Koululaisten vanhemmat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zizilisko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

zizilisko

Aktiivinen jäsen
27.07.2006
4 087
0
36
Minkälainen todistus käytäntö teidän lasten koulussa on? Arviointi sanallisena, numeroilla vai molempia.
Mistä luokasta lähtien todistuksessa on ollut numero arviointi?
Mitä mieltä itse olet, että miltä luokalta alkaen olisi jo hyvä saada numerotodistus, vai pitäisikö ollenkaan?

Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun käytännöt vaihtelee niin paljon kunnittain.

Nyt ekaluokalla varmaan vielä sanallisena tulee. Musta kyllä toka tai kolmasluokkalaiset jo ymmärtää hyvin myös numeroina. Mutta lisänä voisi olla jokin henkilökohtinen sanallinen osuus.

jaa-a...jännää, kun nämä niin nopeasti unohtuukin...tais olla nelosen tai vitosen keväällä ekat numerot toikkarissa. sanallista palautetta tais olla vain ekalla ja tokalla.

henk koht mulle on aivan sama, miten arvioivat. tuen lapsiani, mutta olen omat kouluni käynyt, joten heillä on omasta koulunkäynnistään ja arvosanoistaan oma vastuu. serurailen toki, mutta en painosta, lahjo enkä kritisoi.

Nykyisessä koulussa taitaa neloseen asti olla kirjallinen ja vitosella numerot. Tarkemmine en tiedä. Edellisessä koulussa oli itsearviointi 6 luokkaan asti ja arvioinnin lisäksi saivat 5 ja 6 luokilla numerot.

Yhteistyössä