Kotihoidontuesta tietävät!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mites tämä nyt menee kun meillä vauva jatkaa kotihoidossa vanhempainrahakauden päätyttyä nyt. Lisäksi meillä 3.5v. esikoinen kotihoidossa. Eli saan varmaan kotihoidontukea vauvasta mutta maksetaanko esikoisestakin jotain lapsilisän lisäksi kun kotihoidossa on??? Tähän asti kun vanhempainrahaa on maksettu vauvasta niin en ole mitään esikoisesta edes hakenut kun jostain sain sen käsityksen ettei toisesta ainakaan tuona aikana makseta mitään....?
 
vanhempainrahakauden aikana ei saa kotihoidon tukea yhdestäkään lapsesta.

1. alle 3-vuotiaasta maksetaan se tuki, jokaisesta seuraavasta lapsesta (jos alle 6v?) se maksu on jotain 94e/kk/yli 3 vuotias lapsi
 
3-vuotiaasta 336,67 e/kk

alle 3-vuotiaista ... 100,79 e/kk

yli 3-vuotiaista, alle kouluikäisistä lapsista 64,77 e/k

Toi summa jonka ensi laitoin oliki silloin, ku kaksoset alle 3v vauvan ollessa myös alle 3v.
 
[QUOTE="vieras";28472653]Ok, kiitos! Saako tuen nyt haettuna toisen osalta takautuvasti kn kohta vuoteen ei ole toisesta mitään maksettu???[/QUOTE]

Sitä tukea ei makseta vanhempainrahakauden aikana!
 
[QUOTE="vieras";28472653]Ok, kiitos! Saako tuen nyt haettuna toisen osalta takautuvasti kn kohta vuoteen ei ole toisesta mitään maksettu???[/QUOTE]

Ei, kun sitä saa vasta sitten, kun nuorin on "kotihoidontuki-ikäinen." Eli vanhempainvapailta ei makseta.
 

Yhteistyössä