kuinka iso vuokra,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiskä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja äiskä:
ja minkän kokoinen asunto,saattekoasumistukea.meillä on 4h,k,sauna vuokra on 827e ja ei saada asumistukea.mietitään kannattaisko ostaa oma asunto.

Kyllä tuolla vuokramäärällä kannattaisi jo harkita tosissaan oman ostamista. Miksi maksaa vuokraa "kuin kuollutta lehmää" kun voi maksaa omaa asuntoa? Itsellämme oli vuokra puoltoista vuotta sitten noin 520 e vajaan 80 neliön rivarikolmiosta- kyllästyimme maksamaan vuokraa ja ostimme 120 neliöisen omakotitalon- nyt maksamme vajaan 100 e kuussa enemmän lainaa kuin mitä vuokraa. EIkä ole kaduttanut!

meillä oli täämn talon raksa aikana kerrostalo kolmio+keittiö+ruokailutila 98 neliöö ja vuokra vesineen ja sähköineen 500e... tosin en siinä pysyväsyti olisi asunut...

mulla vuokra jotain 860? autopaikan ja saunan kanssa.. Tässä on 4h+k asumistukee melkein 600?. Nyt meen töihin niin mietin millä maksaa tota vuokraa kun varmaan asumistuki loppuu kokonaan. Hitsi olen yh 2lapsen kanssa. Pienempää olen ajatellut vaihtaa ja siis halvempaakin...

Nyt kannattaa muuten kovasti harkita oman ostamista sillä pitkällä laina-ajalla tällä hetkellä joutuu loppujen lopuksi maksamaan asunnosta lähes tupla hinnan koska korot ovat niin huimia tällä hetkellä..

Me siirrettiin oman asunnon ostoa tällä hetkellä ainakin tulevaisuuteen kun 270 000 euron lainan todellinen loppusumma pois maksettuna olisikin 507 000eur.. aika tajutonta koron kiskontaa :headwall:

tällä hetkellä asutaan 79neliöisessä 623e vuokralla ja muutetaan nyt kuun lopusta 71,5neliöiseen 646e vuokralla... Eikä kummastakaan mitään tukia... vaikka mulla ei ns. edes tuloja :/

Kolmioita siis molemmat... ei saunaa.

90 neliötä 4h+k ja sauna piharakennuksessa.. vuokra 650/815 mistä me on valittu toi pienempi.. siihen kuuluu sitten pihatöitten teko.. omaa ei voida vielä ostaa.. :headwall:

lisään vielä, että ei saada asumistukea..

Yhteistyössä