ollaan muuttamassa ja vanhat asukkaat pyytää meiltä 400e sälekaihtimista..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AnnaManna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niillä vanhoilla asukkailla on tasan kaksi vaihtoehtoa: ottaa ne kaihtimet mukaan ja peittää jäljet tai jättää ne sinne. Ja ei niitä saa siististi pois, joten pakkohan ne on jättää. Jos ne ottaa ne pois, niiden pitää suurinpiirtein hankkia uudet ikkunat sinne, jos ne on siellä ikkunan välissä ja porattu läpi siitä ikkunan karmista.

En minä ainakaan maksaisi yhtään mitään niistä. Asuin itse kerran vuokra-asunnossa, jossa ei ollut sälekaihtimia ja hankin ne sinne, mutta ei tullut mieleenkään pyytää niistä mitään, kun muutin.
Ai niin, sain tosin ilmaiseksi ne kaihtimet, kun satuin tuntemaan oikeita ihmisiä :) Mutta silti.

Kun aikoinaan olimme vuokralla, 4v sitten, vuokrasopimuksessa nimenomaan sanottiin noista sälekaihtimista, että jos vuokralainen sellaiset hankkii, niin omalla kustannuksellaan, ja jos ne asennetaan ikkunoiden väliin, niitä EI SAA postaa, koska ikkunat menevät pilalle. Eli tuon vuokralaisen piikkiin menevät. Seuraavan ei niistä tarvitse maksaa yhtään mitään, vaikka saahan edellinen pyytää, vaan ei ole pakko maksaa. Soita isännöitsijälle.

Ihan referenssinä kerrottakoon, että muutin kesällä samankokoiseen vuokra-asuntoon, jossa myöskin oli sälärit valmiina (itse asiassa 19 erillistä kaihdinta kaiken kaikkiaan, eli ei ihan halpa ole varmaan ollut asennus) ensimmäisten asukkaitten laitattamina, ja talolla ikää about 8 vuotta myöskin.

En maksanut yhtään mitään kyseisistä räppänöistä. Ei kyllä pyydettykään.

Oli asunto mikä hyvänsä niin kalliilta kuulostaa... me laitettiin muutama vuos sitten talomme kaikkiin 15 ikkunaan ( kaikissa ikkunoissa siis iso ja pieni ikkuna samassa siksi noin monta ) mittatilauksena ja asennettuna kaihtimet niin maksoi alle 300e.

Onpa kova pyynti. Me laitatettiin meidän taloon jossa paljon ikkunoita rosteriset tupla tangot + hopeiset sälekaihtimet kaikkiin ikkunoihin ja silloinkin tuli asennettuna hintaa vain 1300? ja ikkunoita on 20!

Alkuperäinen kirjoittaja Kumikameli:
Onpa kova pyynti. Me laitatettiin meidän taloon jossa paljon ikkunoita rosteriset tupla tangot + hopeiset sälekaihtimet kaikkiin ikkunoihin ja silloinkin tuli asennettuna hintaa vain 1300? ja ikkunoita on 20!

Niin ja näistä 20 ikkunasta 5 on sellaisia et on iso+pieni ikkuna vierekkäin, mutta olen laskenut ne yhteen... Jos ruvetaan pilkkua viilaamaan niin ikkunoita on 25 =)

En kyllä maksaisi. me rakennetaan just taloa ja sinne tulee uudet sälekahtimet ja hinta oli 300e...en maksaisi 8v vanhoista 400e
*muoks* niin ja meidän talo on kans 4h+k+khh+kylppäriin tulee myös kaihtimet.

Alkuperäinen kirjoittaja AnnaManna:
Alkuperäinen kirjoittaja jupiter:
onko kaupungin vuokra asunto?onko kaihtimet ikkunnan välissä?meillä ainakin ikkunan välissä olevat kaihtimet kuuluvat asuntoon vaikka asukas olisi itse ne sinne laittanut.eikä niistä tarvii mitään maksaa.lukee meidän talon papereissa.

no mä luulen että menee samalla tavalla tuolla. on siis kaupungin vuokra-asunto.. haluttais kyllä kaihtimet ja voitaisiin niistä jotain maksaakin, mutta ei todellakaan 400e.. väitti oikeesti pokkana että ite ovat 8 vuotta sitten maksaneet niistä 700e.. just :headwall:

voipi ollakkin asennettuna maksaneet noin paljon..meillä meni 5v sitten vastaavaan tuhat e =(

Ei teiän tarvii niistä maksaa, kun ne ei niitä periaatteessa enää saa poiskaan ottaa. Jos ne on ne kerran sinne laittanu ja "pilannu" ikkunoiden karmit niillä, niin ne ei niitä vuokra-asunnosta enää saa pois ottaa. Ite saatiin samallaisessa muutossa ilmaseks, kun edelliset asukkaat oli ne sinne asentanu.. Ja yhtälailla jätetiin ilmaseks uudelle asukkaalle kun muutettiin.