Kotona lasten/lapsen kanssa viimeiset 4,5 v. Ei tosin ihan perinteisen mallin mukaan: esikoinen aloitti osa-aikaisesti päiväkodissa ollessaan piirun verran alle 3 v, ja mä jäin kotiin 11 kk ikäisen vauvan kanssa. Sitten oltiin kotona koko poppoo 4 kk ajan, kunnes mä menin koulun penkille ja lapset päiväkotiin (esikoinen oli tuolloin melkein 4 v, kuopus muutamaa kuukautta alle 2 v). Koulu loppui ja esikoinen jatkoi päiväkodissa osa-aikaisesti "kerhoilumielessä ", kuopuksen puheen viivästymä oli huomattu noiden kuuden päiväkotikuukauden aikana ja hänelle suositeltiin osa-aikaista hoitoa terapiamielessä. Eli olen kai sitten osa-aikainen kotiäiti
Molemmat viihtyy päiväkodissa hyvin, ja kuopukselle on selkeästi ollut hyötyä siitä tuesta mitä hän pk:ssa saa (mm. kielijumppaa, tukiviittomia, ja tottakai toisten lasten esimerkki) ja puhetta alkaakin hiljalleen tulla =)
Mä en näe mitään eroa sille, meneekö kotihoidettu lapsi kerhoon vaiko osa-aikaisesti päiväkotiin. Jos on isovanhempia tms sukulaisia jotka voi kyydittää lasta kerhoon ja auttaa hoidossa niin se on hieno homma, mutta meillä ei ainakaan tällaista mahdollisuutta ole.