Kuinka kauan olette olleet kotona lapsen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Lapset hoidetaan edelleen kotona, vaikka vanhin menee jo eskariin. Välillä oli mies hoitaa ennen kuin kuopus syntyi.
Meille on riittänyt kerhot ja harrastukset ihan hyvin.

hepuli
kotona ollu syntymäst asti pojat 3v6kk ja 11kk =) eikä o tarvetta viel aikoihi laittaa päiväkotiin!ja anoppi lupas ol kiva jos joskus saan töitä ni hoitaa pojat kotona...jos ja kun ikä sallii ja kunto =)

Turkilmas
1,5-vuotiaana meni poika päiväkotiin. Sitä ennen n. 1/2 vuotta oltiin molemmat töissä mutta vuorotellen miehen kanssa. Eli toinen oli kotona kun toinen töissä.

Olen ollut nyt kotona 3 vuotta josta lapsen kanssa 2,5v.Ja vielä on ainakin vuosi edessä.Kun tästä tokasta loppuu äitiysloma vuoden päästä niin tää syöksyy töihin :wave: 2-vuotias on mielestäni hyvänikänen hoitoon,riippuen toki lapsesta,mun esikoinen olis ainakin.

Mä teen töitä kotona -ekan kerran 3 vrk toisen syntymän jälkeen- mutta esikoinen ei ole ollu vieraalla hoidossa lainkaan, kerhosa kävi 3-vuotiaasta ja meni päiväkotiin eskariin. Toinen halus päiväkotiin kun esikoinen meni eskariin ja paika oli 2krt viikossa puolipäivä, mutta ei hän käyny siellä jokaviikkokaan. Kolmas on nyt 2,5 vuotias ja kun täyttää kolme, saa mennä kerhoon jos haluaa, jos ei ole innostunut, en painosta.
En mä laittais päiväkotiin lasta, joka ei osaa kunnolla puhua ja kertoa päivästään ja tunteistaan, eli kyllä se lähemmäs inne kolmea vuotta menee. Mä pidän päiväkotia lapselle ihan yhtä rankkana kuin työpäivä aikuiselle -olen ollu päiväkodissa töissä, jote tiedän miten ne toimii- joten ainakan pieni lapsi ei tarvi virikepaikkaa päiväkodissa.

Yht. 7v olin kotona yhtäjaksoisesti. Esikoinen käväisi hoidossa 2v2kk-3v ikäisenä, eli 10kk:n ajan kun itse olin silloin töissä, muutoin isommat ovat menneet "hoitoon" vasta eskariin. Kuopus aloitti päiväkodin 4v7kk:n ikäisenä.

Mielestäni päiväkotiin voi mennä 3-vuotias lapsi.

Alkuperäinen kirjoittaja zanna74:
Kohta 12 v kotona, kuopus hoidetaan kotona siihen asti kun menee kouluun, toki kerhoja ym käy muttei päiväkotiin mene lainkaan kuten ei ole mennyt tuo keskimmäinenkään =)

Lapset siis 10 v, 6 v ja 3 v
Anteeksi tyhmyyteni, mutta miten olet voinut olla lapsen/lasten kanssa kotona kohta 12 vuotta, jos vanhin lapsesi on vasta 10-vuotias?

Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja zanna74:
Kohta 12 v kotona, kuopus hoidetaan kotona siihen asti kun menee kouluun, toki kerhoja ym käy muttei päiväkotiin mene lainkaan kuten ei ole mennyt tuo keskimmäinenkään =)

Lapset siis 10 v, 6 v ja 3 v
Anteeksi tyhmyyteni, mutta miten olet voinut olla lapsen/lasten kanssa kotona kohta 12 vuotta, jos vanhin lapsesi on vasta 10-vuotias?
Hupsista, tullu kirjotusvirhe :ashamed:

11 vuotta olen ollu kotona, esikko täyttää ihan justiin 11 v =)

( isännän kanssa 12 v täynnä syssyllä, oisko sieltä sitte tullu tuo 12v )

Esikoinen on nyt 2v2kk ja aion olla kotona ainaki siihen saakka että kuopus sen 3-vuotta. Se vaan et lapsia olis toiveissa enemmänki ku kaksi (3 tai 4) että en sit osaa sanoa miten kauan siihen menee että meille se viimeinen kuopus syntyy, nyt tää toinen lapsi vasta 2kk.

Ja että minkä ikäisen laittaisin päiväkotiin.. Ite laitan aikaisintaan 3-vuotiaan, mutta tiedän että meidän 2-vuotias pärjäis jo hyvin ku on alkanut puhumaan kunnolla.

Yhteistyössä