vieras
Juokaa viinaa ja vetäkää tupakkaakin sitten raskausaikana, kun kerran millään ei ole mitään merkitystä.
No mun kumpikaan lapsi ei ole itkenyt (1 veenä kyllä on perään itketty) eikä mun tuttavapiirin vauvat. Minkä mä sille voin? Pitääkö seuraavan kerran nipistää kummityttöä, että se tirauttaus kunnon itkut?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:ja yksi vauva ollut hoidossa, niin silloin kukaan vauva ei voi itkeä äitinsä perään, älä jaksaAlkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:No ei kyllä oo itkenyt. Mullakin oli mun 4kk vanha kummityttö täällä hoidossa, ja iloinen ja aurinkoinen oli kuin hangon keksi. Ja muutkaan ei ole raportoineet mitään huutokonsertteja.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:joopajoo et kenenkään tuntemasi äitien vauvat ei ihan pieninä itke äitiensä perään, puhutpa ihan totta,hehAlkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:Ja kaikkien mun muidenkin tuttavapiirin vauvoilla on ollut samat vuorovaikutusongelmat? Joo, näin se varmaan on. :hug:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Nyt tää porukka ei kyllä puhu sun vauvasta, yleensä vauvat tuon ikäisenä itkevät monen tunnin jälkeen äitiään, mut teillähän voi olla niin etteä sun ja vauvas vuorovaikutuksessa on jotain mätääAlkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:Juu, olen odottanutkin, ja vauva kyllä jatkaa tirskumista niin isälleen kuin mummolleenkin.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:joo pari tuntia ehkä tirskuu, mutta odota vielä pari tuntiaAlkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:Olen lukenut, mutta en siltikään tajua. Jos äidin poistuminen pariksi tunniksi on vauvalle kuin raajan poisveto, niin miksi vauva sitten tirskuu, jokeltaa ja hymyilee toiselle hoitajalleen?Alkuperäinen kirjoittaja ohis:Oikeesti hei - lue asiasta.Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:Mä en vaan tajua, että miksi ne vauvat sitten hymyilee ja nauraa ja jokeltaa hoitajalleen, niidenhän pitäisi huutaa kuin kuoleman kourissa ollessaan hoidossa jollain muulla kuin äidillään, jos näin olisi?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ei siinä ole kyse kuule mistään korvaamattomuudesta. Tai siis sen kokemisesta. Vauva kokee olevansa yhtä sen ihmisen kanssa, jonka hän lähimmäksi kokee ja usein se on äiti. Aiheesta on olemassa faktatietoa vaikka kuinka paljon.Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Täälllä on taas joillakin tosi korvaamaton olo... Koittakaapa laittaa sormi vesilasiin, ottakaa se hetken päästä pois. Jos siihen veteen jää kuoppa niin olette korvaamattomia!
Eihän se olekaan mikään uskonasia =) Esim. lastenpsykiatrian erikoislääkäri Anna Tuliharju on sanonut näin: "Ensimmäisellä, toisella ja kolmannella ikävuodella syntyy perusta itsetunnolle, arvoille ja vastuun kantamiselle. Pienen lapsen kehitys on riippuvainen lähimmästä ihmissuhteesta, jossa hän elää."Alkuperäinen kirjoittaja laa:en uskoAlkuperäinen kirjoittaja Tallu -:Mieluummin ei ollenkaan, mutta pakosta toki tarpeellisen ajan. Ero ensisijaisesta hoitajasta on vauvalle stressi ja järkyttää hänen perusturvallisuuden kehittymistä.
Mutta eihän 3kk vielä vierasta? Tai ainakaan useimmat eivät, yleensä se alkaa vasta tuossa puolen vuoden jälkeen. Itse olen hoitanut läheisten ystävieni vauvoja lyhyitä (alle tunnin) ja pidempiä aikoja (5-7h) tuon ikäisenä, eivätkä he ole itkeneet erityisemmin, nälkäänsä toki tai märkää vaippaa, mutta tyytyväisenä olleet kuitenkin, kun on tuttu hoitaja. Luulisi isän olevan vieläkin tutumpi.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:joopajoo et kenenkään tuntemasi äitien vauvat ei ihan pieninä itke äitiensä perään, puhutpa ihan totta,hehAlkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:Ja kaikkien mun muidenkin tuttavapiirin vauvoilla on ollut samat vuorovaikutusongelmat? Joo, näin se varmaan on. :hug:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Nyt tää porukka ei kyllä puhu sun vauvasta, yleensä vauvat tuon ikäisenä itkevät monen tunnin jälkeen äitiään, mut teillähän voi olla niin etteä sun ja vauvas vuorovaikutuksessa on jotain mätää
ei vierasta välttis, mutta ikävöi äitiään, jonka luulee olevansa sama henkilö kuin itsekinAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Mutta eihän 3kk vielä vierasta? Tai ainakaan useimmat eivät, yleensä se alkaa vasta tuossa puolen vuoden jälkeen. Itse olen hoitanut läheisten ystävieni vauvoja lyhyitä (alle tunnin) ja pidempiä aikoja (5-7h) tuon ikäisenä, eivätkä he ole itkeneet erityisemmin, nälkäänsä toki tai märkää vaippaa, mutta tyytyväisenä olleet kuitenkin, kun on tuttu hoitaja. Luulisi isän olevan vieläkin tutumpi.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:joopajoo et kenenkään tuntemasi äitien vauvat ei ihan pieninä itke äitiensä perään, puhutpa ihan totta,hehAlkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:Ja kaikkien mun muidenkin tuttavapiirin vauvoilla on ollut samat vuorovaikutusongelmat? Joo, näin se varmaan on. :hug:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Nyt tää porukka ei kyllä puhu sun vauvasta, yleensä vauvat tuon ikäisenä itkevät monen tunnin jälkeen äitiään, mut teillähän voi olla niin etteä sun ja vauvas vuorovaikutuksessa on jotain mätää
Itse en voinnut imettää nuorinta lainkaan ja mieheni on osallistunut täyspainoisesti hänen hoitoonsa, ruokkinut, pitänyt ihokontaktissa, sylitellyt, halinut, vaihtanut vaippaa jne. Kyllä uskalsin ihan luottavaisesti jättää lapsen isänsä kanssa, ihan pienestä saakka. Ei tuo lapsi sen traumatisoituneemmalta tunnu kuin isommat sisaruksetkaan.
Neljä tuntia isänsä hoidossa kerran viikossa ei lasta traumatisoi, vaan luo mahdollisuuden kehittää läheisen ihmissuhteen myös isäänsä.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:ei vierasta välttis, mutta ikävöi äitiään, jonka luulee olevansa sama henkilö kuin itsekinAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Mutta eihän 3kk vielä vierasta? Tai ainakaan useimmat eivät, yleensä se alkaa vasta tuossa puolen vuoden jälkeen. Itse olen hoitanut läheisten ystävieni vauvoja lyhyitä (alle tunnin) ja pidempiä aikoja (5-7h) tuon ikäisenä, eivätkä he ole itkeneet erityisemmin, nälkäänsä toki tai märkää vaippaa, mutta tyytyväisenä olleet kuitenkin, kun on tuttu hoitaja. Luulisi isän olevan vieläkin tutumpi.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:joopajoo et kenenkään tuntemasi äitien vauvat ei ihan pieninä itke äitiensä perään, puhutpa ihan totta,hehAlkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:Ja kaikkien mun muidenkin tuttavapiirin vauvoilla on ollut samat vuorovaikutusongelmat? Joo, näin se varmaan on. :hug:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Nyt tää porukka ei kyllä puhu sun vauvasta, yleensä vauvat tuon ikäisenä itkevät monen tunnin jälkeen äitiään, mut teillähän voi olla niin etteä sun ja vauvas vuorovaikutuksessa on jotain mätää
Itse en voinnut imettää nuorinta lainkaan ja mieheni on osallistunut täyspainoisesti hänen hoitoonsa, ruokkinut, pitänyt ihokontaktissa, sylitellyt, halinut, vaihtanut vaippaa jne. Kyllä uskalsin ihan luottavaisesti jättää lapsen isänsä kanssa, ihan pienestä saakka. Ei tuo lapsi sen traumatisoituneemmalta tunnu kuin isommat sisaruksetkaan.
No mitä mieltä olet, kauanko äiti voi olla lapsen luota pois ilman että lapsi siitä kärsii? Saako käydä vessassa (2min)? Tai suihkussa (5min)? Naapurin luona kahvilla(30min)? Ostoksilla(1h)? Elokuvissa(2h)? Kaupungilla syömässä ystävän kanssa ja kampaajalla(4h)?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:ei vierasta välttis, mutta ikävöi äitiään, jonka luulee olevansa sama henkilö kuin itsekinAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Mutta eihän 3kk vielä vierasta? Tai ainakaan useimmat eivät, yleensä se alkaa vasta tuossa puolen vuoden jälkeen. Itse olen hoitanut läheisten ystävieni vauvoja lyhyitä (alle tunnin) ja pidempiä aikoja (5-7h) tuon ikäisenä, eivätkä he ole itkeneet erityisemmin, nälkäänsä toki tai märkää vaippaa, mutta tyytyväisenä olleet kuitenkin, kun on tuttu hoitaja. Luulisi isän olevan vieläkin tutumpi.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:joopajoo et kenenkään tuntemasi äitien vauvat ei ihan pieninä itke äitiensä perään, puhutpa ihan totta,hehAlkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:Ja kaikkien mun muidenkin tuttavapiirin vauvoilla on ollut samat vuorovaikutusongelmat? Joo, näin se varmaan on. :hug:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Nyt tää porukka ei kyllä puhu sun vauvasta, yleensä vauvat tuon ikäisenä itkevät monen tunnin jälkeen äitiään, mut teillähän voi olla niin etteä sun ja vauvas vuorovaikutuksessa on jotain mätää
4 tuntia on vähän eri asia kuin joku viikon matka....Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Missä se vastaus on täältä Kaksplussan sivuilta kun se äiti kysyy siitä, että voiko lähteä matkalle ja jättää huoletta vauvan hoitoon ja tämä asiantuntija vastaa ja kertoo just näistä jutuista joista tässä ketjussa toiset ei ole muka ikinä kuulleet ja tahtovat saivarrella. Se on minusta hyvä tietopaketti, joka kertoo kaiken oleellisen.
Minä piirrän rajan siihen, että minun lasteni ei ole vauvana tarvinneet olla ilman äitiään. Ihan naurettavia noi sun jutut vessassa käymisestä jne jne. Minun vauvoillani on ollut äiti saatavilla, jos he ovat sitä halunneet. Isä on siis hoitanut, mutta minä olen ollut lähettyvillä. en ole rynninyt repimään vauvaa isältä tms. mitä täällä jotkut sanovat nähneensä. Ihan normaalia elämää. Ja minulle on ollut ihan helppoa se, että ensimmäisen vuoden ja reilunkin minä olen ollut aina lapseni saatavilla tarvittaessa. Mutta onhan se selvää, että se sitoo ja se ei vaan kaikille sovi. Minä olen 30v ja saanut tehdä omia juttujani niin pitkään, että voin todellakin antaa nämä vuodet vauvoille minkä he tarvitsevat.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No mitä mieltä olet, kauanko äiti voi olla lapsen luota pois ilman että lapsi siitä kärsii? Saako käydä vessassa (2min)? Tai suihkussa (5min)? Naapurin luona kahvilla(30min)? Ostoksilla(1h)? Elokuvissa(2h)? Kaupungilla syömässä ystävän kanssa ja kampaajalla(4h)?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:ei vierasta välttis, mutta ikävöi äitiään, jonka luulee olevansa sama henkilö kuin itsekinAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Mutta eihän 3kk vielä vierasta? Tai ainakaan useimmat eivät, yleensä se alkaa vasta tuossa puolen vuoden jälkeen. Itse olen hoitanut läheisten ystävieni vauvoja lyhyitä (alle tunnin) ja pidempiä aikoja (5-7h) tuon ikäisenä, eivätkä he ole itkeneet erityisemmin, nälkäänsä toki tai märkää vaippaa, mutta tyytyväisenä olleet kuitenkin, kun on tuttu hoitaja. Luulisi isän olevan vieläkin tutumpi.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:joopajoo et kenenkään tuntemasi äitien vauvat ei ihan pieninä itke äitiensä perään, puhutpa ihan totta,hehAlkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:Ja kaikkien mun muidenkin tuttavapiirin vauvoilla on ollut samat vuorovaikutusongelmat? Joo, näin se varmaan on. :hug:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Nyt tää porukka ei kyllä puhu sun vauvasta, yleensä vauvat tuon ikäisenä itkevät monen tunnin jälkeen äitiään, mut teillähän voi olla niin etteä sun ja vauvas vuorovaikutuksessa on jotain mätää
Entä jos lapsi nukkuu osan ajasta, missä silloin menee raja? Jos äiti on yötä pois kotoa, mutta lapsi on siitä ajasta hereillä vain puoli tuntia niin sallitaanko se? Jos lapsi ei edes syö yöllä... mihin piirrät rajan?
Joo mutta siinä kerrotaan asiasta ylipäätään.Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:4 tuntia on vähän eri asia kuin joku viikon matka....Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Missä se vastaus on täältä Kaksplussan sivuilta kun se äiti kysyy siitä, että voiko lähteä matkalle ja jättää huoletta vauvan hoitoon ja tämä asiantuntija vastaa ja kertoo just näistä jutuista joista tässä ketjussa toiset ei ole muka ikinä kuulleet ja tahtovat saivarrella. Se on minusta hyvä tietopaketti, joka kertoo kaiken oleellisen.
Kyse on nyt ollut NELJÄSTÄ TUNNISTA, joka voi sulla mennä vaikka kun joudut käydä lääkärissä.Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:Minä piirrän rajan siihen, että minun lasteni ei ole vauvana tarvinneet olla ilman äitiään. Ihan naurettavia noi sun jutut vessassa käymisestä jne jne. Minun vauvoillani on ollut äiti saatavilla, jos he ovat sitä halunneet. Isä on siis hoitanut, mutta minä olen ollut lähettyvillä. en ole rynninyt repimään vauvaa isältä tms. mitä täällä jotkut sanovat nähneensä. Ihan normaalia elämää. Ja minulle on ollut ihan helppoa se, että ensimmäisen vuoden ja reilunkin minä olen ollut aina lapseni saatavilla tarvittaessa. Mutta onhan se selvää, että se sitoo ja se ei vaan kaikille sovi. Minä olen 30v ja saanut tehdä omia juttujani niin pitkään, että voin todellakin antaa nämä vuodet vauvoille minkä he tarvitsevat.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No mitä mieltä olet, kauanko äiti voi olla lapsen luota pois ilman että lapsi siitä kärsii? Saako käydä vessassa (2min)? Tai suihkussa (5min)? Naapurin luona kahvilla(30min)? Ostoksilla(1h)? Elokuvissa(2h)? Kaupungilla syömässä ystävän kanssa ja kampaajalla(4h)?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:ei vierasta välttis, mutta ikävöi äitiään, jonka luulee olevansa sama henkilö kuin itsekinAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Mutta eihän 3kk vielä vierasta? Tai ainakaan useimmat eivät, yleensä se alkaa vasta tuossa puolen vuoden jälkeen. Itse olen hoitanut läheisten ystävieni vauvoja lyhyitä (alle tunnin) ja pidempiä aikoja (5-7h) tuon ikäisenä, eivätkä he ole itkeneet erityisemmin, nälkäänsä toki tai märkää vaippaa, mutta tyytyväisenä olleet kuitenkin, kun on tuttu hoitaja. Luulisi isän olevan vieläkin tutumpi.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:joopajoo et kenenkään tuntemasi äitien vauvat ei ihan pieninä itke äitiensä perään, puhutpa ihan totta,hehAlkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:Ja kaikkien mun muidenkin tuttavapiirin vauvoilla on ollut samat vuorovaikutusongelmat? Joo, näin se varmaan on. :hug:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Nyt tää porukka ei kyllä puhu sun vauvasta, yleensä vauvat tuon ikäisenä itkevät monen tunnin jälkeen äitiään, mut teillähän voi olla niin etteä sun ja vauvas vuorovaikutuksessa on jotain mätää
Entä jos lapsi nukkuu osan ajasta, missä silloin menee raja? Jos äiti on yötä pois kotoa, mutta lapsi on siitä ajasta hereillä vain puoli tuntia niin sallitaanko se? Jos lapsi ei edes syö yöllä... mihin piirrät rajan?
Joo, mutta tässä ketjussa oli kyse vain 4 tunnista ISÄNSÄ hoidossa.Alkuperäinen kirjoittaja sama:Joo mutta siinä kerrotaan asiasta ylipäätään.Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:4 tuntia on vähän eri asia kuin joku viikon matka....Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Missä se vastaus on täältä Kaksplussan sivuilta kun se äiti kysyy siitä, että voiko lähteä matkalle ja jättää huoletta vauvan hoitoon ja tämä asiantuntija vastaa ja kertoo just näistä jutuista joista tässä ketjussa toiset ei ole muka ikinä kuulleet ja tahtovat saivarrella. Se on minusta hyvä tietopaketti, joka kertoo kaiken oleellisen.
Ihan sama, viihtyneet ovat ja vanhemmat saaneet omaa aikaa. Isompana laittavat jo kenkiä jalkaan kun sanotaan lähdetäänkö mummille-Alkuperäinen kirjoittaja vieras:joojoo, mut huomioi että ammattilaiset suosittelevat 1yö/per ikävuosi pois vanhempien luotaAlkuperäinen kirjoittaja mummi:On mulla ollut lapsenlapset jo parikuisina yökylässä ja hyvin mennyt.
Ei se ole sen naurettavampaa kuin sinun vouhkaaminen siitä, että vauva on 4 TUNTIA isänsä kanssa. Kuulostaa oudolta, että et ole voinnut poistua lapsesi luota hetkeksikään hänen ollessaan isänsä kanssa, koska on pitänyt olla 24/7 saatavilla. Isän läheisyys varmasti korva äidin hetkellisne puuttumisen vauvalle, joka on tottunut samaan turvaa myös isänsä sylistä. Toki rintaruokittua ei voi kauaksi aikaa jättää, se on selvää kaikille, mutta jos vauva suostuu syömään pullosta, hän ei kärsi siitä että on hetken aikaa erossa äidistään.Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:Minä piirrän rajan siihen, että minun lasteni ei ole vauvana tarvinneet olla ilman äitiään. Ihan naurettavia noi sun jutut vessassa käymisestä jne jne. Minun vauvoillani on ollut äiti saatavilla, jos he ovat sitä halunneet. Isä on siis hoitanut, mutta minä olen ollut lähettyvillä. en ole rynninyt repimään vauvaa isältä tms. mitä täällä jotkut sanovat nähneensä. Ihan normaalia elämää. Ja minulle on ollut ihan helppoa se, että ensimmäisen vuoden ja reilunkin minä olen ollut aina lapseni saatavilla tarvittaessa. Mutta onhan se selvää, että se sitoo ja se ei vaan kaikille sovi. Minä olen 30v ja saanut tehdä omia juttujani niin pitkään, että voin todellakin antaa nämä vuodet vauvoille minkä he tarvitsevat.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No mitä mieltä olet, kauanko äiti voi olla lapsen luota pois ilman että lapsi siitä kärsii? Saako käydä vessassa (2min)? Tai suihkussa (5min)? Naapurin luona kahvilla(30min)? Ostoksilla(1h)? Elokuvissa(2h)? Kaupungilla syömässä ystävän kanssa ja kampaajalla(4h)?
Niin on se jännä, että luonto on luonut tänkin jutun näin perseelleen ettei oo miehelle tissejä kasvattanut ja niistä maitoakin vielä tulis. Mutta mitäs se luonto näistä jutuista mitään tietää, kun kerran tehtaasta sitä maitoo saadaan.Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:musta alkaa tuntuu kun lukee näitä ketjuja,iseillä ei ole enään mitää arvoa perheissä muutakun tuo ruokaa pöytään ja siittää lapsia.
kun 3kk vanhaa ei voi edes ISÄLLEEN antaa pariksi tuntia kerran viikossa ettei vaan tuu traumoja
No eikä luule. Tämäkin on jonkun huuhaaMamman keksintöä .Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Tuskin ihan pieni vauva luulee olevansa yhtä äitinsä kanssa kun ei varmasti tajua edes olevansa olemassa.
Noin juuri. Käännä asia juuri tuollaiseksi pälyilyksi yms. saivarteluksi. Ihan rauhassa. Enköhän itse tiedä miten olemme asiat hoitaneet. Juuri tälläkin hetkellä 1v nukkuu tuolla isänsä vieressä perhepedissä, kun mies vei tytön nukkumaan. Että niin epänormaali suhde heillä on, koska minä olen riehunut tisseineni täällä.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ei se ole sen naurettavampaa kuin sinun vouhkaaminen siitä, että vauva on 4 TUNTIA isänsä kanssa. Kuulostaa oudolta, että et ole voinnut poistua lapsesi luota hetkeksikään hänen ollessaan isänsä kanssa, koska on pitänyt olla 24/7 saatavilla. Isän läheisyys varmasti korva äidin hetkellisne puuttumisen vauvalle, joka on tottunut samaan turvaa myös isänsä sylistä. Toki rintaruokittua ei voi kauaksi aikaa jättää, se on selvää kaikille, mutta jos vauva suostuu syömään pullosta, hän ei kärsi siitä että on hetken aikaa erossa äidistään.Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:Minä piirrän rajan siihen, että minun lasteni ei ole vauvana tarvinneet olla ilman äitiään. Ihan naurettavia noi sun jutut vessassa käymisestä jne jne. Minun vauvoillani on ollut äiti saatavilla, jos he ovat sitä halunneet. Isä on siis hoitanut, mutta minä olen ollut lähettyvillä. en ole rynninyt repimään vauvaa isältä tms. mitä täällä jotkut sanovat nähneensä. Ihan normaalia elämää. Ja minulle on ollut ihan helppoa se, että ensimmäisen vuoden ja reilunkin minä olen ollut aina lapseni saatavilla tarvittaessa. Mutta onhan se selvää, että se sitoo ja se ei vaan kaikille sovi. Minä olen 30v ja saanut tehdä omia juttujani niin pitkään, että voin todellakin antaa nämä vuodet vauvoille minkä he tarvitsevat.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No mitä mieltä olet, kauanko äiti voi olla lapsen luota pois ilman että lapsi siitä kärsii? Saako käydä vessassa (2min)? Tai suihkussa (5min)? Naapurin luona kahvilla(30min)? Ostoksilla(1h)? Elokuvissa(2h)? Kaupungilla syömässä ystävän kanssa ja kampaajalla(4h)?
Lopeta jo vouhkaaminen, tapoja on monia ja lapselle on hyväksi jos hänellä on läheinen, turvallinen ja luottavainen suhden MOLEMPIIN vanhempiin. Sitä se ei ole, jollei äiti uskalla luottaa isän kykyyn pärjätä vauvan kanssa edes hetkeksi vaan on kaiken aikaa pälyilemässä taustalla mikäli vauva tarvitsee äidin hoivaa. Sillä mitätöidään täysin isän antama hoiva.