Alkuperäinen kirjoittaja tyhjä sukanvarsi:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Mä ihmettelen sellaisia, joilla sitä ei ole. Näitä keskusteluja on viime aikoina ollu paljonkin, lamako on saanu ihmiset ajattelemaan näitä?
Mullakin siis pari tonnia säästössä. Muutama sata helpommin saatavilla nettipankista, pari tonnia vaatii jo puhelinsoiton. Pidän kynnystä korkealla muutamaan tonniin jottei tule "vahingossa" tuhlattua sitä turhuuksiin.
Ihmettelet???? Ihan rauhassa ihmettele. Ehkä elämä opettaa että kaikilla ei kuule ole tosta vaan tonneja ylimääräisille tileille. Joillekin tuntuu olevan kaikki niin itsestäänselvää.
Joo, ei ole yleensä mitään säästössä. Tällä hetkellä 200e ja sekin menee varmasti näihin syksyn kuluihin.
Jos peruskoulun just ja just päättäneellä teini yh:lla on varaa pitää muutaman tonnin säästöjä niin eiköhän aika monella muullakin
Töissä ollessani meni 200-300? kuussa säästöihin. Kesätöistä nuorempana oli vieläkin jemmarahaa. ÄP-rahoilla meni vielä 100? kuussa. Nyt nää muutamat ekat kuukaudet hoitovapaata on ollu aika huonoa aikaa... Pikemminkin joutunu käyttämään niitä hätävaroja. Nyt jään töistä "lomalle"
siis käytän vuosilomapäiviä siten että kuussa tulee taas 500? ylimäärästä. Se vois riittää siihen asti että saan järkättyä lisätöitä... Hoitolapsi olis ajatuksena.
Joka kuukaus menee 20? tytön tilille ja vähintään se 20? mun säästötilille. Ylijäämärahat heivaan sitten myös sinne säästötilille. Jos vuodessa säästää vaikka satasen kuussa eli ihan pikkusumman niin siinähän on jo 1200?. Jos taloudessa on kaksi aikuista (=kaksi tulonlähdettä) ja molemmat laittaa 40? sitten vaikkapa lapsilisistä 20? niin siinä on jo satanen. Tuollaset parin tonnin puskurit pitäis olla jo ennen ku rupeaa lisääntymään. Aika vastuutonta taloudenpitoa jos ei pahan päivän tullen ole mitään millä elää. Suomessa tietty yhteiskunta pitää huolta ettei ihan tartte kadulla asua ja dyykata roskiksista ruokaa mutta on se kiva tietää että vaikka tulis jokin ongelma niin parin kuukauden asumiskustannukset ja ruoka on taskussa.
(ps mulla ei pilkkunappi toimi. Siks teksti on vähän kömpelöä
)