kotikummitus on näemmä riehaantunut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wicked Mary
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
HYI S...tana! |O |O |O :o :o :o Miten ihmeessä uskallatte asua siellä hetkeekään. Mä olisin jo ajat sitten muuttanu :| hyihyihyiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii. Ihan megatörkeitä juttuja ja aivan kuin kauhuleffasta!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
HYI S...tana! |O |O |O :o :o :o Miten ihmeessä uskallatte asua siellä hetkeekään. Mä olisin jo ajat sitten muuttanu :| hyihyihyiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii. Ihan megatörkeitä juttuja ja aivan kuin kauhuleffasta!!!!!

niin kauan kun ei suoranaisesti kimppuun käy ei tässä suurempaa hätää...vaikka kiusallistahan tämä on

Täällä mun työpaikallakin kummittelee, siksi en mielelläni jää ylitöihin yksin. Kuuluu askeleita, ovia avataan ja suljetaan, tuoleilla istutaan niin että ne narisee jne. Rakennus on 1700-luvulta ja alla on vielä vanhempi hautausmaa, tässä on ennen ollut vankileiriä ja sotasairaalaa ja vaikka mitä, ei ihme, jos on vähän levotonta välillä.
Niin ja työpaikkaan liittyvässä toisessa rakennuksessa kummittelee myös, siellä kummitus soittaa pianoa.
Mutta käsittääkseni kummitukset ei koskaan tee eläville mitään pahaa, korkeintaan haluavat kertoa jotain.

Alkuperäinen kirjoittaja merianna:

niin kauan kun ei suoranaisesti kimppuun käy ei tässä suurempaa hätää...vaikka kiusallistahan tämä on

Joo no eipä mun mielenterveys silti kestäis tollasta. Nostan teille hattua :hug: :attn:

Alkuperäinen kirjoittaja Hallatar:
Täällä mun työpaikallakin kummittelee, siksi en mielelläni jää ylitöihin yksin. Kuuluu askeleita, ovia avataan ja suljetaan, tuoleilla istutaan niin että ne narisee jne. Rakennus on 1700-luvulta ja alla on vielä vanhempi hautausmaa, tässä on ennen ollut vankileiriä ja sotasairaalaa ja vaikka mitä, ei ihme, jos on vähän levotonta välillä.
Niin ja työpaikkaan liittyvässä toisessa rakennuksessa kummittelee myös, siellä kummitus soittaa pianoa.
Mutta käsittääkseni kummitukset ei koskaan tee eläville mitään pahaa, korkeintaan haluavat kertoa jotain.

niin olen minäkin kuullut etteivät vahingoita...toivottavasti pitää paikkansa :|

pelottavinta mitä olen kokenut oli kyllä erään ystäväni kotitalossa... muu perhe lähti mökille ja me jäimme kissan kanssa kotimiehiksi.
Illalla kun tuli jo pimeää, laitettiin tietysti valot päälle ja siinä kun istui pöydän ääressä kiinnitin huomioni kattolamppuun, koska lampun ympärillä leijui pieniä valopalloja, siis ne EIVÄT tulleet lampusta, vaan pyörivät sen ympärillä, noin 10 cm päässä lampusta. Mitään yöperhosia ne eivät olleet ja tulikärpäsiä ei Suomessa taida olla, eikä mitään surinaa kuulunut. Mitään en sanonut, yritin vain olla kuin ei mitään.Myöhemmin illalla kun menin pesulle, ja otin pyyhkeeni kuivatakseni kasvoni, sain sätkyn koska pyyhkeessäni oli hämähäkkejä-ja minähän kammoan niitä. Kiljuin kuin syötävä ja ystäväni tuli katsomaan. Lähdettiin hakemaan lehteä jolla listiä hämähäkit, ja kun palasimme, niistä ei löytynyt koipeakaan, ei mistään, ei koko talosta...Kissa oli livahtanut jossain välissä ulos ja menin sitä sitten verannalle kutsumaan yöksi sisään. Vastapäätä oli metsikköä...äkkiä vaan tuntui kuin joku määrittelemätön paha olisi ollut katsomassa minua sieltä pimeydestä-menin vähän äkkiä sisälle. (kissa palasi aamulla ihan ok-kunnossa)
Aamulla vasta kerroin ystävälleni (joka oli aiemmin ollut kinnostunut kaikesta yliluonnolisesta) valopalloista ja pahan tunteesta pimeässä. Hän kertoi tulleensa uskoon ja että sen jälkeen heillä oli alkanut näkyä ja tapahtua kaikkea outoa ja pelottavaa, paha kuulemma yritti pelotella.
Tiedä sitten mistä oli kyse, mutta pelotti kyllä. :o

pelottavinta mitä olen kokenut oli kyllä erään ystäväni kotitalossa... muu perhe lähti mökille ja me jäimme kissan kanssa kotimiehiksi.
Illalla kun tuli jo pimeää, laitettiin tietysti valot päälle ja siinä kun istui pöydän ääressä kiinnitin huomioni kattolamppuun, koska lampun ympärillä leijui pieniä valopalloja, siis ne EIVÄT tulleet lampusta, vaan pyörivät sen ympärillä, noin 10 cm päässä lampusta. Mitään yöperhosia ne eivät olleet ja tulikärpäsiä ei Suomessa taida olla, eikä mitään surinaa kuulunut. Mitään en sanonut, yritin vain olla kuin ei mitään.Myöhemmin illalla kun menin pesulle, ja otin pyyhkeeni kuivatakseni kasvoni, sain sätkyn koska pyyhkeessäni oli hämähäkkejä-ja minähän kammoan niitä. Kiljuin kuin syötävä ja ystäväni tuli katsomaan. Lähdettiin hakemaan lehteä jolla listiä hämähäkit, ja kun palasimme, niistä ei löytynyt koipeakaan, ei mistään, ei koko talosta...Kissa oli livahtanut jossain välissä ulos ja menin sitä sitten verannalle kutsumaan yöksi sisään. Vastapäätä oli metsikköä...äkkiä vaan tuntui kuin joku määrittelemätön paha olisi ollut katsomassa minua sieltä pimeydestä-menin vähän äkkiä sisälle. (kissa palasi aamulla ihan ok-kunnossa)
Aamulla vasta kerroin ystävälleni (joka oli aiemmin ollut kinnostunut kaikesta yliluonnolisesta) valopalloista ja pahan tunteesta pimeässä. Hän kertoi tulleensa uskoon ja että sen jälkeen heillä oli alkanut näkyä ja tapahtua kaikkea outoa ja pelottavaa, paha kuulemma yritti pelotella.

Mulla on yksi tosi karsee paha-henki kokemus :/ . Se oli viimenen pisara siihen että tulin uskoon sitten ja ryminällä.
Muutama viikko sitä ennen uskoon tullut ex soitti mulle ja sanoi mm että varaudu, sua tullaan koetteleen, paha tulee pelotteleen sua ja silloin sun on valittava puolesi. Rukoile niin pelastut.
Naureskelin mielessäni et joojoo kiva hörhö :laugh: :kieh: mutta kantapään kautta koin että juuri niin kävi :o :/ huh.

Mulla on yksi tosi karsee paha-henki kokemus :/ . Se oli viimenen pisara siihen että tulin uskoon sitten ja ryminällä.
Muutama viikko sitä ennen uskoon tullut ex soitti mulle ja sanoi mm että varaudu, sua tullaan koetteleen, paha tulee pelotteleen sua ja silloin sun on valittava puolesi. Rukoile niin pelastut.
Naureskelin mielessäni et joojoo kiva hörhö :laugh: :kieh: mutta kantapään kautta koin että juuri niin kävi :o :/ huh.

kerro tarkemmin mitä sulle silloin kävi?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

kerro tarkemmin mitä sulle silloin kävi?

Meillä ei ollut vielä lapsia. Asuin mieheni kanssa kaksiossa. Makuuhuoneen seinän takana oviaukon lähellä oli eteinen ja siis ulko-ovi. Asuttiin kerrostalossa.
Mies nukkui jo ja mä silloin tapani mukaan jäin odottaan unta, olin huono nukahtamaan ja nukkumaan.
Olin täysin hereillä ja silmät auki. Siinä ihmettelin maaten maailna menoa ja kelailin jotain päivän tapahtumia jne.
Alustan, että siihen kellon aikaan ei MITÄÄN lehtiä meilläpäin jaeta, eikä meille tullut mitn lehteä.

Ensin, joka on jo outoa...alkoi tuntumaan kuin joku pelottava ja juuri PAHA lähestyis meidän ovea :o . Ihan yht äkkiä tuli se tunne ja se vaan tuntui läpeensä pahalta ja pelotti eniten mitä mikään koskaan mun elämän aikana!!!
Olin niin k.usessa etten voinut puhua, liikkua, herättää miestä tai mitään. Jähmetyin kauhusta toisin sanoen. Ja olin siis TÄYSIN hereillä!
Sitten postiluukku kolahti ja tunsin (en tiedä miten mutta tunsin) että se paha lähestyy makkaria ja etenee eteisessä.
Tollasta on vaikee selittää mutta sen tietää kun kokee mitä se paha on.
Tunsin että paha lähestyy ja olo oli hirvee :'( |O
Mietin paniikissa mitä tehdä ja siinä muutaman kymmenen sekunnin aikana muistin exän sanat:"rukoile niin pelastut, valitse puolesi"!
aloin rukoilla hiljaa supattaen isä meidän rukousta kädet ristissä....
Kun paha läheni ja rukoilin, tunsin että se lähti pois!!! :heart: :) :flower:
kun se oli mennyt, kykenin herättään miehen joka oli niin tokkurassa ettei tajunnut mitä kerroin. Kerroin aamulla uudestaan ja sitten se vasta ymmärsi mitä yöllä tapahtui.
Moni on täällä nauranut tälle, mutta kuten sanottu, sen ymmärtää vasta kun kokee. Ja tunsin sen pahan jo ENNEN luukun kolahdusta, eli ei ole kyse siitäkään että joku ois pamauttanu luukkua(vaikkapa naapuri) ja sitten oisin alkanu pelkään että mikä toi oli.
Ja olen sitäkin täällä kuullut että miksi paha menis luukusta, et pääseehän se ovenkin läpi. Niimpä, kysykää siltä :D . Siihen en osaa vastata. Kaippa "se" halus pelotella äänilläkin?

Ton jälkeen pelkäsin vielä pitkään ja koin tunteita että se paha olis melko lähellä ja saattais taas tulla. Pidin uskoni, rukoilin usein ja luotin Jumalaan niin johan alko helpottaan. Nyt oon saanu rauhan eikä ole enää pelottanut. :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja kummitus:
Alkuperäinen kirjoittaja udaLinx:
Aika voimakas, ku tärryyttele teiän sänkyä.
Mutta, ei vissiinkään kovin paha.

Siistiä, siihen asti ku ei satu itselle mitään tuollaista. :ashamed:

Mitä muuta se on tehnyt? =)

sytyttelee valoja ja koputtelee ja rynkyttää ovia

kanntas käyttää pappia kotoa siunaamassa koti nii loppuu

peesaisin tätä!!!!!!!!!!

Mullakin on muutama henkimaailman kokemus muttei mitään ihan noin pelottavaa kuin ap:lla ja muilla. Asuttiin ennen viime vuosisadan alussa rakennetussa omakotitalossa. Siellä kulki joku portaissa ja availi ovia. Usein kuului vauvan itkua (en siis ole ainoa joka kuuli sen!) ja se oli ehkä kaikista ikävintä. Se portaissa naristelu ja ovet oltais vielä jaksettu mut vauvan sydäntä särkevä itku oli kauheaa. Saatiinkin selville, että talossa oli asunut läheisen, suuren maatilan palkollisia. Yhdellä piikatytöllä oli ollut suhde talon isännän kanssa ja siitä suhteesta oli tullut raskaaksi. Oli synnyttänyt lapsen aitassa ja hukuttanut kaivoon. Meillä kävi sitten myös pappi siunaamassa ja loppui.

jotkut on ns herkempiä kuuntelemaan omia vaistojaan,jotkut voi kokea jossain yliluonnollista ja toinen taas ei.
Mä myös uskon että jäänyt joku asia selvittämättä ihmisellä jos kummittelee,ja näin yrittää asiaa kertoa,uskon myös että on ihan pahoja henkiä myös,ei siis vainajia.Mulle eräs ihminen joskus neuvoi asettamaan hyllylle ristin ja piirtää sen ääriviivat ja antaa sen olla paikallaan päiviä,jos se on liikkunut on kyseessä paha henki ja jos ei niin hyvä.Mullakin muutama näitä kokemuksia ja ystävällisesti olen pyytänyt poistumaan koska pelkään enkä osaa sinua auttaa,on mulla auttanut ainakin.

Meillä ei vanhassa asunnossa ollut mitään kovin suurta, ainoastaan tavaroita katosi joksikin aikaa ja sitten löytyi suunilleen keskeltä lattiaa, mihin sitä ei kukaan ole voinut jättää niin ettei etsiessä ois huomannut... :whistle: Kaapeissa kolisi niin et ihan kuin ois hyllyltä pudonnut jotain ovea vasten, mut kuitenkin kaikki oli kuten ennenkin...

Sain sitten vinkin: avaa ikkunan ulos (ei rappukäytävään tms.) ja käskee ulos. Sisko meillä kerran hermostui kun ei löytänyt tarvitsemaansa tavaraa niin avasi ikkunan ja komensi ulos... Siihen loppui... :whistle:

Tuli mieleen, kun Fang-Ann mainitsi tunteneensa pahan tulon ennenkuin postilaatikko kolahti.
Meillä yhdessä makuuhuoneessa kaapinovet ei ennen pysyneet oikein kiinni. Jostain syystä usein heräsin tunteeseen, että kohta ne aukeaa ja sitten ne aukesivatkin. Siskolle on monesti käynyt samoin.

En yhtään viihdy mieheni mökillä. Ensimmäisenä yönä heräsin useasti tunteeseen, että joku tuli seisoskelemaan sängyn jalkopäähän, eikä siinä ketään näkynyt. Sanoin sitten miehelle, että tästä lähin minä nukun seinänpuolella. Ja joka ikinen aamu herään siihen kun rappusissa joku kävelee ja kolistelee ja siirtyy keittiöön touhuamaan. Ja mie luulin alussa, että anoppi
tai appi tykkää herätä aikaisin, mutta ei. Kukaan muu ei yleensä ole herännyt siihen aikaan kuin mie yksin. Ja myöhemmin kertoivat, että täällä vähän liikkuu jotain muitakin kuin me.

Alkuperäinen kirjoittaja Shamandalie:
Meillä ei vanhassa asunnossa ollut mitään kovin suurta, ainoastaan tavaroita katosi joksikin aikaa ja sitten löytyi suunilleen keskeltä lattiaa, mihin sitä ei kukaan ole voinut jättää niin ettei etsiessä ois huomannut... :whistle: Kaapeissa kolisi niin et ihan kuin ois hyllyltä pudonnut jotain ovea vasten, mut kuitenkin kaikki oli kuten ennenkin...

Sain sitten vinkin: avaa ikkunan ulos (ei rappukäytävään tms.) ja käskee ulos. Sisko meillä kerran hermostui kun ei löytänyt tarvitsemaansa tavaraa niin avasi ikkunan ja komensi ulos... Siihen loppui... :whistle:

meillekin käy tuollaista, että tavarat katoaa ja ilmestyykin keskelle lattiaa kuin tyhjästä

Se kun on entinen sairaala, siellä varmaan kummitteleekivasti.

ei se mua pelota, täälläki on kummiellut ainkin kerran.

vessan pöntön ansi selvästi lasketiin alas kovalla kolimalal, kukaan ei ollut vessassa silloin ja senkuuli kaikki kotona olevat. käytiin katsomassa niin kansi oli aivan samalla tavala kuin viimeinen vessassakävijä oli se jättänyt.

se oli meidän oma metsäopiston kummitus, joka on kuulemma kiltti. en enne tiennyt se olemassaolosta mutta kun keroin asiasta joku sanoi että kummitus ei ole paja se vain hakee täältä jotkain mitä silläon tänne jänyt ja lopettaa kun sen löytää

Mulla on vähän samanlainen kokemus kuin Fang Annilla. Olin yöllä hereillä, just olin vauvan syöttänyt. Yhtäkkiä tuli aivan hirveä olo. Jokin otti mua ranteista kiinni ja piti käsiä sänkyä vasten, yritin huutaa, mutta en pystynyt. Yhtäkkiä tuli Isä meidän rukous mieleen ja ajatuksissa sen lausuin. Sain kädet taas irti ja pystyin hetken päästä puhumaan.

Ei ne aaveet ja henget ilmesty sellasille ihmisille jotka ei oo henkisesti tarpeeks vahvoja niille!
Eihän ne halua mitään pahaa ihmisille (yleensä!) eikä halua että ihmiset sekoaa niiden takia.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:
Mulla on vähän samanlainen kokemus kuin Fang Annilla. Olin yöllä hereillä, just olin vauvan syöttänyt. Yhtäkkiä tuli aivan hirveä olo. Jokin otti mua ranteista kiinni ja piti käsiä sänkyä vasten, yritin huutaa, mutta en pystynyt. Yhtäkkiä tuli Isä meidän rukous mieleen ja ajatuksissa sen lausuin. Sain kädet taas irti ja pystyin hetken päästä puhumaan.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Unihalvaus

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Unihalvaus

mut jos meidänkin vessanpyttykokemus on unihalvaus iin kaikkien viiden kotoan olevienon täytynyt nukkua. kylä minä uskon eä se on jotkainmuuta

Yhteistyössä