Kotiäiti, valitatko miehellesi työpäivän jälkeen kuinka raskasta sinulla on ollut?

• Viestiketjun aloittaja hyvin harmaa
  • Ensimmäinen viesti
sanni
VAlitan jos on valittamisen aihetta, tietenkin. Ja iloitsen jos on iloitsemisen aihetta...
JA rentoutuminen tosiaan kaukana. Vaikkakin vasta 1 lapsi, heräsi hän ensimmäisen vuoden verran joka yö noin 30 min välein. Päiväunet oli myös vain tuon mittaiset. Ensimmäiset 5kk itki yhtä kyytiä noin 7 tuntia päivässä. Mutta nyt 3-vuotiaana, on hän vihdoin nukkunut ensimmäisen kerran yönsä heräämättä, JIHUU!! Nyt alkoi rentoutuminen ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlähde:
Joskus valitin ja joskus en. Aina oli kyllä kotityöt tehtyinä ja niihin ei muutenkaan ukko osallistunut... =)
Elämänlähde, miksi mennyt aikamuoto?
No kun en enää ole virallisesti kotiäiti, kait...
Olen perhepäivähoitaja ja omieni lisäksi hoidan kotona kaksi muuta lasta... ja kotityöt yms.
en tiiä oisinko saanut tähän vastata!

:ashamed:

tuota
Kotiäitiys on oma valinta. Miksi siitä jotkut valittavat että on raskasta. Se taas, että jonkun on pakko tuoda rahaakin taloon, ei ole oma valinta. Jos mun mies on 8 tuntia päivässä raskaassa ruumiillisessa työssä, johon joutuu heräämään puoli kuudelta aamulla, niin en kehtaa valittaa. Saan olla onnellinen, että on niin uuttera töissään ja elättää perheensä. Kotiäitiys on pieni ajanjakso naisen elämässä. Siitä kuuluu nauttia ja ottaa ilo irti, eikä valittaa kuinka raskasta on olla omien lasten kanssa.

Vierasnainen
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä minä käyn töissä, mies työtön eikä tee juurikaan kotitöitä. Minä tuun kotiin ja rupean tekemään kotihommia, käyn kaupassa, pyykkään, siivoan ja mies vaan on. Eikä se valitus auta. Näinkinpäin siis
Meillä oli kerran miehen kans juttua, kun meinas, että ei työpäivän jälkeen ala tiskata...niin mä sanoin, että kuvitellaanpas tilanne, että me molemmat oltais töissä, niin kumpikohan silloin tiskais. Minähän se olisin. Ja mieskin havahtui myöntämään sen. Toivottavasti tunsi edes jonkinlaisen pistoksen :)

Alkuperäinen kirjoittaja tuota:
Kotiäitiys on oma valinta. Miksi siitä jotkut valittavat että on raskasta. Se taas, että jonkun on pakko tuoda rahaakin taloon, ei ole oma valinta. Jos mun mies on 8 tuntia päivässä raskaassa ruumiillisessa työssä, johon joutuu heräämään puoli kuudelta aamulla, niin en kehtaa valittaa. Saan olla onnellinen, että on niin uuttera töissään ja elättää perheensä. Kotiäitiys on pieni ajanjakso naisen elämässä. Siitä kuuluu nauttia ja ottaa ilo irti, eikä valittaa kuinka raskasta on olla omien lasten kanssa.

:eek: EI meillä mies perhettä elätä yksinään, vaikka töissä käykin. JA ONHAN se ammattikin oma valinta, työpaikka on oma valinta. Jos siitä saa valittaa, miksei kotityön rankkuudestakin? Minusta aika orjuuttava ajattelutapa, että vain "oikeassa" työssä on raskasta.

sanotaanko että mä rakastan olla kotiäiti ym mut mun luonne nyt on semmonen et naputan aina väliin ja tuo ukkoki sen tietää, sit se vasta ihmettelis jos en naputtas :D en sanois että raskasta on mutta ottaahan se välillä voimille mutta päivääkään en pois vaihtais... :heart:

höpö
Miksi ei saisi valittaa siinä kuin muistakin asioista?
Mikään ei ole pakollista paitsi kuolla. saa elää tuilla tai saa kuolla nälkään, ihan oma valinta. ja vaikka olisi oma valinta tehdä lapset ja hoitaa kotona, niin on lähes kaikki muukin, ja saa valittaa.

No silloin kun olin kotona vielä lasten kanssa niin ei mun mielestä kovin raskasta ollut. Meilä lapsilla 1v9kk ikäeroa. Molemmat nukkui päikkärit ja yöllä 12 tunnin unet. Jäi hyvin omaa aikaa. Kotityöt ehti tekemään niin että aina oli siistiä, ruokaa ehti vallan hyvin tehdä ja ulkoilla myös. Nyt taas ei aika tunnu riittävän kun opiskelee. Kaukana ovat ne aamut kun sai loikolla lasten kanssa pitkään aamulla, syödä rauhassa lasten kanssa aamupalaa, olla netissä keskellä päivää kun lapset nukkui...En pahemmin valittanut miehelle silloin, joskus varmaan valitin, mutta vain kun lapset oli kipeenä tms.

Alkuperäinen kirjoittaja Tammikuu:

:eek: EI meillä mies perhettä elätä yksinään, vaikka töissä käykin. JA ONHAN se ammattikin oma valinta, työpaikka on oma valinta. Jos siitä saa valittaa, miksei kotityön rankkuudestakin? Minusta aika orjuuttava ajattelutapa, että vain "oikeassa" työssä on raskasta.
aivan.

en valita koskaan että mulla on selkä tai hartiat kipeät. on ihan eri asia pyöritellä 20-30kg lapsia kuin se että mies käsittelee 300kg renkaita töissään.
voin valittaa päänsärkyä tai väsymystä jos siltä tuntuu.
Mies tulee kotiin valmiiseen ruokapöytään vaikka kämppä ei ois tiptop kunnossa on pääasia että ruoka on valmis ja syödessä kerrotaan kuulumiset puolin ja toisin. oli se sitten kertomista päivän tapahtumista tai valitusta kumpaa nimitystä siitä haluaa käyttää.

Yhteistyössä