No niin, taas sitä kauhistellaan muita äitejä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fleur de la Cour
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eli olen ollut 2 vuotta ilttis kerhon vetäjänä ja monenmoista on tullut nähtyä.

Tätä kyllä käytetään väärinkin. On äitejä jotka ovat kotona pienempien kanssa ja silti eka tai tokaluokkaisensa jää iltapäiväkerhoon, jotkut ihan viiteenkiin saakka.

Tai kun on äidillä menoa kauppaan tai asioille niin lapsi tulee ilttikseen.
Usein vanhemmat itse eivät ilmoita vaan lapsi tulla tupsahtaa kerhoon ja sanoo että äiti sanoi että pitää tulla kerhoon.

Kyllä silloin keittää meikäläiselläkin.
Iltapäivä kerho on sitä varten kun vanhemmat ovat töissä eivätkä halua vielä 1-2 luokkalaista pitää pitkää iltapäivää kotona.
Ja kerhopäivä maksaa n.5 euroa päivä (välipala kuuluu hintaan).

mitenkään muuten en kommentoi tätä mutta pisti silmään tuo nortti huulessa ja kaljaraha juttu,ei ihan taida kumminkaan kuulua tuohon itse asiaan... ;) tuli vaan sellainen olo että nuilla yrität syyllistää äitiä...

Alkuperäinen kirjoittaja sipu:
Eli olen ollut 2 vuotta ilttis kerhon vetäjänä ja monenmoista on tullut nähtyä.

Tätä kyllä käytetään väärinkin. On äitejä jotka ovat kotona pienempien kanssa ja silti eka tai tokaluokkaisensa jää iltapäiväkerhoon, jotkut ihan viiteenkiin saakka.

Tai kun on äidillä menoa kauppaan tai asioille niin lapsi tulee ilttikseen.
Usein vanhemmat itse eivät ilmoita vaan lapsi tulla tupsahtaa kerhoon ja sanoo että äiti sanoi että pitää tulla kerhoon.

Kyllä silloin keittää meikäläiselläkin.
Iltapäivä kerho on sitä varten kun vanhemmat ovat töissä eivätkä halua vielä 1-2 luokkalaista pitää pitkää iltapäivää kotona.
Ja kerhopäivä maksaa n.5 euroa päivä (välipala kuuluu hintaan).

meidän poika aikoinan oli ja tokaluokalla iltisksessä, vaikka olinkin kotona,se oli opettajien , terapeuttien ym toive. mielellään maksoin sen ( 60e) ettäpojalal oli mukavaa, hän oli silloin myös samassa paikassa kesäkerhossa.
toki kuulin usinkin etä miksi xon iltiksessä, mutta kun tilaa oli, ettei än vienyt ees kenekään paikkaa ja tämä oli kuntousta hänelle niin mielestäni teinoikin. vai olisiko pitänyt pakottaa lapsi tulemaan kotiin.

Oliskin jokapaikassa sitä aamuhoitoakin... vaan ei ole, eikä iltapäivähoitoakaan kuin klo 16 asti, paljon se lämmittää kun ite tulee töistä klo 19-21 ja mies klo 22... :whistle:

Että tuetaan juu päivätyöläisiä, entäs vuorotyöläiset?????

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Oliskin jokapaikassa sitä aamuhoitoakin... vaan ei ole, eikä iltapäivähoitoakaan kuin klo 16 asti, paljon se lämmittää kun ite tulee töistä klo 19-21 ja mies klo 22... :whistle:

niin ja viikonloppuisin työskentelevät myös..

Alkuperäinen kirjoittaja Accra:
meilläkin tyttö menee ens vkosta iltapväkerhoon,välipala-semmoseen ja maksaa 30 ?/ kk..eli ei paha hinta ja jos ei välipalaa ota,niin ei maksa mitään..

Meillä iltis maksaa 80 euroa/kk. huhhuh.....toi 30? on todella halpa, voisi sanoa ilmainen, eikä tunnu missään. On tää niin väärin, et joillain on noin halpaa....

:whistle:

itse työskentelen ip-ohjaajana ja ja vastaan on tullut lapsia, joilla päivät venyy sinne viiteen saakka, ja samaiset lapset ovat yleensä myös aamukerhossa ennen koulun alkua, jos koulu ei ala kahdeksalta. Lapset yleensä on tottuneet jo eskarissa olemaan pitkät päivät, mutta sitä ei voi aivan verrata yksi yhteen. Koulu on lapselle uusi ja haastava asia, koulussa pitää olla ja käyttäytyä aivan erilailla kuin päiväkodin aikaan.

Lapset ovat pitkästä koulu+kerhopäivästään hyvin väsyneitä ja jos vanhemmalla edes joskus on mahdollista hakea muksu hieman aiemmin niin se tekee lapsen jaksamiselle paljon. Enkä sano, tätä sen vuoksi, että lapsimäärä loppupäivästä vähenisi, työni ei siitä helpotu tai muutu mitenkään,vaan aivan puhtaasti lapsen paremman jaksamisen puolesta tässä puhun. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:

Toisen on jäätävä kotiin?? Mulle sanottiin työkkärissä, et kannattaako sun sit ilmottautua työttömäksi työnhakijaksi, kun sanoin, et pienten koululaisten vuoksi voin tehdä vain päidätyötä ja mies oli/on viikot poissa.

:/ onhan se kurja pienelle, kun tietää varmaan että muut luokalta pääsee joko sinne kerhoon tai sitten kotiin jossa äiti ja pikkusisarukset jo odottaa ja on seuraa ja hän itse talsii tyhjään kotiin odottamaan vanhempiaan, yksin. Kyllä se on minusta outoa ajattelua, JOS rahaa on mutta pitää tuollasta kerhoa jotenkin turhana ja tahtoo opettaa pientä lasta olemaan yksin iltapäivät. Tai ainakin itse kun ala-asteelta yksin tyhjään kotiin aina menin niin aika yksinäistähän oli ja katselin vaan televisiota sen ajan kun äiti ja isä tuli töistä. Että mitä se sitten opettaa? ei minusta mitään..

Mie oon 70-luvun avainlapsi ja musta oli ihanaa olla iltapäivisin yksin kotona se muutama tunti...ei oo jääny mitään huonoja muistoja, päinvastoin ;)

Mut ajat on muuttuneet ja oma tokaluokkalainen käy ainakin toistaiseksi ip-kerhossa, 75e/kk

Oi niitä aikoja, kun itse olimme koululaisia... meillä äiti oli iltavuorossa ja isä reissutöissä, selvisimme kyllä hienosti siskoni kanssa =) Päivittäin tapeltiin siitä, että keitetäänkö tänään ruoaksi makaronia vai riisiä :D Mä olin tuolloin kyllä jo 10v ja enemmän, kun äiti meni töihin. No joo, omilleni toivon oikeasti parempaa, ja onhan heillä, kun me olemme molemmat päivätyöläisiä... tuo yllä oleva vaan hauskana muistona tähän löyhästi aiheeseen liittyen.
Ensi syksyä jo mietin, että laitanko tuon kuopuksen iltikseen, vaikka on isompiakin sisaruksia. Ei tytykään ollut, vaan pärjäsi isoveljensä kanssa hyvin... jos isoveljellä oli pitempään koulua, niin mummut ja papat tulivat tarvittaessa kylään.

Mutta kyllä ip-kerho on hyvä asia :)

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Täällä maksaa 100 euroa /kk ja kerhon järjestämästä lisäohjelmasta veloitetaan ekstraa.

:/

Jep, laskin ihan, tupakoinnin lopettamalla eli säästämällä sen rahan mitä mulla kuukaudessa tupakkaan menee, maksaisi sen 100 euroa ja jäisikin, vähän.

T. se tupakoitsija taas

Yhteistyössä