voihan sen isän kanssa totutella olemaan usein pieniä aikoja, eikä kerran viikossa monta tuntia - oli sitten 3 kk:n ikäinen tai vuoden ikäinen.Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:eli parempi unohtaa se isi kokonaan kun tapaa harvoin?
pakkohan se suhde isään jollain tapaa aloittaa parempi mitä pienempi,kamalempaa se oli jos noin 1-2v joutuisi yhtäkkiä isälleen.
entäs kun vauvoja viädään hoitoon myös mummoille ihan koko vuorokaudeksi?
Mun läheisille tulossa nyt esikoinen ja he ovat kertoneet, että yrittävät totuttaa/opettaa lapsen niin ettei tulisi mitään eroahdistusta ja ettei olisi äidin perään. Aivan kuin se olisi jotenkin kauheaa. Minusta lapsen kuuluu olla äitinsä/isänsä perään.Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Onko täällä oikeasi näin tyhmää porukkaa? :ashamed:
En ole sen kummemmin aiheeseen perehtynyt mutta silti on kyllä ihan yleisessä tiedossa eroahdistukset sun muut. Eräskin mummo kirjoitti tässä ketjussa, että eipä ole tullut itkuja 8-9 kk iässä kun on alusta saakka totutettu hoitoon. Miten joku voi olla noin pihalla?
Ei sitä eroahdistusvaihetta voi ylittää sillä, että "totuttaa" olemaan hoidossa jo vastasyntyneestä. Ja toinen tämä Tiskirätti. Kehuskelee, kun lapsilla ei ole eroahdistusvaihetta ollutkaan. Hänenä olisin kyllä tosi huolissani, ei ole normaalia että eroahdistusvaihe jää väliin.
Niin ei oo meilläkään kukaan lapsista 3 kk ikäisenä mun perään huutanut. Ja olen kuitenkin kaikkia imettänyt sen 5-6 kk. Yö kylässä mummolla ovat olleet ekan kerran 3-8 kk ikäisinä eikä seilläkään mitään huutoa. Juu eli olen ihan surkea äiti kun lapset eivät ole mua edes kaivanneet.Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Meillä on varmaan ollut huonot lapset tai ainakin huono "vuorovaikutussuhde" jompaan kumpaan vanhempaan koska eivät ole pienenäkään kummankaan perään huutaneet. Jotainhan sitä on selvästikin väärin tehty.
Samaa mieltä!!Alkuperäinen kirjoittaja löllö:mikä ketju taas! :headwall:
Miten näihin AINA eksyy täydellisyyksiä? Minua ei enää ole, kun vauva syntyy. On vain tissittelijä ja sen tissin tarjoaja .
Isä oi tehdä kaikkea muuta sen vauvan kanssa, paitsi imettää. Isäkin voi hoitaa vauvaa, onhan se nyt jumalauta osa sitä lasta...HALOO!!!
Ihme ämmät, takertuu siihen KerttuPetteriin ja sysäävät isän syrjään heti vauvan ollessa pieni ja sitten ihmetellään, kun kakara huutaa pää punaisena vuoden vanhana kun äiti häviää vessaan ja isän syli ei kelpaa.
Miten kelpaisikaan, kun sille isälle ja lapselle ei ole annettu mahdollisuutta rakentaa suhdetta? Joka paikassa se äiti ylijumala on törkkimässä joukossa ja soheltamassa tissiensä kanssa.
Siinä on sitten hyvä esittää marttyyriä muskarin muille äideille, kun ensin tehdään se lapsi täydellisen riippuvaiseksi omasta itsestään olemalla antamatta sitä suurinpiirtein edes kenenkään syliin sen ollessa vauva.
Käsittämätöntä miten idiootteja toiset ovat !
Niin, tulkintakysymyksiä. Meillä kyllä neuvolakin laskee tuon täysimetykseksi ja niin tietty itsekin. Näiden meidän määritelmien mukaan olen täysimettänyt esikoista 4,5kk ja kuopusta 6kk, palstan tiukempien ehtojen mukaan kumpaakaan ei ole täyimetetty lain. Kumpi näistä määritelmistä sitten kuvanneekaan paremmin lasteni imetystä, sen saa sitten kukin päättää itse.Alkuperäinen kirjoittaja s:onpa, jos ei muuta ravintoa saa kuin rintamaitoaAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Ei se mitään täysimetystä ole jos lypsää pulloon.Alkuperäinen kirjoittaja ap:täysimetyksellä,mennään pulloon lypsän..Alkuperäinen kirjoittaja ap:noh siis onko liikaa jos vaavi menee kerran viikossa isälleen 9-13?