L
liian hienosto
Vieras
Asumme Lontoossa ns. hienostoalueella ja lapset käyvät hyvää koulua. Ja sen huomaa. Täällä kaikki ovat kauniita, lahjakkaita, vanhurskaita ja sivistyneitä. Lapset puettu todella kauniisti ja ajattomasti, tyttöjen hiukset laitettu kauniisti. Meidän naapurissa asuu perhe, jossa on viisi lasta, neljä tyttöä ja poika. Tytöillä aina kauniit pienet nappikorvikset korvissa, todella tyylikkäästi puettu ja ovat kuvankauniita. Perhe käy Yhdysvalloissa muutamasti vuodessa, nyt tulivat Floridasta. Kaikki ruskettuneet todella kauniisti. Ja sitten he ovat aina ystävällisiä, lapset kohteliaita ja fiksuja, verbaalisesti lahjakkaita. Aina pyytävät minun lapsiani heidän luokseen ja tarjoutuvat viemään esim. huvipuistoon. Ja tietysti auttavat lasten uskonnollisessa kasvatuksessa kuin suinkin ehtivät, vievät kirkkoon jne. Meillä on neljä lasta ja viides tulossa, mulle noissa on täysi työ. Leikkipuistokavereiden kanssa treffaaminen on aina yhtä tuskaa, meidän koti on aina ihan sotkussa. Lapset kulkee mieluiten Meandin vaatteissa ja leikkipuistossa kun muut tyttölapset on trensseissä, baskereissa, villasormikkaissa nilkkureissa ja farkkuleggareissa, minä hinaan mukeloni sinne pukeutuneena haalareihin, kypärähattuihin, gorekenkiin ja kurarukkasiin. Tunnen itseni hirmu huonoksi äidiksi, en minä osaa pukea lapsiani kauniisti ja tyylikkäästi! Tyttäreni saavat usein kehuja kauniista korkkiruuvikiharoistaan, mutta enhän minä osaa niistä edes ranskanlettiä tehdä! Puhumattakaan hienoista vesiputousleteistä, joita paikalliset tyttärilleen väkertää. Haluaisin niin kovin Suomeen, keskelle niitä ihan tavallisia duunarivanhempia, jotka pukevat lapsensa kirpparikamppeisiin ja kurapukuihin!