Kotiäiti Englannissa kaipaa Suomea!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liian hienosto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

liian hienosto

Vieras
Asumme Lontoossa ns. hienostoalueella ja lapset käyvät hyvää koulua. Ja sen huomaa. Täällä kaikki ovat kauniita, lahjakkaita, vanhurskaita ja sivistyneitä. Lapset puettu todella kauniisti ja ajattomasti, tyttöjen hiukset laitettu kauniisti. Meidän naapurissa asuu perhe, jossa on viisi lasta, neljä tyttöä ja poika. Tytöillä aina kauniit pienet nappikorvikset korvissa, todella tyylikkäästi puettu ja ovat kuvankauniita. Perhe käy Yhdysvalloissa muutamasti vuodessa, nyt tulivat Floridasta. Kaikki ruskettuneet todella kauniisti. Ja sitten he ovat aina ystävällisiä, lapset kohteliaita ja fiksuja, verbaalisesti lahjakkaita. Aina pyytävät minun lapsiani heidän luokseen ja tarjoutuvat viemään esim. huvipuistoon. Ja tietysti auttavat lasten uskonnollisessa kasvatuksessa kuin suinkin ehtivät, vievät kirkkoon jne. Meillä on neljä lasta ja viides tulossa, mulle noissa on täysi työ. Leikkipuistokavereiden kanssa treffaaminen on aina yhtä tuskaa, meidän koti on aina ihan sotkussa. Lapset kulkee mieluiten Meandin vaatteissa ja leikkipuistossa kun muut tyttölapset on trensseissä, baskereissa, villasormikkaissa nilkkureissa ja farkkuleggareissa, minä hinaan mukeloni sinne pukeutuneena haalareihin, kypärähattuihin, gorekenkiin ja kurarukkasiin. Tunnen itseni hirmu huonoksi äidiksi, en minä osaa pukea lapsiani kauniisti ja tyylikkäästi! Tyttäreni saavat usein kehuja kauniista korkkiruuvikiharoistaan, mutta enhän minä osaa niistä edes ranskanlettiä tehdä! Puhumattakaan hienoista vesiputousleteistä, joita paikalliset tyttärilleen väkertää. Haluaisin niin kovin Suomeen, keskelle niitä ihan tavallisia duunarivanhempia, jotka pukevat lapsensa kirpparikamppeisiin ja kurapukuihin!

Olisiko teidän mahdollista muuttaa Lontoossa jonnekin vähemmän hienostoalueelle? Minä en varmaan myöskään viihtyisi tuollaisella alueella, jossa kokee ihmiset itselleen liian hienoiksi, tyylikkäiksi jne.

Itse olen mielessäni haaveillut Englantiin muuttamisesti. Jostain syystä ihannoin kuinka siellä on lapsille ainakin tytöille kauniita vaatteita. Siksi käyn ostamassa sieltä lapsilleni vaatteita joka vuosi.

Me olemme käyneet siellä Harlow:ssa lähellä Stanstedin lentokenttää. Mukava paikka on ollut ja lapsille paljon kaikkea mm. Ilmainen kaupungin kotieläinpiha...

[QUOTE="vieras";28758234]Itse olen mielessäni haaveillut Englantiin muuttamisesti. Jostain syystä ihannoin kuinka siellä on lapsille ainakin tytöille kauniita vaatteita. Siksi käyn ostamassa sieltä lapsilleni vaatteita joka vuosi.[/QUOTE]

Juu onhan täällä hirmusti kauniita vaatteita, mutta eipä meidän tytöt noita huoli käyttää. Niissä Suomesta ostetuista vanhoissa kulahtaneissa pyörivät päivästä toiseen ja äitiä hävettää. Siellä ne ihanat mekot, trenssit, ballerinat, saapikkaat, neuleet ja chinot pölyttyy kaapissa sulassa sovussa...
Periaatteessa voisimme muuttaa jonnekin vähemmän hienostolle, mutta miehen suku asuu täällä ja lapsille koulukaverit hirmu tärkeitä. Samoin mä en tuntisi toiselta puolelta Lontoota ketään.

Kerran sattui hauskasti, kun oltiin Englannissa. Meidän lapsella ikää 1,5 v olisuomalaisten normi vk-haalari päällä. Siihen sitten ihmettelemään tuli pariskunta suht samanikiäisen kanssa, että onpas kätevä tuollainen haalari, kun heillä vain housut ja takki erikseen, ihan kun eivät olisi aiemmin haalaria nähneet.

Kerran sattui hauskasti, kun oltiin Englannissa. Meidän lapsella ikää 1,5 v olisuomalaisten normi vk-haalari päällä. Siihen sitten ihmettelemään tuli pariskunta suht samanikiäisen kanssa, että onpas kätevä tuollainen haalari, kun heillä vain housut ja takki erikseen, ihan kun eivät olisi aiemmin haalaria nähneet.

Eivätkä olleetkaan. Paitsi hiihtohaalareita, ja niitä käytetään vaan kun lähdetään laskettelemaan.

Olen saanut samanlaisia kommentteja omieni vaatteista: voi kuinka käteviä, teillä saa ainakin lapset kunnolla leikkiä, jopas on fiksut vaatteet, kiva kun on noin reipasta ja värikästä...jne. Paljon positiivista kommenttia. Ja olen kyllä samaa mieltä. Mutta niinhän sitä suomalaisia moititaan käytännöllisiksi pukeutujiksi. Kaikkien silmää se ei sitten tietenkään miellytä. Ja Suomessa mennään minustakin vähän yli tuon homman kanssa, mennään sitten kaikkialle niissä puistokamppeissa.

Noo joo, aika jännä että myös Saksassa lapset puetaan tuolleen miten ap kuvailee! Suomesta pitää käydä ostamassa Reimatec-haalarit talveksi, ei niitä siellä edes myydä!

[QUOTE="vieras";28758384]Suomessa Saksassa ja Englannissa on erilaiset ilmat minkä mukaan pitää pukeutua ja niihin keleihin kaupoista löytyy vaatteita.[/QUOTE]

Jep, eikä siellä leikkipaikoilla ole välttämättä edes paljasta maata tai hiekkalaatikkoa vaan pehmustemassalla peitetty maa, kiipeilytelineitä ja keinuja. Ei lapset edes pääse kosketuksiin mullan tai hiekan kanssa.

Muilta osin tuo ap:n kuvaus ei merkittävästi eroa esim. Espoon kalliimpien asuinalueiden meiningistä. Paitsi ehkä Espoossa ollaan vähän enemmän nenä pystyssä.

Juu onhan täällä hirmusti kauniita vaatteita, mutta eipä meidän tytöt noita huoli käyttää. Niissä Suomesta ostetuista vanhoissa kulahtaneissa pyörivät päivästä toiseen ja äitiä hävettää. Siellä ne ihanat mekot, trenssit, ballerinat, saapikkaat, neuleet ja chinot pölyttyy kaapissa sulassa sovussa...
Periaatteessa voisimme muuttaa jonnekin vähemmän hienostolle, mutta miehen suku asuu täällä ja lapsille koulukaverit hirmu tärkeitä. Samoin mä en tuntisi toiselta puolelta Lontoota ketään.

Miksi ostat Suomesta vanhoja kulahtaneita vaatteita?

[QUOTE="vieras";28758661]Miksi ostat Suomesta vanhoja kulahtaneita vaatteita?[/QUOTE]

Muutimme Englantiin vasta jokunen aika sitten, isompien vauva-ajan halusin asua Suomessa. Olen ostanut Suomesta aikanaan lapsille vaatteita, jotka ovat sitten kiertäneet lapselta toisella ja nyt ovat vanhoja ja kulahtaneita. Uutena olivat tietysti hienoja.

Muutimme Englantiin vasta jokunen aika sitten, isompien vauva-ajan halusin asua Suomessa. Olen ostanut Suomesta aikanaan lapsille vaatteita, jotka ovat sitten kiertäneet lapselta toisella ja nyt ovat vanhoja ja kulahtaneita. Uutena olivat tietysti hienoja.

Heitä kulahtaneet vaatteet roskiin, osta uusia ja sano lapsille että ulos ei saa mennä alasti. Sun ongelma on ratkaistu!

mitäs muutitte aluelle jossa ette viihdy. luulisi että vähemmälläkin järjellä varustettu osaisi etsiä itseään miellyttävää seuraa eikä vain itku kurkussa väännellä käsiään kun ei ole tarpeeksi hieno ja fiini. on niitä hyviä kouluja hienostoalueiden ulkopuolellakin.

provohan tämä on, tarkoutuksena moittia suomalaisten pukeutumistyyliä. " kulahtaneita kirpparivaatteita". Ja naapuritkin ovat ihan vanhurskaita?? Tiedätkö edes mitä se tarkoittaa, menikö sanat sekaisin? :D

Yhteistyössä