kotiäiti jatkuvasti kipeänä, mistä johtuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tintti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tintti"

Vieras
silloin kun oli vielä työelämässä en sairastanut välttämättä vuoden aikana kertaakaan. nyt kun olen ollut kotiäitinä jo 1,5v olen sairastellut tänä aikana enemmän kuin ikinä.

jostain syystä saan aina lapseltani kaikki taudit, flunssat, ripulit, vatsataudit. Mies säästyy aina.

syön vitamiineja, kasviksia, maitohappobakteereja ja muutenkin yritän ulkoilla. olenko jotenkin poikkeus että kotiäitinä sairastan kaikki lapsen taudit perässä. Nytkin lapsi sai oksennustaudin, yrjösi mun päälle ja eiköhän se alkanut mullakin. Pesin käsiä saippualla, käsidesillä ja silti.

Miten ihmeessä saan vastustuskykyä paremmaksi? tää on tosi hankalaa ku lapsi sairastuu todella helposti, melkeen joka viikko jotain nuhaa tms vähintään ja rankkaa hoitaa tietysti myös itse kipeänä lasta.

univelka, stressi, d-vitamiinin puute? meillä oon huomannu kyllä samanlaisen illmiön, että minä joka oon ollu lasten kanssa koko ajan, saan jotain oireta lähes joka flunssan aikaan, vaikka ne yleensä ovatkin melko lieviä. mies sen sijaan ei oo juuri sairastanu. uskon että se liittyy siihenkin että äiti altistuu niin suurille virusmäärille kun on tiivisti lapsen kanssa tekemisessä, että lieviä oireita tulee herkemmin. Mun sairastelut on nyt viime kuukausien aikana loppunu, oonki ollu puolpäiväsesti töissä..

Lapsen myötä sairastelen enemmän, vaikka nykyisin olenkin töissä. Pienet lapset eivät osaa/muista väsitää aivastaessaan, eikä etäisyydenotto sairaaseen lapseen luonnollisestikaan onnistu, koska lapsi kaipaa syliä kipeänä ollessaan. Liäski oksennuksien siivoilu myös altistaa pöpöille.

Ruokavalio? Miten ruokavalio on muuttunut verrattuna työssäoloaikaan? Onko säännölliset ruoka-ajat ja vai napsitko ohimennen jotain suuhusi. Onko jotain jäänyt ruokavaliosta pois tai jotain tullut tilalle?

töissä oli helpompi syödä säännöllisemmin, välillä tulee napsittua ohi mennen jotain suuhun. mutta yritän kyllä syödä 2 kertaa päivässä lämpimän aterian, yleensä keittoa päivällä ja illalla jotain lihaa/pastaa/riisiä ja kasviksia.

Stressiäkin on, rakennetaan uutta taloa samaan aikaan ja kaikennäköistä ongelmaa on sen suhteen.

Yhteistyössä