Koululaisille riittäisi vaan 6 viikon kesäloma, mitä mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epäasiantuntija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Jenis";30823790]Nyt on pakko kysyä, oletteko te kaikki pitkän loman kannattajat työttömiä, onko teillä erityisen höveli ja suuri suku, vai mihin te laitatte ne lapset "nollaamaan"?[/QUOTE]

No kaikki koululaisethan eivät ole eka- ja tokaluokkalaisia jotka vaativat jatkuvaa valvontaa. Pikkukoululaisten lomia ei tarvi sumplia iäisyyksiä, muutama kesä riittää. Sen jälkeen lapset ovat jopa ihan mielellään päivät rauhassa kotona. Koulua kuitenkin käydään vuosikausia ja isommilla lapsilla pidempi loma mahdollistaa oman rahan ansaitsemisen vaikkapa tulevia opintoja varten kesätöitä tekemällä. Mielenkiintoista olisi muuten kuulla vaikkapa seiskaluokkalaisten mielipiteitä, varmasti ihan mielellään lyhentäisivät lomia että saisivat käydä enemmän koulua ;)

No kaikki koululaisethan eivät ole eka- ja tokaluokkalaisia jotka vaativat jatkuvaa valvontaa. Pikkukoululaisten lomia ei tarvi sumplia iäisyyksiä, muutama kesä riittää. Sen jälkeen lapset ovat jopa ihan mielellään päivät rauhassa kotona. Koulua kuitenkin käydään vuosikausia ja isommilla lapsilla pidempi loma mahdollistaa oman rahan ansaitsemisen vaikkapa tulevia opintoja varten kesätöitä tekemällä. Mielenkiintoista olisi muuten kuulla vaikkapa seiskaluokkalaisten mielipiteitä, varmasti ihan mielellään lyhentäisivät lomia että saisivat käydä enemmän koulua ;)

No minusta kaikki ala-asteikäiset ovat liian pieniä ollakseen esim. kuukauden kotona yksin kaikki päivät. Vähän eri asia pärjätä 9h/pvä jatkuvasti yksin kuin tarvita "jatkuvaa valvontaa".

Ja jos seiskaluokkalaisilta kysytään, varmasti jättäisivät koulunkäynnin väliin kokonaan, se nyt tuskin tässä on se pointti :D

Mun mielestä se vois olla kolmikuinen. Tai sit esim. kahdeksanviikkoinen mutta syys- ja pääsiäislomat pidemmiksi.

Ellei muka ehditä opettaa kaikkea niin sit on opetusmetodeissa jotain vikaa. Mun mielestä kaikissa kouluissa aikaa kului ainakin puolet ihan turhaan.

Mun mielestä se vois olla kolmikuinen. Tai sit esim. kahdeksanviikkoinen mutta syys- ja pääsiäislomat pidemmiksi.

Ellei muka ehditä opettaa kaikkea niin sit on opetusmetodeissa jotain vikaa. Mun mielestä kaikissa kouluissa aikaa kului ainakin puolet ihan turhaan.

Voitaishan me kaikki olla lomalla koko ajan, niin ei tulis elämästä liian rankkaa kellekään - jos kerran toivomaan aletaan :D

Mutta joo, tilanne on tällä hetkellä akuutti omassa perheessä ja monessa lähipiirin perheessä myös. Lapset ovat näennäisesti lomalla koko kesän, mutta käytännössä perheissä on hirmuinen suhina että saadaan heidät johonkin kaitsettavaksi edes osaksi aikaa. En ihan äkkiä näe, miten tämä nykysysteemi on kenenkään etu. Että jos loma-aikoja lapsilla pidennetään, sitten varmaan pitäisi pidentää aikuisillakin, tai homma leviää käsiin täysin.

Kolmea kuukautta tai kolmea ja puolta ehdottaisin minäkin.

En mä tiedä pitäisikö loman olla lyhyempi, mutta kyllä minusta alle 10-vuotiaan pitäisi järjestää kesälle jokin hoitopaikka, edes osaksi päivää, kun ei kaikkien vanhemmat voi olla koko kesää kotona ja kyllä 7-9-vuotias on aika pieni olemaan yksin koko päivän.

Näille jotka valittavat sitä että koululaisten pitkä loma on vanhemmille ongelma. Palkatkaa kesäksi (1-1,5kk) lastenhoitaja kotiin. Siinä tarjoatte samalla kesätöitä etsivälle nuorelle kesätyöpaikan. Toiminut meillä erittäin hyvin.

Näille jotka valittavat sitä että koululaisten pitkä loma on vanhemmille ongelma. Palkatkaa kesäksi (1-1,5kk) lastenhoitaja kotiin. Siinä tarjoatte samalla kesätöitä etsivälle nuorelle kesätyöpaikan. Toiminut meillä erittäin hyvin.

Milläs rahalla moinen hoitaja palkattaisiin, kun muutenkin tulot on pienet. Ei yhden ihmisen pienellä palkalla ulkopuolista palkata.

Yhteistyössä