Kristus on ylösnoussut

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Kun joku kerran nosti tämän.

Totisesti nousi.

Mutta ylläoleva ajatus ei avaudu minulle, ei ole avautunut ennenkään eikä avaudu nytkään. Jotkut uskonnot toki ovat polyteistisiä, mutta sitten meillä on ainakin nämä seemiläiset uskonnot, mihin minun mielestäni oleellisesti kuuluu se, että Jumala joko on olemassa tai sitten ei, eikä ole olemassa vain niille, jotka uskovat. Jos Jumala on olemassa vain niille, jotka uskovat, ei kyseessä ole kyllä mikään seemiläinen Jumala. Sen sijaan jos ajattelet, että kaikkien uskontojen takana on sama Jumala/jumala, mutta sinun uskonkäsityksesi on lähimpänä totuutta (muuten kai uskonkäsitystä pitäisi vaihtaa), olisi näkemys loogisempi..?
Ymmärrän sinua. Oma uskontoni on kuitenkin juurikin polyteistinen. Siksi en kielläkään sen paremmin Allahin, Jeesuksen, Ostaran kuin minkään muunkaan jumalan olemassaoloa. Uskon, että kaikki maailman jumalat ovat olemassa ja jokaisella heistä on oma tarkoituksensa omille uskovilleen. Ei ole minulta millään tavalla pois, jos joku uskoo Jeesukseen tai johonkin muuhun uskonnolliseen hahmoon. Uskon myös siihen, että ei minunkaan uskoni ole keneltäkään muslimilta, buddhalaiselta, kristityltä tai muultakaan millään tavalla pois. Meistä jokainen valitsee oman tapamme uskoa ja elää ja niin kauan, kun sillä uskollaan tai elämäntavallaan ei vahingoita muita, ei sen pitäisi aiheuttaa paiseita kenenkään muunkaan otsaan :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja LOL:
Niin nyt voisit, kun kaikki kenen tahansa nähtävissä, mutta olisitko osannut kirjoittaa pari tuhatta vuotta sitten? Epäilen...
Öö, en kai mä nyt niitä samoja ois rustannu :headwall:
Mä voin rustaa omat ennustukseni nyt joita voi sit toteutella tossa parin tuhannen vuoden kuluttua :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mursuliini:
Uskova haluaa pitää kiinni mitä Raamattuun on kirjoitettu ja jos jonkun asian Jumalan Sana sanoo vääräksi (=synniksi), se on väärin silloin Jumalan silmissä.
Eikä uskovan tule lähteä syntiä puolustelemaan. :/
Synnitön ei ole uskovakaan, mutta Jeesus on varsinkin uskovien Vapahtaja, sanotaan Raamatussa. :)
Uskon, ja tää on niin oikein sanottu kun voi olla, enkä mielestäni ole ahdasmielinen, en tiukkapipo , uskoni kautta olen saanut ymmärryksen , ilon , toivon ja kaiken sen mitä tarvitsen, osaanpa jopa olla myötäeläjä , empaattinenkin kuulemma. Ja se on lähtöisin Jumalasta !Kukaan ei ole voinut keksiä kaikkea sitä mitä raamattu opettaa.
Täys peesi !! Ja jos nämä jotka eivät usko olisivat kokeneet sen mitä mieheni on kokenut niin voisivat jopa uskoakin !!

 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Voi jeesus,jos lukis tätäkin tekstiä!!! :LOL: Mää oon pakana,mutta lukenut raamatun viidesti läpi..ihan vain mielenkiinnosta =) Käsittääkseni jeesus ei halunnut palvovaa kansaa ympärilleen,eikös toi käskenyt ettiä vastauksia sydämestään,maailmanlopun merkeistä hää sanos,että kun ihmiset palvovat kuvia jne. tuliskohan toi maailmanloppu ihan kristityistä itestään!Kannattaa joskus lukee se uus testamentti niin,että jättää kaiken liirumlaarumin pois ja lukee vain ne kohdat joissa jesse on sanonut jotain!Esim,kun vihastu ja meni ruoskimaan rahastajat temppelin edestä(mitä nykyajan kirkko tekee ihan surutta,vai mistä se kaikki kulta ym. kirkkoon on tullut?jesseltä?..tokkopa)
2000 vuotta sitten oli vielä tarinan kerronan aikaa...syntyi legendoja,kuten muhametista jne.sankareista jne.Vai missä kohtaa raamatussa lukee,että jesse on sanonut,että äiteensä on ollut neitsyt jne.jne.näitä neitseestäsyntymislegendoja kun jopa löytyy pakanauskonnoista! :whistle:
Mää uskon muinaissuomalaiseen uskoon eli saatan mennä pihalle ja hiljentyä luontoäidin edessä,kokea jotain rauhaa sielussani....silti olen vastuussa omista teoistani ITSELLENI!Ei oo jessee näkyny,ei muhamettia eikä muitakaan...joskus olen nähnyt uljaan suden tallustavan yön pimeydessä tai jäniksen loikkivan lähelleni...emmää tartte kirjoja,mulla on itteni ja luonto!
Silti en kirjottele mitään lappusia ja käännytä kaikkia ohikulkijoita,koska jokanen valitsee tiensä itse....sokea sokeaa taluttaa vai miten se meni!!! :D
Raamatun 5:sti läpi? Niin sitä voi lukea niin monella tavalla...ja niinkuin hyvin tiedät Raamatun läpi lukeneena, että:

Matt. 13:15. Sillä paatunut on tämän kansan sydän, vain vaivoin he kuulevat korvillaan ja silmänsä he ovat ummistaneet, jotta he eivät silmillään näkisi, eivät korvillaan kuulisi eivätkä sydämellään ymmärtäisi, jotta he eivät kääntyisi enkä minä parantaisi heitä."

Eli Raamattuakin voi lukea monella tavalla, mutta Pyhä Henki vain sen voi aukaista, niin että sitä ymmärtää.


NIIMPÄ,sitä voi lukea monella tavalla...miksi?eIKS JUMALAN "SANAN"PITÄS OLLA IHAN YKSINKERTASTA?vai onko kyseessä kuitenkin se,miten sinun uskontokuntasi käsittää asian???
:whistle: Miks on raamattukouluja joissa jokasessa opetetaan eritavalla raamatun tulkinnasta?Voisko ihminen käyttää omia aivojaan ja sydäntään kenties? Miksi on niin paljon eri kristillisiä suuntauksia,jotka kaikki tukeutuvat raamattuun?Kaikki ovat oikeessa omasta mielestään,miksi?Jesse teille kristityille tuntuu tuottavan enemmän vihaa ja katkeruutta,kun kaikki luulee häntä tulkitsevan oikein! |O
O-kei...Oon kyllä kristitty, mutten oo huomannut tollasta ilmiötä :/. Ja mitä tarkoitat, että jokaisessa raamattukoulussa opetetaan omaa tulkintaansa? Tuokin väite on aika erikoinen. Tarkentaisitko mitä tarkoitat?


Noh mitäköhän kristillisiä suuntauksia maailmastalöytyy:katolilaiset,joiden mukaan luterilaiset ovat LAHKO,ortodoksit,helluntalaiset,jehovan todistajat,presbryteenit,mormoonit....jne.jne.mitäköhän ko.uskonnon kannattajat opettavat siellä "pyhäkouluissaan"?ööööö...villi veikkaus:sitä mihin itse uskovat!? :LOL: helluntalaiset uskoo aikuiskasteeseen,luterilaiset lapskasteeseen jne.saatikka nämä lahkot,jotka ittensä tappavat maailmanlopun nimessä!!!Kaikki perustelevat asiansa raamattuun!!!
Eiks jesse ois voinu jättää pikkasen selkokielellisempää perintöä,jos sitä noin eri tavalla tulkitaan?Vai oliko ne edes jessen toivomuksia? ;)
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Voi jeesus,jos lukis tätäkin tekstiä!!! :LOL: Mää oon pakana,mutta lukenut raamatun viidesti läpi..ihan vain mielenkiinnosta =) Käsittääkseni jeesus ei halunnut palvovaa kansaa ympärilleen,eikös toi käskenyt ettiä vastauksia sydämestään,maailmanlopun merkeistä hää sanos,että kun ihmiset palvovat kuvia jne. tuliskohan toi maailmanloppu ihan kristityistä itestään!Kannattaa joskus lukee se uus testamentti niin,että jättää kaiken liirumlaarumin pois ja lukee vain ne kohdat joissa jesse on sanonut jotain!Esim,kun vihastu ja meni ruoskimaan rahastajat temppelin edestä(mitä nykyajan kirkko tekee ihan surutta,vai mistä se kaikki kulta ym. kirkkoon on tullut?jesseltä?..tokkopa)
2000 vuotta sitten oli vielä tarinan kerronan aikaa...syntyi legendoja,kuten muhametista jne.sankareista jne.Vai missä kohtaa raamatussa lukee,että jesse on sanonut,että äiteensä on ollut neitsyt jne.jne.näitä neitseestäsyntymislegendoja kun jopa löytyy pakanauskonnoista! :whistle:
Mää uskon muinaissuomalaiseen uskoon eli saatan mennä pihalle ja hiljentyä luontoäidin edessä,kokea jotain rauhaa sielussani....silti olen vastuussa omista teoistani ITSELLENI!Ei oo jessee näkyny,ei muhamettia eikä muitakaan...joskus olen nähnyt uljaan suden tallustavan yön pimeydessä tai jäniksen loikkivan lähelleni...emmää tartte kirjoja,mulla on itteni ja luonto!
Silti en kirjottele mitään lappusia ja käännytä kaikkia ohikulkijoita,koska jokanen valitsee tiensä itse....sokea sokeaa taluttaa vai miten se meni!!! :D
Raamatun 5:sti läpi? Niin sitä voi lukea niin monella tavalla...ja niinkuin hyvin tiedät Raamatun läpi lukeneena, että:

Matt. 13:15. Sillä paatunut on tämän kansan sydän, vain vaivoin he kuulevat korvillaan ja silmänsä he ovat ummistaneet, jotta he eivät silmillään näkisi, eivät korvillaan kuulisi eivätkä sydämellään ymmärtäisi, jotta he eivät kääntyisi enkä minä parantaisi heitä."

Eli Raamattuakin voi lukea monella tavalla, mutta Pyhä Henki vain sen voi aukaista, niin että sitä ymmärtää.


NIIMPÄ,sitä voi lukea monella tavalla...miksi?eIKS JUMALAN "SANAN"PITÄS OLLA IHAN YKSINKERTASTA?vai onko kyseessä kuitenkin se,miten sinun uskontokuntasi käsittää asian???
:whistle: Miks on raamattukouluja joissa jokasessa opetetaan eritavalla raamatun tulkinnasta?Voisko ihminen käyttää omia aivojaan ja sydäntään kenties? Miksi on niin paljon eri kristillisiä suuntauksia,jotka kaikki tukeutuvat raamattuun?Kaikki ovat oikeessa omasta mielestään,miksi?Jesse teille kristityille tuntuu tuottavan enemmän vihaa ja katkeruutta,kun kaikki luulee häntä tulkitsevan oikein! |O
O-kei...Oon kyllä kristitty, mutten oo huomannut tollasta ilmiötä :/. Ja mitä tarkoitat, että jokaisessa raamattukoulussa opetetaan omaa tulkintaansa? Tuokin väite on aika erikoinen. Tarkentaisitko mitä tarkoitat?


Noh mitäköhän kristillisiä suuntauksia maailmastalöytyy:katolilaiset,joiden mukaan luterilaiset ovat LAHKO,ortodoksit,helluntalaiset,jehovan todistajat,presbryteenit,mormoonit....jne.jne.mitäköhän ko.uskonnon kannattajat opettavat siellä "pyhäkouluissaan"?ööööö...villi veikkaus:sitä mihin itse uskovat!? :LOL: helluntalaiset uskoo aikuiskasteeseen,luterilaiset lapskasteeseen jne.saatikka nämä lahkot,jotka ittensä tappavat maailmanlopun nimessä!!!Kaikki perustelevat asiansa raamattuun!!!
Eiks jesse ois voinu jättää pikkasen selkokielellisempää perintöä,jos sitä noin eri tavalla tulkitaan?Vai oliko ne edes jessen toivomuksia? ;)
Voisin sanoa, että näistä jehovat ja mormonit tunnustavat uskoaan "ohi" Raamatun, eli eivät suoranaisesti Raamatun mukaan. Muut tietääkseni uskovat Jeesukseen, eivätkä mihinkään kasteisiin. Kaste ei ole se pääasia vaan Jeesus :).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä uskon:
Eikä Raamattu mitään satua ole! Jos lukisitte vähän tarkemmin niin näkisitte että tuhon ennusmerkit alkavat täyttyä! Maanjäristyksiä, tsunameja, pyörremyrskyjä ym luonnonkatastrofeja yhä enenevissä määrin. Ihmisten rappio, turmeltuneisuus ja moraalittomuus lisääntyy, ei enää välitetä mistään, kaikki outo ja paha on hyväksyttävää.
Voithan sä sitä niin katsoa jos niin haluat.

Mielekkäämpää olisi avata ne silmät näkemään ne kaikki positiiviset asiat ympärillä. Pystytkö näkemään, että ollaankin menossa parempaan suuntaan? Tasa-arvo, yhtäläiset ihmisoikeudet, lisääntyvä tieto esim ravinnon ja lääketieteen suhteen, luonnon puhtauden puolestaki on ruettu ajattelemaan ja toimimaan...

Voisiko olla, että me mentiin jossain vaiheessa kohti raamatun tuhoennustuksia, mutta käännettiinki kelkka? :)
 
Jeesus sanoi: Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, saa elää, vaikka kuoleekin, eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole.
Kyllä joo, mutta lisäisin siihen vähän...
Joka ei usko, saa siltikin elää, eikä ikinä kuole.
Joka tämän uskoo, saa henkilökohtaisen rauhan ainaki sen suhteen, että silloin ei tarvitse pelätä kuolemaa, koska tietää ettei joudu kadotukseen vaan saa elää ikuisesti loputtomassa rakkaudessa yhdessä kaikkien muiden sielujen kanssa.
 
näin
Alkuperäinen kirjoittaja mursuliini:
Jeesus sanoi: Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, saa elää, vaikka kuoleekin, eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole.

Uskotko tämän?

Minä uskon. =)
Kyllä, mutta minä en usko kuolemaan ;). Minä en usko ainoankaan sielun joutuvan kadotukseen.

 
että näin
Alkuperäinen kirjoittaja mursuliini:
Uskova haluaa pitää kiinni mitä Raamattuun on kirjoitettu ja jos jonkun asian Jumalan Sana sanoo vääräksi (=synniksi), se on väärin silloin Jumalan silmissä.
Eikä uskovan tule lähteä syntiä puolustelemaan. :/
Synnitön ei ole uskovakaan, mutta Jeesus on varsinkin uskovien Vapahtaja, sanotaan Raamatussa. :)
Jos tyhmä on. Kyllä aikuisen ihmisen tulee myös ihan itse ajatella, mitä Raamatussa lukee ja miettiä, mitä kaikkea se saattaa tarkoittaa. Kannattaa aina muistaa se, mikä on tärkeintä ja sehän löytyykin sitten täältä:

Kysymys suurimmasta käskystä

34 Kun fariseukset kuulivat, että Jeesus oli tukkinut saddukeuksilta suun, he kokoontuivat neuvonpitoon. 35 Sitten yksi heistä, joka oli lainopettaja, kysyi Jeesukselta pannakseen hänet koetukselle: 36 "Opettaja, mikä on lain suurin käsky?" 37 Jeesus vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. 38 Tämä on käskyistä suurin ja tärkein. 39 Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. 40 Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat."

 

Yhteistyössä