Kotiäiti, valitatko miehellesi työpäivän jälkeen kuinka raskasta sinulla on ollut?

• Viestiketjun aloittaja hyvin harmaa
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Meillä minä käyn töissä, mies työtön eikä tee juurikaan kotitöitä. Minä tuun kotiin ja rupean tekemään kotihommia, käyn kaupassa, pyykkään, siivoan ja mies vaan on. Eikä se valitus auta. Näinkinpäin siis

Ei sentään, minä toimin näin.....niin joo, enhän minä olekaan kotiäiti..

Oi voi niitä aikoja

Vuonna 1955 englantilainen Housekeeping Monthly -lehti neuvoi rouvia, jotka valmistautuivat vastaanottamaan töistä palaavaan puolisonsa.
-Lepää vartin verran ennen miehesi saapusmista, jotta virkistyt. Korjaa meikki ja laita hiuksiin nauha, niin näytät raikkaalta.

-Ole hilpeä ja kiinnostava. Puolisollasi on ehkä ollut tylsä päivä, ja velvollisuutesi on piristää häntä.

-Pidä huolta siitä, ettei mikään kodinkone hurise miehesi saapuessa kotiin. Koeta saada myös lapset pysymään hiljaa.

-Kuuntele miestäsi. Sinulla on ehkä tärkeitä asioita kerrottavana, mutta kotiintulohetki ei ole sopiva aika siihen. Anna hänen puhua ensin ja muista, että hänen puheenaiheensa ovat tärkeämpiä kuin sinun.

-Ilta on puolisosi omaa aikaa. Älä koskaan valita, jos hän tulee kotiin myöhään tai menee ulos syömään tai jonnekin muualle ilman sinua. Koeta sen sijaan ymmärtää hänen paineitaan ja vaikeuksiaan.

-Pöyhi hänen tyynynsä kuohkeaksi ja tarjoudu riisumaan kengät hänen jalastaan. Puhu hiljaisella, rauhoittavalla ja miellyttävällä äänellä.

-Älä kyseenalaista miehesi päätöksiä. Muista, että hän on perheen pää ja toimii sen vuoksi aina reilusti ja rehellisesti. Sinulla ei ole oikeutta vaatia häntä tilille tekemisistään.

Lähde: ValitutPalat 3/2007, s.43

Viblsp
Vain jos mies kehtaa valittaa päivästään. Tietää kyllä mitä elämä on kun on 4v, huomenna 2v täyttävä ja kaksoset. Ja ihmettelee miten jaksan. Valitan kyllä siitä, ettei tee kotitöitä.

Joskus valitin kun siltä tuntui, yleensä pyrin kuitenkin pitämään sisälläni.

Mies on nyt ollut koti-isänä reilut 3kk enkä muista hänen kertaakaan valittaneen kotona olon raskautta vaikkei aina ole ihan helppoa ollut. Muutenkin hän keskittyy enemmän näihin pääasioihin (=lapsiin) ja jättää toisarvoiset (=siivoamiset, pyykit ym) vähemmälle. Ehkä kotona olo sopii hänelle paremmin kuin minulle? :D

Silloin kun olin kotiäitinä, niin kyllä, kyllä valitin. TOsin olen perfektionisti (lähes) kämppä aina siisti, mutta lapsi vei kaikki voimat ja vie edelleen. Nukkumisen kanssa ollut aina ISOT ongelmat, jotka jatkuu vieläkin jossain muodossa, niin kyllä valitin silloin.

Mies kyllä ymmärsi mua täysin, sillä pahimman väsymyksen aikaan hyppäsin junaan ja menin viikonlopuksi ystäväni luokse ja mies otti silloin vastuun lapsesta ja huushollista. Johan aukes hänenkin silmät, ettei se kotona oleminen pelkkää sohvalla makaamista ole.

Päivästä tottakai riippuu, jos oikeesti molemmat neidot ovat äksyilleet, ja uhmis on ollut erittiäin hankala, ja takana vielä useaan herätty yö, niin kyllä tulee valitettua :) Ja musta ihan aiheesta, meillä mies kun ei herää öisin, niin kaikki yöramppaminen jää mulle, ja kyllä se sitten saattaa tehä seuraavasta päivästä raskaan..

Yhteistyössä