Kuinka monen alle 3vuotias on päivä sekä yö kuiva?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Myös meillä on menty täysin lapsentahtisesti ja nykyinen kuopus katsoi isoveikalta mallia ja potalle tai pöntölle oli vain PAKKO päästä, täysin vaipaton ollut 1,5vuotiaasta , yövaippaa pidän vieläkin vaikka sama vaippa saattaa olla käytössä montakin yötä kun on vielä aamulla kuiva.
Välillä tuntuu että helpommalla pääsis kun olis vielä vaipois, on vaan aika usein pissiä pitkin lattioita kun kurkottelee vessanpytylle isompien mallin mukaan, tai seisoaltaan yrittää tähdätä potan suuntaan=)...ja pyyhkiäkkin yrittää aina itse...sitä kakkaa voi sitten olla aika laajalla alueella selässä, käsissä ja jopa seinillä... ja Äitinä pitäis sitten vaan yrittää ihastella pikkuisen oma-aloitteisuutta :laugh: . En ole ketään lapsistani OPETTANUT potalle, mutta kahteen vuoteen mennessä on jokainen itsestään siihen kypsynyt, en tiedä mikä siihen sitten on vaikuttanut ja mikä ei :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Eli vastaus on: meidän 4-vuotias tyttökään ei ole vielä päivä+yökuiva!!!!

:o :o :o
Siis teillä on 4 v lapsi vaipoissa? Oikeasti?
Ei ole meilläkään pottakammoja, ummetuksia, ja lapsentahtisesti ollaan menty, mutta silti nuo ovat oppineet kuiviksi parivuotiaina. Ei mitään paineita vanhempien taholta tms, vaan lapset itsekin tykkäsivät kun vaipoista päästiin. Pienempi (nyt 2 v 5 kk) joskus lorauttaa tipan housuihin, isompi (vaipoitta 2 v 2 kk lähtien) on pissannut tasan kerran housuun (on nyt 4 v 5 kk) sen jälkeen kun vaipat jäi. Jotenkin erikoinen tuo sinun asenteesi siitä, että muut pakottaa mutta te ette, muiden lapsille tulee paineita mutta teidän tytölle ei...
 

Yhteistyössä