmat asuvat alle 10 kilometrin päässä ja hoitavat lapsia pyydettäessä, jos heillä ei ole mitään estettä itsellään. Appi ja mun äiti täyttävät ensi keväänä 70 vuotta ja jaksavat hyvin vielä noita termiittejä. Isäni ja anoppi ovat sitten pikkuisen nuorempia. Anoppi ja appi ottavat esikoisemme (erityislapsi) melkein joka toinen viikonloppu luokseen, jotta me saadaan kotona hieman huohahtaa.
 
vierailija
Meillä anoppi asuu alla 10km päässä, mutta ei olla tekemisissä, joten se kyllä varmasti ottais, mutta en anna.

Omat vanhemmat asuvat kummatkin yli 100km päässä, joten vähän hankalaa.. Kun vielä niin pieni tuo poika, että kaks yötä olis ihan max.. Mutta kummatkin omat vanhempani kyllä ottavat sitten kun sen aika on.

Ja kaikki isovanhemmat noin 50, joten ikä ei ole ongelma.
 
-
Mun vanhemmat, äiti 50v. isä 60v., ottavat lapsia ( koko katrasta ) hoitoon n. 2-5kertaa vuosi. Välillä pyytää osan lapsista viikonloppu kylään ( jolloin on keksinyt jotain "ekstraa", esim. teatterireissun ) . Niin ja matkaa n. 80km

Anoppi ottaa/tulee meille hoitamaan melkein aina kun pyydetään ( ei kovin usein kuitenkaan pyydetä ) matkaa n. 30km

Appi ukko ei ota lapsia koskaan, eikä tule tännekkään heitä vahtimaan. Matkaa n. 30km
 
Mun isä on 60v ja äiti 58 ja katsovat meidän lasten perään kun meillon tarve ja silloin kun itse haluavat, esim: nyt kun esikoinen lähtee kouluun, mun vanhemmat huolehtivat hänet lähtemään kun meillon aamuvuoro ja katsovat koulun jälkeenkin perään, jos me ollaan töissä (isä eläkkeellä).
Anoppi 50v ja harvakseltaan on lastenvahtina.
 
tilla
Alkuperäinen kirjoittaja blokus:
ja minkä ikäisiä isovanhemmat ovat?ja asuvatko kaukana?



Meillä miehen vanhemmat asuvat samalla paikkakunnalla mutta ovat jo yli 70v reilusti...joten ei ole hoitajaksi. Mun vanhemmat asuu 550km päässä eivätkä halua olla missään tekemisissä lasten lasten kanssa, ovat vasta 50v täyttäneitä.
Omat vanhempani eivät ota,asuvat 100km pääs ja miehen vanhemmille en vie ja hekin asuvat 100km pääs.

Itse ihmettelen miksei isovanhemmat hoida lapsenlapsiaan?? Itse jo odotan sitä aikaa, kun lapsenlapset tulee mummulle hoitoon.. :)
 
Mun äiti 50v asuu satojen km päässä eikä olla väleissä.
Mun isä 50v ei ota hoitoon, mutta muuten on kyllä tosi paljon avuks ja seuraks meille ja lapsille.
Anoppi 38v ottaa mielellään hoitoon ja sinne lapset tosi mielellään meneekin.
Anopin äiti/miehen mummo 55v ottais myös hoitoon lapsia, mut ei ole ihan luotettava lasten kanssa :/
 
Mun vanhemmat asuvat reilu 15 km:n päässä, poika siellä noin kerran kuussa yökylässä. Tosin nyt kesällä tullu oltua enemmänkin :whistle: Ja nyt hieman soitelleet perään ja käyneet katsomassa jos tarvis, kun mulla loppu loma ja niillä vasta alko. Ja ikää on isällä 46 ja äidillä 48. Ainoa lapsenlapsi, tulevat hakemaan hoitoon, jos ei ole muutamaan viikkoon ollut =)

Pojan isän vanhemmat 53 ja 56, asuvat naapurikunnassa, mutta eivät ota hoitoon. Tai voisivat ehkä ottaakin, jos tarvetta olis...
 
nin
Isovanhemmat on toiset 54 ja 60, toiset on 55 ja 56.

Eivät ota lapsia, kun eivät halua hoitaa toisen lapsen lääkityksiä. Asuvat noin tunnin matkan päässä meistä. Kerran on molemmat lapset olleet kummassakin paikassa yötä.
 
Mun äiti ottaa nää kyl hoitoon aina, jos on tarvetta, eikä oo itte töissä.
Mein äiti on "vasta" 52v, ja painaa vuorotyötä, ni on vähän vapaa vähissä.
Välimatkaa on 110km, mut jos muksut sinne menee, ni aina ne on yön tai kaks.
 
Mun äiti 55v. ja isä 54v. asuvat n. 10metrin päässä eli viereisessä kerrostalossa. Äiti hakee pojan ulos lähes joka ilta. Ottavat mökille ja viikonloppuisin luokseen. Molemmat töissäkäyviä.

Miehen äiti 47v. ja isä 61v. Asuvat n. 12km päässä. Hoitavat poikaa mielellään kun sinne poika viedään. Ovat molemmat eläkkeellä, et hoito onnistuu heti aamusta jos tarvetta.

Kaikki isovanhemmat innokkaita hoitajia. Myös mun pikkuveli "vahtii" tarvittaessa jonkun tunnin.
 
Mun vanhemmat on iältään 52 ja 59. Ja ottavat mielellään lapsemme hoitoon- ottaisivat useamminkin jos antaisimme. Miehen vanhemmat ovat 75:n paremmalla puolella eikä tulisi mieleenkään antaa heille alle 3-vuotiasta vilkasta lasta hoitoon! Niin ja molempien vanhemmat asuvat kanssamme samalla paikkakunnalla!
 
Molempien, sekä ukon, että mun porukat asuu ihan vieressä ja ottavat hoitoon poikaa, aina kun tarvitsee.
Aivan ihanan kultaisia ja rakkaita kaikki 2 mummua ja 2 pappaa... :heart: :heart: :heart: :heart:
 

Yhteistyössä