Kouvolan seutu

Baileys-kakku

pohja: digestivekeksejä (n.14kpl) tai itse laitoin minttudomino paketin
75g voita

murskaa keksti ja sekoita ne sulatetun rasvan kanssa. Irtopohjavuoan pohjalle leivinpaperi ja taputtele keksiseos vuokaan.

täyte: 3 liivatelehteä
1dl baileysiä tai muuta kermalikööriä (mulla oli kissanminttua)
2dl kuohukermaa
400g mascarponea, normi tuorejuustokin käy, mut toi on sika hyvää..ei saa eskolanmäen kaupasta
160g (eli noin 2,6dl) tomusokeria
4tl vaniljasokeria

liivatelehdet likoamaan kylmään veteen. Sen jälkeen liuota ne likööriin jonka olet kuumentanut kiehumispisteeseen. Vatkaa kerma ja sekoita siihen mascarpone,tomusokeri ja vaniljasokeri.
Liruttele jäähtynyt liivatelehdet ohuena nauhana muiden ainesten joukkoon. Sekoita kokoajan. kaada vuokaan. Nosta kakku jääkaappiin. Parasta kun antaa olla yön yli

t:Henna ja Niklas nam nam...
 
Moi!

Kiitos vaan täältäkin suunnalta aivan mahtavista syömingeistä viime perjantaina Pentsojassa, nam nam.

Me ollaan ainakin menossa perjantaina Pentsojaan Maijan kanssa. Saadaanko Annasta ja Eeliksestä seuraa?

t. Milla ja Maija tänään tasan 10 kk
 
Mekin tosiaan yritetään vielä huomenna tulla. Meiän Noora kyllä aivastelee tosi paljon tällä hetkellä ja nenästä valuu räkää. Voih, saadaanko jouluksi tauti??!! Voi olla, että liittyy hampaisiin, kun nuo alaikenet pullottavat kovasti.

=) Katellaan huomenna mikä vointi ja meno meillä, Kati
 
toivoivatko pentsojasta, että vauvatapaaminen olisi edelleen iltapäivässä? Taitavat olla kaikki aamupäivät varattuja? Meille kävisi paremmin aamu, mutta jos aamupäivä ei heille käy, niin perjantai ja torstai iltapäivät ovat meille ihan yhtä hyviä/huonoja ;)
Tullaan kun voidaan
:heart:

Mä olen istunut nyt 5 päivää tämän kandintyön ääressä ja vielä ei ole läheskään valmista. Teoriaa pitäisi vielä saada kasaan ainakin viisi sivua ja kaikkea muuta pientä olisi vielä muokkailtava/lisäiltävä. Ei kyllä käy kateeksi gradun tekijöitä, saatikka väitöskirjan. No, jos olen jotain päättänyt, niin mun opinnot päättyvät tämän väkerryksen jälkeen ainakin kymmeneksi vuodeksi :kieh:

Mukavaa viikonloppua ja joulua tottakai :xmas:
 
morjesta pitkästä aikaa!!
Me ei päästy tänään pentsojaan,kun oli vieraita. Kiitos vielä meidänkin puolesta kivoista pikkujouluista :)
Meillä sopii ensi vuodelle sekä torstai että perjantai. Ja iltapäivästä paremmin...ainakin tällä hetkellä. Minea nimittäin nukkuu aina aamupäivisin aika pitkäkin unet.
Meillä on taas menny muutamat viime yöt ihan plörinäksi. Heräilee monta kertaa yössä ja haluais vaan aina maitoa :| . Inhottaavaa kun jo päästiin aika hyvin siitä yösyömisestä eroon...ehkä noi hampit tekee...tai joku. Luulen että kohta tulee taas hammas ja nyt oli tänään vähän lämpöäkin.

Me lähetään sunnuntaina sukuloimaan järvenpäähän. Toivottavasti neiti jaksaa olla autossa niin kauan! Meillä on oikein "vierasputki" nyt meneillään :LOL: . Torstaina olivat Henna&Niklas,Minna ja Milla&Maija kylässä, kiitos teille käynnistä =) . Tänään oli siis kaksi mun kaveria ja huomenna ois tulossa oikein kunnon kööri kummeja ja sukulaisia! Ja sitten siis sunnuntain mennään itse kylään.
:LOL:
Mutta ihan mukavaa kyllä. On Henna minttujuustis ollu kovassa huudossa,kaikki kyselee reseptiä!

Hyvät joulut kaikille ja nähdään taas ensi vuonna!
 
Hei Kaikki!

Minä en tietenkään enää (hölmö kun olin ) käynyt lukemassa viestejä ja mentiin sitten Olli kanssa kävellen (meiltä on vähän matkaa..) pentsojaan keskiviikkona 11 maissa ja sehän oli kiinni!! harmi kun en tosiaan ajatellut varmistaa että tuleeko muita niin jäi tiedän viestit lukematta ja teitä näkemättä. No keskiviikko-iltana tultiin meillä kuumeeseen - TAAS!! ja lääkäräiin mentiin ja antibiootti kuurilla ollaan nyt. Elikkäs perjantaina ei oltaisi voitu nuhan ja yskän vuoksi tulla. Olisi ollut tosi kiva nähdä kun ollaan nyt oltu niin paljon kotona ihan kahdestaan kun ollut tätä flunssaa ja mies on ollut pitkillä työreissuilla. Mutta ensi vuonna sitten, milloin Pentsoja aukeaa?

Me ollaan välipäivät ihan kotosalla joten jos joku on innokas lähtemään vaunuilemaan/puistoilemaan/leikkimään meille tai muualle niin laita viestiä!

Hyvää Joulua kaikille!

T. Maija ja Olli
 
Hei kaikille ja hyvää uutta vuotta 2009 =) Onko päätetty milloin olisi vauva tapaaminen taas pentsojassa? Onkohan se jo ensi viikolla auki? Me oltiin joululoma kipeinä,Aleksin korvat vuotivat 6pvää ennenkuin lääkekuuri rupesi tehoamaan ja silmätulehdus oli sitkeänä kahella lapsella.
Nyt ollaan onneksi terveitä.Kuukausi vapaata,sitten alkaa kauan odotettu työ jälleen.
Toivottavasti pian nähtäis kaikki taasen.Ja eiköhän ruveta lyömään lukkoon äitien iltavapaata eli syömään vois taas lähteä :p
T.Minna jaq Aleksi
 
heippa

Syöminen kuulostaa ihanalta:) olen messissä kunhan päivä lyödään lukkoon. ei varmaa ihan ens viikolla, mutta tammikuun ainana kävisi mulle hyvin. Mitenkäs muut? ideoita, ehdotuksia? ja mitkäs päivät EI sovi?
 
Ois kiva lähteä taas syömään. No mulla on melkeinpä et vuoroviikoin käy. Ens viikolla Jonilla aamuvuoro-eli kävisi. Seuraavalla viikolla en pääse,mut sit taas seuraavalla pääsen:)
ilmotelkaahan myös muut miten sopii
 
mä nyt taas tähän väliin ehdottelen,että käsviskös syömingit viikolla 4 eli 19-25.1? Aleidakin pääsisi:)
Mikäs viikonpäivä ja kellonaika? Uutukainen kalenteri on vielä tyhjänä, joten ootan jo että pääsen sinne jotakin rustailemaan ;)
 
Hei vaan kaikille ja ehdottoman ihanaa talvista keliä pukkaa. Meiän "pienille vaaveille" vaan ehkä vähän liian kylmä, mutta isommat varmasti tykkää kovasti. Suksia kokeiltu meillä, luistelukausi avattu ja Mielakan mäessä melkein joka päivä.
Mulla sitten alkaa toi koulu ensi viikolla ja en vielä tiiä mitkä päivät ovat koulua. Joten tulen jos pääsen. Lyökää vaan lukkoon joku päivä! Onko muuten jo alkavalla viikolla Pentsojaan menijöitä, alkaa tää kotona olo ahdistaa...?

Terkuin Kati ja lapset =)
 
Hei kaikille! Voisiko joku kertoa minulle tästä Pentsojan puiston toiminnasta... Kouvolan kaupungin sivuilta ei löytynyt mitään viikko-ohjelmaa tms. Olen 3kk vanhan pikku poitsun äiti ja olisi kiva tulla joskus katsastelemaan menoa... Ilmeisesti siellä olisi jotain äiti-lapsi "kokoontumisajoja".

Onko täällä jollain myös kokemuksia vauvauinnista Kouvolassa? Kiinnostaisi lähteä kokeilemaan... Mitähän vinkkejä kokeneilla konkareilla olisi varustukseen ja missä uiskenteluryhmiä on?
 
Kiitos Dior! Tullaan haistelemaan uusia tuulia poitsun kanssa, jos sinne sopii tuosta vaan työntyä. Sattuu pojan päikkärien väliin sopivasti tuo aika. Alkaa kohta riittää tämä neljän seinän sisällä kukkuminen, kun pojallekaan ei oikein nuo päikyt maistu sisätiloissa... laske pakkanen laske!
 
Mahtuukos tänne mukaan turisemaan?

Oon kohta 5kk:n ikäisen pikkupojan äiti. Itse oon 22-vuotias. Ja Kouvolasta tietenkin :D

Ois kiva jutella muidenkin tän alueen äiskien kanssa.

Niin..ja hyvää uutta vuotta kaikille!

Melluli & Miksu
 
hyvää uuttavuotta kaikille :) Tervetuloa mukaan vaan Kalaranta ja melluli, kiva saada uusia tuttavuuksia.
Minä ilmottaudun mukaan syöminkeihin, mulle käy oikeastaan milloin vaan, että lyökää te muut joku päivä lukkoon. Ja perjantaina tullaan kanssa pentsojaan, oikein odotettu jo, että aukeaa

~Anne ja Luna 7kk
 

Yhteistyössä