kotiäidit töihin hoitamaan omia kakaroit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paskakasa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paskakasa

Vieras
Nyt kotiäidit hoitamaan omia vanhempia kakaroita, kun lomailevat uuden
vauvan kanssa kotona. Onko kiva viedä vähän yli yksi-vuotias hoitoon, kun
olet vastasytyneen kanssa kotona.
Näiltä äideiltä pois päivähoito-oikeus ja lapsi kotihoitoon siis vanhempi.
Siinä se vanhempi menee missä vauvakin.
Jos lapsi olisi yli 3 v niin sitten vaan hoitoon. Sen ikäinen kaipaa jo sosiaalisia kontakteja.
Tuttavapiirissä tälläinen muija. Vauva 11 kk hoidossa ja toinen vauva vauva
3 vkoa.
Toki kakki kotiäidit vaan töihin vaikka naapurin kakaraa hoitamaan ja lamaa
helpottamaan.

:O. Just. Juu olet oikeassa.
Terv. lapsi 4,5v kotona edelleen kun vauva tuli. Kerhoa vain ja sitten vajaa 6v eskariin ja 4h päästä aina kotiin. Kotiin esikkokin kuuluu, ei sitä saa heittää sivuun kuin roskaa! Ei ihme että muiden esikot mustistelee kun heidät pannaan sivuun. Meillä ei mustisteltu.

Olen samaa mieltä "paskakasan" kanssa!Olen kotona(toiv.vielä pitkään)alle vuosikkaani kanssa ja en vois kuvitellakaan laittavani häntä vielä hoitoon vielä pitkään aikaan,varsinkaan jos kotona itsekin olisin huh huh:(...

Mä hoidan kaikki kakarani kotona, kiillottuko mun sädekehäni :saint: ?
Mutta naapurit hoitakoon omat kakaransa, mulle sais maksaa miljoonan että hoitaisin MUIDEN mukuloita. Niillä kun saattaa olla yhtä typerä äiti kun ap, ja tyhmyys siirtyy geeneissä eteenpäin.

Hienoo millanen oot!!tosiaankin olet nimimerkissäsi mainitsema!!varmaan on lomailua olla vauvan kanssa kotona.monesti neuvolassa tms suosittelevat toisen lapsen hoitoon laittamista joksikin aikaa jos perheeseen just syntynyt vauva,joka esim erityisen vaikee tai on mustasukkaisuutta tai äidillämasennusta yms.ei se aina niin mustavalkosta oo

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikä se kolmivuotiaskaan hoitoa tarvi saadakseen sosiaalisia kontakteja. Niitä saa muualtakin. t: yrittäjä joka hoitaa lapset kotona kouluikää asti

Joo. Munkin mielestä ne yli kolmivuotiaatkin vois hoitaa ihan hyvin kotona. Ei meidän lapsilla ole ollut mitään sosiaalisten kontaktien puutetta. On harrastusjutut, kerhot, sukulaisten ja tuttujen lapset ja naapurin lapset. Ei siinä enää mitään päivähoitoa tarvita.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hienoo millanen oot!!tosiaankin olet nimimerkissäsi mainitsema!!varmaan on lomailua olla vauvan kanssa kotona.monesti neuvolassa tms suosittelevat toisen lapsen hoitoon laittamista joksikin aikaa jos perheeseen just syntynyt vauva,joka esim erityisen vaikee tai on mustasukkaisuutta tai äidillämasennusta yms.ei se aina niin mustavalkosta oo

Mä en usko tohon mustasukkaisuusteoriaan. Kukaan ammattitaitoinen neuvolan-täti ei voi kehottaa laittamaan lasta mustasukkaisuuden takia hoitoon. Sehän saa isomman sisaren tuntemaan itsensä vieläkin arvottomammaksi.

Yhteistyössä