Kotona olevat 40+ -äidit

nuorimmainen neljä ja osas aika hommia eli 2-3 pv viikossa hommissa ja 2 pv plus viikonloput kotona ja homma toimii...hyvin.Rahallisesti hioeman tiukempaa mutta..ei haitaa. kestäny on jo kolmisen vuota tällä erää.
 
Mä jäin kotiäidiksi, kun meidän vanhin lapsi syntyi -98. Syksyllä tulee 10v täyteeen, kun olen ollut kotona. Nyt meillä on neljä lasta. Nuorin täyttää toukokuussa 3v. Pitkän harkinnan tuloksena irtisanouduin työstäni, jonne olisi pitänyt palata ens kuussa. Eli tästä lähtien saan tosi isot rahat.....vain lapsilisät tulee tililleni.

Lisään vielä, että työpaikkani oli sosiaalialalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva Pikkumyy:
sikke! Itse toimin myös sosiaalialalla, tosin töissä, kun haaveissa se iltatähti! :heart:
Päädyin tuohon, kun työ on toisella paikkakunnalla. Kerkesin olemaan työpaikassani ennen lapsia reilu 10v, joten ei tällä hetkellä houkutellut tehdä samantyyppisiä hommia kuin kotonakin. Olen viihtynyt ihan hyvin kotona lasten kanssa, vaikka välillä toki tuntuu, että seinät meinaa kaatua päälle. Varsinkin silloin, kun lapset kiukkuaa.... Olin ennen nuorimman syntymää 2v Tupperissa mukana vähän harrastusmielessä. Saapi nähdä jos sitä jossain vaiheessa keksis jotain pienempimuotoista hommaa.


Tsemppiä Rouva Pikkumyylle vauvahaaveeseen. Toivottavasti tärppää pian :flower:
 
:wave: Kotona oloa nyt takana reilu vuosi, sitä enne 2.5v. Mutta siis syksyllä utlee ikää 41 että tähän 40+ ketjuun ja tälle palstelleki ikä riittää :D Vanhin lapsi 14v nuorin 1v3kk ja ihanan nautinnollista aikaa olla kotona ja se kun saa seurata oman lapsen joka kehitys askelta itse eikä vaan kuulla niistä joltakin. Nyt kun ikää itsellä enemmän niin arvot on kai eri järjestyksessä kuin nuorempana jolloin oli kiireempi töhin. Tosin välillä kiristääkin jatkuva kotona olo, mutta on se myös niin antoisaa. Jokus mietin että kun saisi jonku hetken pysäytettyä kun vauveli tuhisee vieressä, tai 4v ja 1v juoksee skeittiä olkkaria ympäri :heart:
 
Kotiaitina marraskuusta lahtien. Lapset nyt 5, 4 ja kohta 2-v. Palasin toihin kahden ekan lapsen jalkeen kun vauvat oli 7 kk, kolmannen kanssa sain jarjestettya melkein vuoden toista pois. Lyhyen tyojakson jalkeen tiesin etta haluan jaada kotiin hoitamaan lapsia ja kotia enka ole katunu ratkasua.
En usko etta palaan toihin
:heart: .
 
Todella kauan olen ollut kotona, olen tallainen puolisopestilainen. Olen nauttinut kylla taysin siemauksin kotona olosta. Lapset ovat jo vanhoja, vanhin pian 17 v, vanhin poika kohta 15 v seka tuplat(tytto ja poika) tayttivat juuri 9 v. Itse olen 42 v
 
Mina jain kotiin toista kun iltatahti syntyi syksylla -06. Viihdyn kotona,paivat menee nopeasti,tuntuu ettei aika meinaa riittaa. Kun kuopukseni on isompi,voin menna osa-aika toihin,enempaa en voi tehda,silloin se menisi "social security" rahaani vastaan. Minun pitaisi palkata hoitaja, ja ottaa huomioon matkakulut...ei kannata. Mielummin vietan aikaa lasteni kanssa.
 
....olen nyt ollut kotona, ja aikomus olisi olla kunnes poika täyttää 3v. Olen todella tyytyväinen, että tämä on nyt taloudellisesti mahdollista. Nuorempana ei ollut. Esikoiseni vein hoitoon heti äitiysloman loputtua ja kaksoset hoidettiin 3-vuotiaaksi kotona (sairastelivat paljon) vuorotellen mieheni kanssa, eli kun toinen oli töissä toinen oli kotona...melko rankkaa, ja erohan siitä lopulta tulikin... jäin sitten yksinhuoltajaksi...se vasta rankkaa olikin. ( työ, koti ja lasten kasvatus...ei paljoa muuta kerennyt, eikä niitäkään jaksanut/pystynyt hoitamaan niin hyvin kun olisi halunnut. Aika ja voimavarat kun ovat rajalliset)
No nyt on uusi mies ja tämän iltatähtösen hoitaminen kotona tuntuu todella ylelliseltä. Antaudun tähän täysin. Lapsen kannalta 3 ekaa vuotta vanhemman kanssa kotona antaa hänelle vahvan perusturvan, sen päälle on hyvä rakentaa elämää.
Töihin ei ole ollut ikävä...voisin jäädä kotiin pidemmäksikin ajaksi, mutta koska meidän pikkuinen on ainut lapsi tällä hetkellä (muut ovat jo aikuisia) hänelle voi tehdä hyvää mennä 3-vuotiaana muiden lasten pariin ...eli minä palaan silloin työelämään :'(
(olen 49v)
 
Hei
Lapsemme täytty syyskluussa 3v ja pidän itseäni edelleen kootiäitinä. Minä kyllä myös opiskelen, mutta monimuotoopiskelua elikkä käyn koulua kuukaudessa noin viikon ja muut ajat opiskelen netin välityksellä.
Tämä on mielestäni hienoa kun lapsemme voi olla kotona ja saa olla äidin ja isän kanssa kaiket päivät.
Nyt poistettu hormonikeirukka ja katsotaan tuleeko pieniä lisää jossain vaiheessa. Mutta koulun loputtua jatkan kotona oleskelua koska työnni on kotonatehtävää työtä.
 

Yhteistyössä