Kuinka monella on allergiaa itsellään?

Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
OIkeestiko???
Voiko joku ihan anafylaksiaan asti olla spermalle allerginen??
Never heard...
kumiallergian tiiän kyllä...

Mutta ei siis pahalla...Varmaan kauheeta jos ihan oikein oikeesti...
vaiko vaan suun kautta nautittuna??

sori tyhmiä kyssäreitä!! :wave:
Ei lainkaan tyhmiä kysymyksiä, on tää sen verran harvinaista.

Ei tarvitse olla suun kautta nautittuna, mutta vaatii vissiin limakalvokosketuksen kuitenkin. Suuseksi on kokonaan kielletty, normiyhdyntä ok 2 kondomilla. Ja joo, ihan anafylaksiaan asti. Mulla on Epipen vahinkojen varalle.

Sitä seuraavaa lasta olen kyllä jo suunnitellut niin, että syön etukäteen miljoona Ataraxia ja haen varmuuden vuoksi toisenkin Epipenin. Sama kai se on vaikka olisin kuinka lääkepäissään, mies voi hoitaa homman. Luojan kiitos vaikuttaisi, että kuten lähisuku muutenkin, olen minäkin helposti hedelmöittyväinen.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Ruttis, ootko sä vaihtanut nikkiä?
Pitikö mun kertoa sulle jotain uutisia munasolun luovutukseen liittyen? :ashamed:
Juu lyhensin tän nikin, kun käytössä taipunut. (vrt. Sörhipöykerö -> Sörhis)

Sun piti kertoa, voinko luovuttaa ne munasolut, joita me ei tarvita :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
Mille osalle siinä??
Aika hurjaa...teillä siis ehkäisynä oltava...kumi??ikuisestiko??
aika henk koht kysymyksiä... :wave:
Vissiinkin niille proteiineille..? Emmä muista enää, vaikka kyllähän se lääkäri silloin kertoi :ashamed:

On aika henkilökohtasta ja mies ei varmaan tykkää kun täällä kerron, mutta mä olisin valmis maksamaan, että löytäisin jostain vertaistukea. Eikä siinä kuitenkaan käsittääkseni ole mitään hävettävää, ei allergiaan itse voi vaikuttaa, siksi kerron ihan avoimesti =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Ruttis, ootko sä vaihtanut nikkiä?
Pitikö mun kertoa sulle jotain uutisia munasolun luovutukseen liittyen? :ashamed:
Juu lyhensin tän nikin, kun käytössä taipunut. (vrt. Sörhipöykerö -> Sörhis)

Sun piti kertoa, voinko luovuttaa ne munasolut, joita me ei tarvita :)
Mä kysyin siitä, ja lääkäri sanoi ettei suosittele sitä.
Ensinnäkin, sun pitäisi käydä läpi sama seula kuin muidenkin luovuttajien: psykologiset testit, terveystarkastus, verikokeet...ja allekirjoittaa suostumus siihen, että munasoluistasi mahdollisesti syntyvä lapsi saa aikoinaan halutessaan tietää henkilöllisyytesi.
Lisäksi ei voi tietää, moniko munasolu hedelmöittyy. Jos sulta saadaan vaikka 12 munasolua, niin niistä ehkä osa ei ole sopivan kokoisia vielä, ja osa ei hedelmöity muuten vaan, eli jo siinä menee osa munasoluista hukkaan. Jos teillä ei onnistuisikaan eka yrityskerta, niin sun hedelmöittyneet munasolut voidaan pakastaa, sulattaa pakkasesta ja kokeilla uudelleen, ilman että sun täytyy taas alkaa piikittämään itseäsi, käydä läpi punktio, jne. Eli pahimmassa tapauksessa voisi käydä niin, että itse et tulekaan raskaaksi, mutta joku toinen tulee, niistä munasoluista jotka annoit pois ja olisitkin tarvinnut itse.

Lääkäri sanoi, että vaikka ajatus onkin jalo, niin on suositeltavampaa olla itsekäs tuossa tilanteessa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Mä kysyin siitä, ja lääkäri sanoi ettei suosittele sitä.
Ensinnäkin, sun pitäisi käydä läpi sama seula kuin muidenkin luovuttajien: psykologiset testit, terveystarkastus, verikokeet...ja allekirjoittaa suostumus siihen, että munasoluistasi mahdollisesti syntyvä lapsi saa aikoinaan halutessaan tietää henkilöllisyytesi.
Lisäksi ei voi tietää, moniko munasolu hedelmöittyy. Jos sulta saadaan vaikka 12 munasolua, niin niistä ehkä osa ei ole sopivan kokoisia vielä, ja osa ei hedelmöity muuten vaan, eli jo siinä menee osa munasoluista hukkaan. Jos teillä ei onnistuisikaan eka yrityskerta, niin sun hedelmöittyneet munasolut voidaan pakastaa, sulattaa pakkasesta ja kokeilla uudelleen, ilman että sun täytyy taas alkaa piikittämään itseäsi, käydä läpi punktio, jne. Eli pahimmassa tapauksessa voisi käydä niin, että itse et tulekaan raskaaksi, mutta joku toinen tulee, niistä munasoluista jotka annoit pois ja olisitkin tarvinnut itse.

Lääkäri sanoi, että vaikka ajatus onkin jalo, niin on suositeltavampaa olla itsekäs tuossa tilanteessa :)
Kiitos :flower:
Hyvä tietää.
 
mimmi06
pähkinät, manteli, tomaatti, paprika, eläimet, koivu, heinät, muutama viherkasvi, mehiläisen pisto, palsternakka, banaanille lievästi, perunaa ei pitäis paljain käsin kuoria, vehnäjauhon pöly, kiivi, siinä tais tulla suurin osa....
 

Yhteistyössä