kuinka kauan 3kk ikäinen vauva voi olla erossa äidistä?

• Viestiketjun aloittaja tumppu
  • Ensimmäinen viesti
Aika monet tässä ketjussa puollustelevat että tottakai isälle voi jättää lapsen onhan isä lapsen toinen vanhempi ja osaa tarjota hellyyttä ja ruokaa pullosta. Joo. Jos lapsi näkee kerran viikossa isänsä neljän tunnin ajan ei isä ole mikään tuttu ja turvallinen hoitaja lapselle vaan melkein ventovieras :(

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
eli parempi unohtaa se isi kokonaan kun tapaa harvoin?
pakkohan se suhde isään jollain tapaa aloittaa parempi mitä pienempi,kamalempaa se oli jos noin 1-2v joutuisi yhtäkkiä isälleen.

entäs kun vauvoja viädään hoitoon myös mummoille ihan koko vuorokaudeksi?
voihan sen isän kanssa totutella olemaan usein pieniä aikoja, eikä kerran viikossa monta tuntia - oli sitten 3 kk:n ikäinen tai vuoden ikäinen.

itse kukin saa viedä vauvansa ihan mihin tahtoo vaikka koko vuorokaudeksi, mutta asia taitaa epäilyttää ap:ta itseäänkin, kun kerran tämän aloituksen teki. kannattaisi varmaan luottaa äidinvaistoonsa.

Vieras
Onko täällä oikeasi näin tyhmää porukkaa? :ashamed:
En ole sen kummemmin aiheeseen perehtynyt mutta silti on kyllä ihan yleisessä tiedossa eroahdistukset sun muut. Eräskin mummo kirjoitti tässä ketjussa, että eipä ole tullut itkuja 8-9 kk iässä kun on alusta saakka totutettu hoitoon. Miten joku voi olla noin pihalla? :eek:
Ei sitä eroahdistusvaihetta voi ylittää sillä, että "totuttaa" olemaan hoidossa jo vastasyntyneestä. Ja toinen tämä Tiskirätti. Kehuskelee, kun lapsilla ei ole eroahdistusvaihetta ollutkaan. Hänenä olisin kyllä tosi huolissani, ei ole normaalia että eroahdistusvaihe jää väliin.

kolmen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Onko täällä oikeasi näin tyhmää porukkaa? :ashamed:
En ole sen kummemmin aiheeseen perehtynyt mutta silti on kyllä ihan yleisessä tiedossa eroahdistukset sun muut. Eräskin mummo kirjoitti tässä ketjussa, että eipä ole tullut itkuja 8-9 kk iässä kun on alusta saakka totutettu hoitoon. Miten joku voi olla noin pihalla? :eek:
Ei sitä eroahdistusvaihetta voi ylittää sillä, että "totuttaa" olemaan hoidossa jo vastasyntyneestä. Ja toinen tämä Tiskirätti. Kehuskelee, kun lapsilla ei ole eroahdistusvaihetta ollutkaan. Hänenä olisin kyllä tosi huolissani, ei ole normaalia että eroahdistusvaihe jää väliin.
Mun läheisille tulossa nyt esikoinen ja he ovat kertoneet, että yrittävät totuttaa/opettaa lapsen niin ettei tulisi mitään eroahdistusta ja ettei olisi äidin perään. Aivan kuin se olisi jotenkin kauheaa. Minusta lapsen kuuluu olla äitinsä/isänsä perään.

Ja ei se kyllä tosiaan ole mitenkään normaalia, että pienelle lapselle käy ihan kuka hoitaja aina vaan kyselemättä. Kyllä siinä on taustalla sitten joko jokin sairaus tai sitten jotain tunneperäisiä traumoja.

Ja meillä on mies osallistunut aktiivisesti kaikkien kolmen lapsemme hoitoon, imettää hän eiole voinut ja toki hän on myös töissä käynyt. Ja kyllä meillä on lapsista aina huomannut silti sen, että äiti on nro 1. Ei mies itsekään sitä mitenkään yritä kieltää. Vaikka lapset häntä rakastavat ja isäänsäkin toki turvautuvat ja isä on tärkeä ja mitä kaikkea niin esim. harmin ja itkun tullessa on aina se äiti ekana mielessä, vaikka tarpeen tullen sitten se isäkin kelpaa.

ap
hmm paljon vastauksia mut tuliko yhtään siihen? et vienkö vauvan silti sinne jos/kun alkaa eroahdistukset, vai vaadinko exän tänne jos haluaa nähdä? hmm...neuvola akka meinaa sano et neiti vierasti sitä...:/

Äityli kolmelle
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Meillä on varmaan ollut huonot lapset tai ainakin huono "vuorovaikutussuhde" jompaan kumpaan vanhempaan koska eivät ole pienenäkään kummankaan perään huutaneet. Jotainhan sitä on selvästikin väärin tehty.
Niin ei oo meilläkään kukaan lapsista 3 kk ikäisenä mun perään huutanut. Ja olen kuitenkin kaikkia imettänyt sen 5-6 kk. Yö kylässä mummolla ovat olleet ekan kerran 3-8 kk ikäisinä eikä seilläkään mitään huutoa. Juu eli olen ihan surkea äiti kun lapset eivät ole mua edes kaivanneet.

3n äiti
voi tsiisus mitä porukkaa suuri osa, ei onneks kaikki. ottakaa maalaisjärki käyttöön ja lopettakaa tutkimusten lukemista.

tän ketjun kirjottajien(osan) mukaan lapsi ei voi olla muuta kuin äitinsä kanssa, koska äiti tosiaan on korvaamaton, paskat. mitäs jos teidän täydellisten äitien, jotka imettäny 2v, ikinä vienyt lapsia hoitoon yms . tulisi sellanen pakko tilanne, että sattuis esim teille jotain ja lasten olisi pakko mennä hoitoon, kuinka paljo lapset sitten kärsisi, kun 4 vuotiaana olisi ensimmäisen kerran pois kotoa ilman vanhempia.

jokanen tekee miten itse parhaaksi katsoo. tää palsta on just niin perseestä sen takia, kun täydelliset mammat tappelee keskenään, kuka on paras äiti ym. onneks jokainen keskustelu ei koske tälläisia aiheita.

äitien kaikista pahin tappelu kaveri on toinen äiti-.miksei porukka vaan voi hyväksyä toisen mamman mielipiteitä, kasvatus periaatteita ym. se on jokasen oma asia. kaikki ei elä sen mukaan mitä kirjoissa lukee. jokainen tekee niin kuin itse parhaaksi näkee. tollaset tekstit loukkaa toisia mammoja tosi paljon. pitäkää ne mölyt mahassa, jos joku kasvattaa "väärin" mielestäsi ja ei esim imetä ym. argh...

yleensä en onneksi kommentoi näihin aloituksiin, mutta alkasi taas ärsyttään

Alkuperäinen kirjoittaja löllö:
:eek::eek::eek: mikä ketju taas! :headwall:

Miten näihin AINA eksyy täydellisyyksiä? Minua ei enää ole, kun vauva syntyy. On vain tissittelijä ja sen tissin tarjoaja :D.

Isä oi tehdä kaikkea muuta sen vauvan kanssa, paitsi imettää. Isäkin voi hoitaa vauvaa, onhan se nyt jumalauta osa sitä lasta...HALOO!!!

Ihme ämmät, takertuu siihen KerttuPetteriin ja sysäävät isän syrjään heti vauvan ollessa pieni ja sitten ihmetellään, kun kakara huutaa pää punaisena vuoden vanhana kun äiti häviää vessaan ja isän syli ei kelpaa.
Miten kelpaisikaan, kun sille isälle ja lapselle ei ole annettu mahdollisuutta rakentaa suhdetta? Joka paikassa se äiti ylijumala on törkkimässä joukossa ja soheltamassa tissiensä kanssa.

Siinä on sitten hyvä esittää marttyyriä muskarin muille äideille, kun ensin tehdään se lapsi täydellisen riippuvaiseksi omasta itsestään olemalla antamatta sitä suurinpiirtein edes kenenkään syliin sen ollessa vauva.

Käsittämätöntä miten idiootteja toiset ovat :D!
Samaa mieltä!!

Meidän esikoinen, nyt 5kk, oli ensimmäisen kerran yökylässä mummillaan vähän vajaan 4kk:n iässä. Hyvin oli mennyt.
Nyt neiti on alkanut vierastaa ja viime viikolla toinen mummi oli hoitamassa neitiä tunnin kun minulla oli menoa ja mieheni oli töissä. Mukaan en viitsinyt lasta ottaa, koska oli järkyttävä helle eikä autossa ole ilmastointia. Vauva oli itkeskellyt eikä ollut suostunut syömään, mutta heti oli ääni muuttunut kellossa kun isä oli tullut kotiin! Eli meillä ei kyllä vaadittu minun paikalle tuloa, joten en missään nimessä pidä itseäni korvaamattomana -varsinkaan kun jouduin lopettamaan imetyksen maitoallergian ja "rintaraivareiden" vuoksi.
Mutta kumpi sitten pienempi paha: "vierastaminen" vai tuskaisena aivan liian kuumassa autossa tunnin verran? Taas niin kovin suhteellista ja riippuu miten asian ottaa..

Alkuperäinen kirjoittaja s:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
noh siis onko liikaa jos vaavi menee kerran viikossa isälleen 9-13?
täysimetyksellä,mennään pulloon lypsän..
Ei se mitään täysimetystä ole jos lypsää pulloon.
onpa, jos ei muuta ravintoa saa kuin rintamaitoa
Niin, tulkintakysymyksiä. Meillä kyllä neuvolakin laskee tuon täysimetykseksi ja niin tietty itsekin. Näiden meidän määritelmien mukaan olen täysimettänyt esikoista 4,5kk ja kuopusta 6kk, palstan tiukempien ehtojen mukaan kumpaakaan ei ole täyimetetty lain. Kumpi näistä määritelmistä sitten kuvanneekaan paremmin lasteni imetystä, sen saa sitten kukin päättää itse.

fluemieneism
Hedge cash complete factors because it's a personal investment, which often typical communal resources can't carry out. One of these can be a chance to promote brief. It is a risky technique especially when it's a undressed short purchase. The particular quick purchase is after you promote any share hoping of purchasing the item later on at the cheaper selling price to be able to complete the particular sale. prentice capital management website All over again whenever you came television using cash this shopkeeper says "The toy is going involving stock". An individual come back empty- distributed. It's not the way it is with web outlets because you will find many sites offering a similar product along with adequate associated with stocks. Go shopping wherever you enjoy in the online without thinking of stock problems. This is the beauty of online buying. michael zimmerman prentice An additional method should be to acquire set possibilities. A number of shops to consider are usually Macy's (M), JC Penney (JCP), in addition to Ernest A new. Traditional bank (JOSB). You can also invest in applies on the SPDR Store ETF (XRT).

fluemieneism
As per the new news, the average returning of it will be approximately 5. 2 pct throughout May possibly, which in turn is considered the very best hedge pay for offering it's greatest effectiveness in amount approximately eight decades through getting more money along with greater buyers worldwide. Hedge deposit lowers your chance element in addition to at the same time will give you better returning. Good Eureka hedge fund directory which will keep an archive greater than two 500 finances climbed to 9. 3 percentage this season. This particular industry registered a profit of 1. 5 billion dollars money. michael zimmerman prentice Typically, your order placed are usually supplied within just 5-7 business days have got put the order. Most of the sites on-line are generally reliable and you will properly give out the specifics with no concern with incorrect use of facts. There exists a great FAQ segment in just about every web page that you could go to to discover more on the actual vendors returning coverage as well as the way they function prior to deciding to buy metropolitan outfits from them.

Yhteistyössä