Koululainen kuoli saatuaan sairauskohtauksen liikuntatunnilla

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Miten paljon opetushallituksella onkaan valtaa? Kuukausipalkkaisia ihmisiä siellä 260 kpl ja tilaavat kyseenalaisia menetelmiä, millä saavat lasten terveystiedot, joita ei pidä luovuttaa kenellekään. Joku liikunnanopettaja ei todellakaan voi olla se luottohenkilö, ei edes luokanvalvoja eikä rehtorikaan!
 
vierailija
Miten paljon opetushallituksella onkaan valtaa? Kuukausipalkkaisia ihmisiä siellä 260 kpl ja tilaavat kyseenalaisia menetelmiä, millä saavat lasten terveystiedot, joita ei pidä luovuttaa kenellekään. Joku liikunnanopettaja ei todellakaan voi olla se luottohenkilö, ei edes luokanvalvoja eikä rehtorikaan!
Kyllä pitää saada tietää jos lapsella on henkeä uhkaava sairaus mikä estää normaalin osallistumisen!!!!
 
vierailija
"Suomen Luokanopettajat ry:n mielestä testi ei ole ideologialtaan opetussuunnitelman sisällöksi sopiva, eikä sen mittausjärjestelyiden tulisi kuulua koulun ja opettajan tehtäviin.

Koululiikunnan tulee kannustaa lapsia ja nuoria elinikäiseen liikuntatottumukseen, tarjota liikunnallisia onnistumisen ja oppimisen kokemuksia. MOVE!- seurantajärjestelmä ei tue tätä tavoitetta, järjestö toteaa."
 
vierailija
Mulle kyllä liikuntatestit nimenomaan tarjos niitä onnistumisen iloa ja liikunnan riemua, niissä kun pärjäsin loistavasti toisin kun muissa aineissa.

Matikka ei sujunut, ei tarjonnut onnistumisia eikä tasan eväitä loppuiän kestävään laskemisen riemuun, mut en sitä silti ois kieltämässä enkä matikankokeitakaan.

Lapset on hyviä eri asioissa.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
Musta on jotenkin koomista että ihmiset on huolissaan kuntotestistä eikä lasten kunnosta, jos lapset alkaa yleisemminkin olla siinä kunnossa että juokseminen on niille hengenvaarallista.

Vähän sama kun jos ois hirveän huolissaan siitä että lapsille tehdään hammastarkastuksia ja vaatisi niiden lopettamista, koska yhä useammalla on havaittu paikkaustarpeisia reikiä.
 
  • Tykkää
Reactions: ..... ja AivanSama
vierailija
Musta on jotenkin koomista että ihmiset on huolissaan kuntotestistä eikä lasten kunnosta, jos lapset alkaa yleisemminkin olla siinä kunnossa että juokseminen on niille hengenvaarallista.

Vähän sama kun jos ois hirveän huolissaan siitä että lapsille tehdään hammastarkastuksia ja vaatisi niiden lopettamista, koska yhä useammalla on havaittu paikkaustarpeisia reikiä.
Hyvä pointti!
Mä kannatan testejä, yhteiskunta sen opettajankin palkan maksaa (vaikkei suurensuuri olekaan), kyllä sillä voi osallistua tämmöseen yhteiskunnalliseen hankkeseenkin!
Testit on hyviä tehd, mutta olis hyvä jos tieto lapsen mahdollisesta sairaudesta kulkisi opettajalle.
 
vierailija
vierailija
Juurihan opettajat kertoivat, ettei testaamalla kenekään kunto kohoa yhtään!
Niin ja aattele, matikan kokeen tekemisellä ei laskutaidot parane yhtään, verenpaineen mittaaminen ei madalla korkeaa verenpainetta yhtään, auton katsastaminen ei korjaa yhtä ainoaa siellä löytyvää puutetta tai vikaa.

Mut kaipa sitä minäkin tuntisin itseni hetkellisesti viksuksi jos kävisin katsastusasemalla kiekumassa että hei kuulkaa, teidän autojen kunto ei parane täällä yhtään!
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija_____
Musta on jotenkin koomista että ihmiset on huolissaan kuntotestistä eikä lasten kunnosta, jos lapset alkaa yleisemminkin olla siinä kunnossa että juokseminen on niille hengenvaarallista.

Vähän sama kun jos ois hirveän huolissaan siitä että lapsille tehdään hammastarkastuksia ja vaatisi niiden lopettamista, koska yhä useammalla on havaittu paikkaustarpeisia reikiä.
Just tämä! Sen takiahan niitä testejä tehdään, että tiedettäisiin, missä on vielä parannettavaa. Käsittääkseni liikkumattomuus on aika pirun paljon suurempi ongelma kuin liika liikkuminen.
 
vierailija
Juurihan opettajat kertoivat, ettei testaamalla kenekään kunto kohoa yhtään!
https://www.tivi.fi/Arkisto/2009-07-02/Ericssonilta-mobiilisovelluskauppa-operaattoreille-3174288.html
Niin, eikä se ole testin tarkoituskaan!
Mutta sen lisäksi että testituloksista saadaan tärkeää tutkimusmateriaalia, niin joku voi innostua treenaamaan että vedänpä joka päivä pari punnerrusta niin ens kerralla kyllä ope hämmästyy, tai juoksenpa lenkkiä niin saan cooperissa kierroksen enemmän.
Myöskään urheilukilpailussa ei kenenkään kunto kohoa yhtään, mutta silti hippo-kisat on hirveän suosittuja! Ja ehkäpä joku jopa treenaa niihin, ja silloin siitä on jopa liikunnallista hyötyä(y)
 
vierailija
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005848718.html

Luin tämän juuri äsken. Perheen suru on käsinkosketeltavaa ja minullakin tuli tippa linssiin juttua lukiessa.
Mullekin :(

Mun pojalla on sivuääni sydämessä, se ultrattiin 5v mutta todettiin harmittomaksi. Monet kuntotestit on 10 vuoden aikana tehnyt hyvin tuloksin, mutta eihän siitä voi täysin varma olla mitä käy.

Kaverin mies kuoli aivosuonen repeymään, siinä oli ilmeisesti synnynnäinen heikko kohta. Mistäpä senkin olis tiennyt, ei jokaista voi ultrata elämän varalta.
 
Mullekin :(

Mun pojalla on sivuääni sydämessä, se ultrattiin 5v mutta todettiin harmittomaksi. Monet kuntotestit on 10 vuoden aikana tehnyt hyvin tuloksin, mutta eihän siitä voi täysin varma olla mitä käy.

Kaverin mies kuoli aivosuonen repeymään, siinä oli ilmeisesti synnynnäinen heikko kohta. Mistäpä senkin olis tiennyt, ei jokaista voi ultrata elämän varalta.
Toisaaltaan hyvä, että tuo sivuääni on tiedossa, niin tietää ainakin mitä tutkia, jos alkaa tulla kummia oireita.

Sehän se tässä on pahinta, kun ei voi koskaan tietää mitä käy. Jotenkin vaan tuo oman lapsen menetys tuntuu niin väärälle ja luonnottomalle. Ei sellaista tuskaa haluaisi kenenkään käyvän läpi.
 
vierailija
Tois sairasta mun mieletsä. Mä kostasin tosi pahsti. Josmä aattelen et mun lapset ois käny noin jolleki nii vittu mä rähätäsin!! tosi tois pahasti!!! Se kuolis sejoa opetti ja voi et jokanen siin kolun Ihan hirveetä!!!
 

Yhteistyössä