ollaan muuttamassa ja vanhat asukkaat pyytää meiltä 400e sälekaihtimista..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AnnaManna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On vuokranantajasta kiinni saako asennetut kaihtimet ottaa mukaansa. Me asumme suuren kaupungin vuokra-asunnossa. Tällä vuokraajalla siis satoja vuokrataloja. Kaihtimet saa ottaa mukaan, kunhan peittää reiät karmeista. Me otimme edellisestä omamme mukaan, koska ne sopivat tämän nykyisen asunnon ikkunoihin. Ja ihan lupa oltiin kysytty! Ilmaiseksi en näitä tännekään jätä, en tosin 400 egeä pyydä...

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Mikähän siinä on ettei enää kirjoita tähän ketjuun?Omissa viesteissä ketjukin vielä on joten löytyä pitäisi.

Jestas tein kanssa
:o

Mä en läheskään joka kerta käy (muista käydä) läpi mun vanhoja kirjoituksia.
Ja jos ei nyt vain ole sattunut silmään tämä ketju muuten.

Me muutettiin viime jouluna uuteen asuntoon ja laitatettiin sälekaihtimet. Koko homma maksoi 280 euroa. Meillä on rivarikolmio. Ikkunoita 9 kpl, joista 2 tuuletusikkunaa...
Minusta tuo hinta kuulostaa aika kalliilta noin vanhaksi jutuksi, ellei teidän asunnossa sitten ole tosi paljon isoja ikkunoita? Meillä on isot ikkunat ja olkkarissa 4 kpl, keittiössä 2 kpl... En lähtisi tuollaista hintaa maksamaan, kys. perhe on kuitenkin investoinnistaan nauttinut jo 8 vuotta. Jos vakuutusyhtiö lähtisi noita hinnoittelemaan, niin hinta olisi varmaan 20-30% alkuperäisestä. Minusta sitä voisi pitää jonkinlaisena ohjenuorana.

meillä 3h+k+s ja maksettiin edelliselle asukkaalle 20 euroa kaihtimista ja olivat asuneet asunnossa vain 5kk!! kaikissa ikkunoissa oli siis kaihtimet..

Muiden vastauksia lukematta. Mahtaakohan olla edes heidän laitattamat? Voihan olla jo heitä edellisten asukkaiden laittamat. Eipä oo ahneudella rajaa. Kyllä mä oon jättänyt mm. opiskelijasoluihin lamppuja, verhoja, sänkyjä eikä tod. käynyt mielessä rahastaa niistä ketään. Sitäpaitsi sälekaihtimet on ihan out, rumat :/

heh, empäs arvannut että jäätiin odottamaan miten käy :D

mutta siis annan asian laskeutua kunhan vuokrasopimukset on allekirjoitettu, koska haluan sen asunnon. ne voi siihen asti päättää etteivät haluakaan muuttaa ja en halua antaa syytä perua muuttoa. sit ku paperit allekirjoitettu, niin kysyn sitä että saako niitä ylipäätänsä ottaa mukaan, jos saa niin ukon kanssa sovittiin että tarjotaan 150e, ottakoot tai jättäkööt :)