"vieras"
Mä sain huomattavasti enemmän unta ja vapaa-aikaa silloinkin kun olin 8h/arkipäivä koululla opiskelemassa ja iltaisin ja viikonloppuöisin kävin töissä ja kotitehtäviäkin oli aika paljon. Nyt siis olen kotona 3kk vanhan vauvan kanssa. Pelkästään imetykseen menee vuorokaudesta 4-10 tuntia ja vauva ei viihdy oikeastaan ollenkaan sitterissä tai kantoliinassa, joten vauva on koko hereilläoloaikansa sylissä. Sylissä ei kelpaa mikä tahansa asento vaan pitää hyppyyttää, heijata ja keinuttaa aina niin kuin pikkumiehestä sillä hetkellä tuntuu hyvältä, jos vaihdan omaa sentoa tai koitan vaikka venytellä hartioita, alkaa kauhea huuto. Joskus huuto alkaa kun katson väärään suuntaan. Oma aika on sitä, että saa hampaat pestyä. Onneksi mun mies on viettänyt paljon aikaa kotona ja näkee miten hankalaa kotitöiden tekeminen vauvan kanssa on, joten auttaa kotitöissä paljon En mä saisi ikinä syödä lämmintä ruokaa jos mies ei sitä laittaisi, paitsi jos kokkaisin yöllä Välillä toki on myös vauvan kanssa että mä saan olla edes hetken kädet vapaana. On ihan luksusta kun saa esim. olla tietokoneella, yleensä en saa yhtään kättä vapaaksi kun joudun pitämään vauvaa jossain tietyssä asennossa, joten ei tule edes lehden lukemisesta mitään. Onneksi vauvat ei ole ikuisesti vauvoja