Kouvolan seutu

Vauvauinnista voin kahden vauvan kokemuksella sanoa että vauvan kannattaa ennen uintia olla hyvin levännyt ja syönyt, ettei siellä sitten iske nämä perustarpeet. Kylmä iskee aika helposti huolimatta siitä että vesi on lämmitetty, eli kannattaa varata mukaan ainakin yksi lisäpyyhe ihan lämmittelyä varten. Ja kannattaa myös asennoitua siten että vanhemmat eivät siinä paljoa ehdi kunnolla peseytymään (tarkoitan mukavia pitkiä suihkuja jne.). Alku voi olla hankalaa kun on niin uusi juttu vauvalle, tai sitten ei ole moksiskaan ja viihty heti alusta. Meillä ekat kerrat lähdettiin vähän aikaisemmin pois, että tottuivat paremmin ja "pehmeämmin". Puoli tuntiakin on aika pitkä aika pienemmälle vauvalle. Kylläkai meillä vauvat tykkäsivät siitä uinnista jonkin verran, mutta eihän ne siitä vielä hirveästi ymmärrä, joten nyt kolmannen kanssa ei enää lähdetty siihen rumbaan, vaan kylvetään sitten rauhassa kotona ammeessa ;)
Vielä piti lisätä että olen kuullut että joillakin lapsilla jotka ovat olleet vauvauinnissa pitkään on vaikeuksia oppia uimaan normaalisti koska he osaavat sukeltaa niin hyvin, niin eivät sitten vanhempana uimakoulussa osaa uida pinnan päällä.
 
Ja ensiksi paljon onnea Diorille ja pikku-prinssille :flower: Meillä Aleksi täyttää jo 3kk:tta ja tuntuu jo niin isolta pojalta =) Minusta kuullostaa hyvältä toi mariawmin ehdotus pentsoja muskarista.Täytyy vaan miettii sitä ajankohtaa mikä käy puiston vetäjillekin.(ettei ole kerhoja menossa) Nähdäänkö milloin ens viikolla niin voitaisiin yhdessä miettiä sitä?
Me jo kuumeisesti odotetaan ensi laulu kertaa.Pentsojassahan on joitakiin soittovälineitäkin.Ei muuta kuin hyvää yötä ja kuulumisiin.
Terv.Minna ja Aleksi
 
:heart: :heart: Taisi olla pojalla kova kiirus maailmaan, hienoa että kaikki meni kuitenkin hyvin.

Tervetuloa Lumiialle, täällä kirjoittelee reilu 14kk tytön 22v äiti kouvolasta :wave: Tulkaahan ihmeessä mukaan touhuiluun!

Me päästiin just ja just muskariin, het ilm.päivän aamusta menin nettii ilmoittautuu ja sillon oli jo toinen täynnä ja toisessa muutama paikka..tunkua on :eek: Hyvä idea kyllä tuo pentsojan oma muskarikin! Just kävin koululla ja sain lukkarin ja aika paljon on vapaata, joten pääsen itekkii aina välillä mukaan.

Nyt unille tytön viekkuun,moiks :wave:
 
heippa
onnea dior. Ihan muistin et sun la oli elokuussa. Muistin väärin. Mutta elokuussa se poika sitten päätti syntyä. Kiva kuulla että kaikki on kunnossa.

Onkos uutta tapaamista sovittu? vois yrittää tulla seuraavaan tapaamiseen =)

ajatelkaahan, kohta on syyskuu. Nopeesti mennyt kesä.
 
voi olla ,että lähen Aleksin kanssa huomenna katsomaan Tarua ja Saraa Lahteen,en oo vielä ihan varma.Mutta jos mua ei näy pentsojassa niin ilmotelkaahan taas seuraavaa tapaamista.
Meillä ke neuvola ja ekat rokotukset.On varmasti poika kasvanut ihan älyttömästi =)
Onko ke aamupäivästä muilla mitään? Vois nähdä,meillä iltapäivällä vasta neuvola.Olis kiva nähdä Veikkoakin pitkästä aikaa :)
 
=) Tosiaan sovittiin muskarissa toi huominen aika. Muistinkin sitten vasta kotona, että mulla on yksi meno klo. 11.30, mutta me voitas tulla tossa 12.30 aikoihin Pentsojaan tai sitten aiemmin aamulla. Miten muille käy??
Terkuin Kati
 
Eli syyskuussa alkaa Pentsojan oma muskari! Ajaksi päätettiin TORSTAI klo 15-15.30. Ensimmäinen kokoontuminen ensi viikolla, to 4.9.
Tämän ajan siis päätimme mielivaltaisesti me jotka tänään Penstojassa olimme, mutta eihän tuo mikään kiveen kirjoitettu ole, katsotaan nyt ensin miten lähtee sujumaan. Jos tarpeeksi monet on sitä mieltä että joku muu aika olisi parempi (ja se sopii Pentsojan muiden kerhojen aikatauluihin) niin sitten tuota voi muuttaa :)
Mielellään saa olla paikan päällä jo vähän aikaisemmin, että myös voidaan aloittaa mahdollisimman ajoissa. Pentsojan henkilökunnan työaika kun päätty klo 16, ja ennen sitä heidän pitää saada laitettua paikat kuntoon kun siivooja tulee perjantaiaamuna. Mutta vähän kuulemma voi tuo 15.30 joustaa.
Suurimmalla osallahan on vauva, mutta ehdottomasti saa myös ottaa isompia lapsia/sisaruksia mukaan, kuitenkin niin että yksi aikuinen on lapsen mukana. Ja aika vauvojen ehdoilla taidetaan kuitenkin mennä.
Erillistä vetäjää ei siis ole, vaan kaikki (halukkaat) miettivät pari laulua jotka voisivat vetää. Takkahuoneessa, jossa tulemme olemaan kunhan meitä ei ole aivan pilvin pimein, on tarvittaessa CD-soitin. Pentsojasta löytyy myös esim. marakasseja ja muita soittimia, joihin lapset voivat myöhemmässä vaiheessa tutustua.
Tietoa tästä saa levittää muillekin, eli tähän ryhmään osallistumista ei ole mitenkään rajoitettu. Ja tähän ei myöskään ole mikään osallistumispakko, vaan silloin tullaan kun keretään, oli se sitten joka tai joka viides kerta :saint:
 
Hieno juttu tuo pentsojan oma muskari :) Sovitteko uutta tapaamista tälle viikolle vai onko seuraava tapaaminen sitte vasta, kun on se muskari?? Ei olla nyt vähään aikaan päästy käymään, kun aina on ollut jotain muuta menoo...

T: Anu & Tobias
 
Ei kai me mitään uutta sovittu, mutta halukkaathan voi sopia alkuviikoksi jos haluavat :D Me ei kylläkään päästä ennen kuin tostaina. Ja tosiaan vähän ennen voi mielellään tulla, jos esim. päiväunilta pääsee. Ja itse asiassa mietittiin tuota että kaikkien pitäisi vetää joku laulu, niin ei sekään tosiaan ole mikään pakko, eiköhän halukkaita löydy muutenkin, eli ihan vapaaehtoismeiningillä siis!
Ja Diorille: Pidetään niin kauan kuin vain jaksetaan/halutaan, varmaan vuosi kerrallaan edetään. Etteköhän pavun kanssa pääse tulemaan jo pian, mikäköhän noissa "virallisissa" muskareissa on ikärajana, taitaa olla 4 kk? Mutta minusta voi ihan hyvin tulla jo aikaisemminkin, ihan rauhallista menoahan se on (eikä mitään ole pakko tehdä ), ja vauvojen ehdoilla muutenkin :saint:
 
Meillä sitten alkoi korvatulehdukset(Aleksi nyt 3kk:tta vanha)käytiin yksityisellä ja molemmat korvat olivat täynnä märkivää eritettä.Voi,voi :ashamed: meillä keskimmäinen tyttö(10v.)ollut nyt vuoden ilman putkia,putkitettu 8kertaa.En toivo Aleksille samaa kierrettä.mutta lääkäri sanoi,että korvat päässy niin pahaan kuntoon,että katotaan tämä yksi kuuri ja mietitään annetaanko toinen vai putkitetaanko heti eli me unohdetaan vauvauinti :/ Aleksi ollut kyllä urhea,vaikka erite muhinut kuulemma jo pidemmän aikaa korvissa,ei minkäänlaista itkua,on se niin ihana poika :hug: mietitään huomista tuloa muskariin,oli katin kanssa puhetta ,että aamulla mentäs pentsojan pihalle.Nähdään ja hyvää yötä!
t.Minna ja Aleksi
 
Heipskukkuu!

Pentsoja on kiinni ensi torstaina eli muskarikin jää sitten väliin. Olisiko huomenissa ketään tulossa vauvatapaamiseen (klo 13-15) vai treffataanko ensi viikolla joku päivä

Urhealle Aleksille pikaisia paranemisia :hug: ja Diorille onnittelut!
 
Tuli käytyä pentsojassa iltapäivällä vauvatapaamisessa,olipa aika hiljasta.Missäs kaikki äidit luuraa? Mutta jos joku tulossa sinne ensi viikolla muinakin päivinä niin laittakaahan infoa.
Nyt marjapiirakan tekoon,että pakkanen tyhjenee.Meillä muutto reilun kuukauden päästä,jippii :D
Minna ja Aleksi
 
::::Niin piti myös kysästä olisko kuinka moni äideistä halukas ilta-tapaamiseen ensiviikolla syömisen merkeissä taikka kahvittelun merkeissä kaupungilla? Käytiin silloin odotus aikana muutamia kertoja kartsalla iltaisin ja kivaa oli :) ja tietty vauvat saa olla mukana ,jos haluaa,mä kaipaan jotenkin kyllä hiukan omaa aikaa,olisi kiva juttu,vaikka mulla viime kertoina "teinit" ollu mukana syömässä ;)
 
en ole kerennyt täälläkään pitkään aikaan käydä!
Nassukka:toi iltatapaaminen kuulostaisi hyvältä! =)
Mäkin kaipaisin ehdottomasti vähän "irtiottoa"...mutta en kyllä pääse kovin myöhään. Siis kotona täytyisi olla siinä kaheksan aikaan,kun mun tarttee laittaa Minea nukkumaan,kun ei isin anna nukuttaa :whistle:

Mut laitelkaahan muutkin kiinnostuneet ehdotuksia

ja koskas ois seuraava pentsojan tapaaminen?
 
moi¨

Mihin te nassukka muutatte? saitteko isomman asunnon? :heart:

Me ei olla nyt päästy mihinkään ja viime yönäkin alkoi kauheen kova nuha poitsulla, joten taitaa tääkin viikko jäädä väliin. 'ensi viikolla vois koittaa vaikka tiistaina nähdä. keskiviikkona me sitten taas lähtääkin jo reissuun, että ei päästä sitten taas vasta kun syyskuun lopulla..
 
Töttöröö =)

Miekin olisin kiinnostunut iltatapaamisesta, jee B). Nyt meilläkin alkaa sitten arki, kun miehen kesälomat on tältä erää lusittu. Vaikkei kesästä ollut enää tietoakaan, kyllähän loma on lomaa ja helpotti omaakin päiväohjelmaa, kun on kaksi syliä, kaksi vaipanvaihtajaa, kaksi syöttäjää & viihdyttäjää yms.

Voih, pikku-Aleksia :hug:. Meillä on onneks vielä vältytty noilta korvajutuilta, mutta en tiedä kuinka kauan. Mä olen itse pienenä sairastanut varmasti tuhat ja yksi korvatulehdusta ja sen takia mulla on vielä nyt aikuisenakin todella arat korvat. Aika sissi tuo Aleksi, kun ei ole oirehtinut korviaan, voi toista.
 
Joo me muutetaan tähän samalle kadulle,tohon seuraavaan taloon :LOL: ei pitkä muutto_Ollaan sitten Erican kanssa naapurit =) joo en minäkään kyllä yötä myöten voi olla pois kotoon elikkäs ihan nähtäis vaikka puoli 6 illalla ja eihän me kauaa syötäis??? Eihän???onko ehdotuksia mikä ilta passais?
Kyllä on mulla urhee poika,ihan totta,käytiin tänään taas lääkärissä ja imettiin korvat ja vaihdettiin lääkekuuri :( Aleksi oli tosi reipas!!
Mutta nyt kuorruttamaan kakku loppuun.
Minna ja Aleksi
 
Terve!

Minä olisin kanssa ilomielin lähdössä syöpöttelemään! Puoli kuusi passaisi hyvin ja muut päivät sopisi paitsi keskiviikko. Onko ajatuksia minne mentäisiin?

Kakkuleipurit hoi! Kertokaahan makoisimmat kakuntäytteenne (allergian vuoksi perinteiset banaani ja mansikka ei sovi) -leipomisurakka olisi edessä minullakin :D

Perjantaina Pentsojalle -eiks jep?
 
=) Tapaamisesta...
Tää viikko on meillä aika täyttä. Huomenna vanhempainilta, torstaina mies myöhään töissä, perjantaina kyläreissu, joten mulle kävisi vain toi keskiviikko ilta. Löytyyköhän sellaista iltaa, joka sopisi kaikille vai voitaisko siirtää ensi viikkoon??? Ajankohta sopii kyllä meiän perheelle.

Joo perjantaina Pentsojalle olemme tulossa.

Terkuin Kati
 
tänne sopisi ainakin tuo torstai,mikä ei taas ilmeisesti katille sovi.
pikku-taateli: mä oon innostunu noita kakkuja leipomaan ja ihastuin vadelmamousseen!
ohje:

1 muna+ 0,5dl sokeria vaahdoksi
2,5dl flora vispiä vaahdoksi
100g valkosuklaata sulatettuna
4 liivatelehteä (hetkeksi kylmään veteen,sitten liuotus kuumaan vesitilkkaan,n.ruokalusikallinen)
n. 2 dl pakastevadelmia

eli ensin munat ja sokeri vaahdoksi. Sitten vispattu kerma varovasti joukkoon. Sulatetut liivatelehdet "ohuena nauhana" mukaan ja sulatettu suklaa. Viimeseksi kohmeiset vadelmat sekaan ja se on siinä!!
Sitten jääkaappiin/kakun väliin kylmään jähmettymään.

Toi on tosi hyvää,nam :p
Jos haluaa helpommalla päästä ni ton voi tehdä myös esim. valmiiseen(olikohan blä band) valkosuklaa-nougatmousseen niin,että lisää vaan vatut/muut marjat. Ei tuu kyllä niin hyvää!

 

Yhteistyössä