Kotihoidontukea korotettava

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KOTIHOIDONTUKEA KOROTETTAVA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Omituista on musta se, että monet vauhkoaa täällä pasltalla miten pienen lapsen paikka on kotona, mutta sitten kuitenkin sanotaan että lapsi hoitoon heti vanhempainvapaan päätyttä jos ei pärjää sillä 300e kuussa.

Pyh, enkä allekirjoita! Kyllä sen verran pitää osata valintoja tehdä ja talouttaan hallita, että halutessaan pystyy jäämään kotiin. Ja eikös tuo nyt ole jo nykyiselläänkin melko avokätistä näin persaukiselta valtiolta. Töihin jos ei rahat riitä.

[QUOTE="hhh";24649035]kotona olo lapsen kanssa on kyllä kaikkea muuta kuin makoilua...[/QUOTE]

no mene sitten töihin, jos se on kerta helpompaa.

Itse olin jonkun aikaa työelämässä ja nyt taas kotona ja on kuulkaas leppoista. lapset 6v, 5v ja 4kk. Kyllä sairaanhoitajan töissä ON PALJON RANKEMPAA!

En allekirjoita. Tuki on aivan tarpeeksi nyt.

Nyt on vielä sellainen taloudellinen tilanne, että kaikkien pitäisi puyhaltaa yhteen hiileen, eikä tehdä näitä typeriä vetoomuksia joissa ei ole mitään järkeä.

Minä en ymmärrä tätä asennetta naisia kohtaan. Vaikka tuki olisi ok, miksi alentua nälvimään ja tölvimään. Eikö omaa lastaan itse hoitava tee arvokasta työtä?

En allekirjoita. Tuki on aivan tarpeeksi nyt.

Nyt on vielä sellainen taloudellinen tilanne, että kaikkien pitäisi puyhaltaa yhteen hiileen, eikä tehdä näitä typeriä vetoomuksia joissa ei ole mitään järkeä.

Päiväkotien taso on hälyttävä. Isot ryhmäkoot, eikä kenellekään ole aikaa perehtyä lasten tarpeisiin kunnolla. Ruoka on huonoa. Päivähoito on yhteiskunnalle kallista. Ja muuten minä olen maksanut veroja ennen lapsia, ja maksan taas kunhan he ovat tarpeeksi vanhoja päivähoitoon, eli minusta noin 4-5 vuotiaina.

Omituista on musta se, että monet vauhkoaa täällä pasltalla miten pienen lapsen paikka on kotona, mutta sitten kuitenkin sanotaan että lapsi hoitoon heti vanhempainvapaan päätyttä jos ei pärjää sillä 300e kuussa.

Pakko kommentoida kans tähän. Tuli vaan mieleen, että vauvahan on vanhempainvapaan loputtua 6-9kk vanha. Mä mielelläni pidän niin pienen lapsen vielä kotona, jos se vaan mitenkään on mahdollista.

Päiväkotien taso on hälyttävä. Isot ryhmäkoot, eikä kenellekään ole aikaa perehtyä lasten tarpeisiin kunnolla. Ruoka on huonoa. Päivähoito on yhteiskunnalle kallista. Ja muuten minä olen maksanut veroja ennen lapsia, ja maksan taas kunhan he ovat tarpeeksi vanhoja päivähoitoon, eli minusta noin 4-5 vuotiaina.

Teillä sitten huono päiväkoti. Meillä ryhmäkoot olleet ihan ok. Tarvittava määrä koulutettuja hoitajia, hyvää ruokaa, paljon huomiota ja tekemistä sekä ulkoilua.

Juu en allekirjoita, näitä kun on muutama tuolla tuttavan tuttavissa jotka tehtailee niitä lapsia ja tuulettaa neljättä odottaessaan että onneks ei tarvii ettii töitä seuraavaankaan kolmeen vuoteen. Ei se helpolla lohkee se raha tuolla työelämässäkään. Rahan tarkoitus ei ole että laajennetaan samaan aikaan taloa ja sisustetaan vimmalla, vaan että riittää ruokaa, lämpöä ja vaatetta se aika kun lapset halutaan kotona pitää.

Jos joku oikeasti on sitä mieltä että lapsen paikka on kotona, pärjää kyllä hoitorahalla, hoitolisällä ja lapsilisällä. Jotkut saavat jopa kuntalisää siihen päälle.

Jos ei hoitolisään ole oikeutettu, perhe taitaa saada riittävästi muualta verrattuna niihin jotka lisän saavat tulojen perusteella.

[QUOTE="täti";24649332]Miekin oon kanssa kuulu, että näin moni tekee; ilmoittautuu työttömäksi työnhakijaksi. Miun mielestä on väärin.[/QUOTE]

Mitä väärää siinä on? Jos ei omasta aloitteestaan sitä työpaikkaa etsi ja tulee työhönosoitus, niin sitten menee töihin. Tietty sitten on niitäkin, jotka tässä vaiheessa pudottautuvat takaisin kotihoidontuelle, kun ei ole aikomustakaan mennä töihin.Tässä kohtaa tulee sitten se omantunnon kysymys ja mitä sinäkin varmasti tarkoitit, että on väärin.Mä tarkoitin vain ensimmäistä ratkaisua;)

Alkuperäinen kirjoittaja uraäiti;24648987:
Kotihoidontuki tulee yhteiskunnalle paljon halvemmaksi kuin se että lapsi viedään kunnalliseen hoitoon. Että se siitä yhteiskunnanrahoilla elämisestä.

Tässä nyt unohdetaan (taas) iloisesti se fakta, että tällöin yhteiskunta menettää kotona olevan vanhemman työpanoksen. Tämä on siis koulutettu "turhaan" ja maksaa vain minimäärän veroja.

En itse allekirjoita. Meilläkin ollaan hoitovapaalla, ja toki tämä näkyy talouden tiukentumisena, mutta kaikkea ei nyt vaan voi saada. Ei edes tämän kasvottoman "yhteiskunnan" rahoilla.