kotityöt ei kiinnosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tipi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tipi"

Vieras
Mua ei taas vaihteeks kiinnosta yhtään jatkuva ruoanlaitto ja siivoaminen. Aina välillä tulee näitä kausia kun ei vaan yhtään huvita. Joka helkutin päivä pitää miettiä mitäs taas tänään syödään ja keittää ja kokata ja siivota jälkiä. Onko muilla koskaan näin? Kiinnostais vaan tehdä jotain omia juttuja ja syödä mitä kaapista löytyy, vaikka popcorneja. Mutta pitäähän nuo lapset ruokkia.

About aina.

Ei ne lapset kuole jos syötät yhden päivän niillekin pelkkää popcornia ja meillä ainakin paras lääke mun siivousvitutukseen on käskyttää koko porukka siivoamaan. Kukin oman osansa ja silleen että siivotaan pintapuolisesti kaikki paikat kuntoon. Sit siistissä kodissa on kivempi olla kaikkien ja se paremmin sit pysyykin siistinä jonkun aikaa. Tunnin uhraa siivoamiseen ni siinä 4 henkeä saa jo ihmeitä aikaiseksi! Yleensä palkitsen sit muksut jollain niiden lempiruualla eli tehdään vaikka yhdessä pizzaa niin että kukin saa täyttää omansa ja sit päälle sauna+limut/sidut+joku hyvä koko perheen leffa.

Joo einekset kehiin jos ei huvita. Ja muutenkin voi tehdä helppoa ruokaa. Vaikkapa itsetehtyjä lohkopottuja.

Siivouksessakin jos katsoo että ne astiat ja likaiset vaatteet ei juokse pitkin kämppää niin ei ehdi hirveää kaaosta syntyä.

Ja minä haluaisin tietää milloin ne kotityöt kiinnostaa.

Viimeksi muokattu:
Mulla soi levy päässä: En mää jaksa, en mää jaksa..sitten vaan pakotan itseni taas kerran, mulla on nykyään joku ihme stressi ruuastakin kun ei tiedä mitä ruokaa tekis kun kiinnostaa niin vähän koko touhu että aivotkin lamaantuu, kaikki tuntuu turhalta- mitä järkee?

Mua on siunattu sellaisella omituisuudella että tykkään kotitöistä/siivoamisesta/ruoanlaitosta/leipomisesta yms. ikkunoidenpesua lukuunottamatta.. Mutta varmaan on raskasta ja tympeää tehdä noita hommia päivästä toiseen jos ei ole sitä tyyppiä että nauttii kotona hääräämisestä. Meilläkin viisi henkeä perheessä, niin sitä ruoanlaittoa ja sotkua riittää joka päivälle. Varmaan ei elämä kaadu vaikka välillä ottaiskin vähän vapaata ja hakee ne sapuskat mäkkäristä ja jättää imuroimatta. Me käydään aika usein perheen kanssa tai mieheen kanssa kahdestaan hotelli/laivareissuilla tms.millä pääsee vähän irti arjesta ja valmiiseen pöytään. Ei olla mitään super rikkaita, mutta tingitään mieluummin jostain muusta ja panostetaan rahat reissuihin ja perheen yhteisiin matkoihin. Sitten taas jaksaa miettiä niitä arkiruokia.

Yhteistyössä