kotiäidit tuo lapsensa päiväkotiin jotta saavat laittaa joulua :(

  • Viestiketjun aloittaja hoitotäti
  • Ensimmäinen viesti
mää
Samaa mieltä ap:n kanssa.Kumma ettei lasten kanssa muka siivoukset ja muut joululaittamis systeemit onnistu.Itsellä loma alkoi viime perjantaina ja ei ois tullut mieleenkään enää tällä viikolla käyttä hoitopäiviä vaikka mahdollisuus ois ollutkin,onpahan pph:llakin enemmän aikaa valmistella omaa joulua kun ainaki yksi mukula vähempänä :) Olllan oikein nautittu muksun kanssa näistä rauhallisista aamuista kun ei ole tarvinnut sännätä mihinkään,kaikki hommat on tullut tehtyä ja ilman stressiä :)
 
kotona paras paikka
Meillä 3v kanssa siivottiin keittiön kaapit ja nautti kun annoin tärkeitä tehtäviä, esim tyhjentää kuivamuonakaapin pussit yksitellen tuolille. Oli provo tai ei, mutta mua säälittää lapset jotka jatkuvasti joutuvat olemaan hoidossa, vaikka olisi mahdollisuus olla edes joskus kotona. Satunnaiset hoidot esim kampaajan, lääkärin tms ajan ymmärrän, mutta täysi hoitopäivä. Joulurauhaa vaan kaikille.
 
lupiini
Minä jäin työttömäksi helmikuussa (hoitovapaalta) ja kyllä hain heti hoitopaikkaa ja lapset kävivätkin hoidossa pari kertaa viikossa kuutisen tuntia. Ja mitä minä tein sillä aikaa?? Siivosin, istuin koneella, kävin ystävillä ja välillä ihan vain kulutin aikaa. Että niin vain oli meidänkin lapset hoidossa vaikka äitee kyhjötti kotona :) Tosin ei jouluna... Saako siitä pisteitä?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lamatalkoot!:
Ja taas on tarve syyllistää! Jos se pönkittää kirjoittajien omaa egoa niin sallittakoot se heille. Jollakin sitä on pädettävä -eikös?

Hoitotädit tekevät omaa työtään, samoin kuin äidit ja isät omilla työpaikoillaan. Näin pidämme yllä työllisyyttä ja hyvinvointia. Nämä asiat ovat ammatinvalintakysymyksiä ja jos niin ketuttaa, kannattaisi katsoa peiliin ja miettiä, olenko unelma-ammatissani tai oikealla alalla. Minä ainakin henkilökohtaisesti nautin työstäni ja se surettaa, jos se minulta pois vietäisiin.
Mutta miksi sitten tehdä lapsia os ei ole valmis olemaan heidän kanssaan ja kasvattamaan heitä?? Jos työ ja raha ovat tärkeämpiä kuin omat lapset??
 
Lamatalkoot!
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lamatalkoot!:
Ja taas on tarve syyllistää! Jos se pönkittää kirjoittajien omaa egoa niin sallittakoot se heille. Jollakin sitä on pädettävä -eikös?

Hoitotädit tekevät omaa työtään, samoin kuin äidit ja isät omilla työpaikoillaan. Näin pidämme yllä työllisyyttä ja hyvinvointia. Nämä asiat ovat ammatinvalintakysymyksiä ja jos niin ketuttaa, kannattaisi katsoa peiliin ja miettiä, olenko unelma-ammatissani tai oikealla alalla. Minä ainakin henkilökohtaisesti nautin työstäni ja se surettaa, jos se minulta pois vietäisiin.
Mutta miksi sitten tehdä lapsia os ei ole valmis olemaan heidän kanssaan ja kasvattamaan heitä?? Jos työ ja raha ovat tärkeämpiä kuin omat lapset??
Hetkinen... Luitko noin väärin vai oliko kirjoitukseni liian vaikeaa ymmärtää?
 
no huh
Mä oon koko syksyn maksanut yhdestä ylimääräisestä hoitopäivästä, kun enää ei voinut tässä kunnassa maksaa kuin täydet maksut, mutta silti ollaan oltu JOKA VIIKKO yksi päivä kotona. En voi ymmärtää, että sen rahan takia pitää lasta käyttää päiväkodissa joka tunti...
 
Minä
Meillä muksut on tälläkin hetkellä hoidossa (4v ja 2v). Mulla on tänään eka vapaapäivä ja kunhan mies tuo auton, niin lähden tästä kaupoille. Sitten tulen kotiin, siivoan, laitan parit laatikot uuniin, paketoin lahjat ja käyn sitten neljältä hakemassa lapset kotiin. Me ehditään kyllä laittaa perheenäkin sitä joulua kyllä, mutta nämä asiat hoidan mielelläni ilman näitä pikkuapureita ihan vain siksi, että sillä säästyy koko sakin hermot ja asiat tulee tehtyä nopeammin.

Mun mielestä on vähän kummallista, että hoitotädit valittavat lastenhoidosta. Se nyt kuitenkin on heidän työnsä ja siitä heille maksetaan, eikö? Suomessa on subjektiivinen päivähoito-oikeus ja vaikka kuinka hoitohenkilökunnan mielestä se olisi perseestä, niin ne omat mielipiteet voi pitää ihan vain omina mielipiteinä.
 
Ohis
Alkuperäinen kirjoittaja kotona paras paikka:
Meillä 3v kanssa siivottiin keittiön kaapit ja nautti kun annoin tärkeitä tehtäviä, esim tyhjentää kuivamuonakaapin pussit yksitellen tuolille. Oli provo tai ei, mutta mua säälittää lapset jotka jatkuvasti joutuvat olemaan hoidossa, vaikka olisi mahdollisuus olla edes joskus kotona. Satunnaiset hoidot esim kampaajan, lääkärin tms ajan ymmärrän, mutta täysi hoitopäivä. Joulurauhaa vaan kaikille.
Kokeilepa siivota ne kaapit 6v, 5v, 3v ja 1v kanssa...
 
suurperheen äiti
suurperheen äiti:


Hoitajat voisivat miettiä, miten tukea ja kannustaa vanhempia omanlaiseen vanhemmuuteen.


Onko omanlainen vanhemmuus sitä että on ihan ok tuoda lapset päiväkotiin että itse voi rentoutua kotona?

En tiedä onko se sulla noin? Mutta ainakin luulisin lastenhoitajan ymmärtävän pointtini.
Mutta mukavaa joulua! En jaksa tällaisia pätemiskeskusteluita. Hankkikaa hyvä työpaikka!
 
vieras
Puoletkaan ketjuun vastanneista ei tajunnut mistä oli kyse. Ehkä parempi että lapset on siellä hoidossa. Hoitajille lapset ovat etusijalla, vanhemmilla etusijalla on se oma perse. Tehkää vaan lisää lapsia!
 
Alkuperäinen kirjoittaja yks hoitaja kans:
Ja jos 2-4 vuotias on mieluummin hoidossa, kun äitin kans kotona, niin minä ainakin tuntisin äitinä olevani epäonnistunut. Miettikää sitä!
Ja täähän riippuu niin monesta asiasta. Sun ammattitaitosi hoitajana on vähän kyseenalaista...
 
Lamatalkoot!
Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Mun mielestä on vähän kummallista, että hoitotädit valittavat lastenhoidosta. Se nyt kuitenkin on heidän työnsä ja siitä heille maksetaan, eikö? Suomessa on subjektiivinen päivähoito-oikeus ja vaikka kuinka hoitohenkilökunnan mielestä se olisi perseestä, niin ne omat mielipiteet voi pitää ihan vain omina mielipiteinä.
Tämä oli myös oma pointtini, vaikkakin se väärin tulkittiin (tai sitten yksinkertaisesti on liian hankalaa ymmärrettäväksi).
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Puoletkaan ketjuun vastanneista ei tajunnut mistä oli kyse. Ehkä parempi että lapset on siellä hoidossa. Hoitajille lapset ovat etusijalla, vanhemmilla etusijalla on se oma perse. Tehkää vaan lisää lapsia!
Hoitajille maksetaan siitä, että he hoitavat lapsia. Miksi ihmeessä hoitajat kitisevät koko ajan ja kaikesta (lapset liikaa hoidossa, lapset tuodaan myöhässä, lapset tuodaan liian aikaisin, lapsilla liikaa päällä, lapsilla liian vähän päällä, lapsilla ei kurahousuja, lapsilla liian kalliit haalarit, jne jne). Ja sitten vielä kehdataan nitistä kun ei vanhemmat tuo jouluksi kalliita lahjoja! :eek:

Onko kaikki hoitajat yhtä kitkeriä ja ammattitaidottomia?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja suurperheen äiti:
suurperheen äiti:


Hoitajat voisivat miettiä, miten tukea ja kannustaa vanhempia omanlaiseen vanhemmuuteen.


Onko omanlainen vanhemmuus sitä että on ihan ok tuoda lapset päiväkotiin että itse voi rentoutua kotona?

En tiedä onko se sulla noin? Mutta ainakin luulisin lastenhoitajan ymmärtävän pointtini.
Mutta mukavaa joulua! En jaksa tällaisia pätemiskeskusteluita. Hankkikaa hyvä työpaikka!
3-vuotta kasvatustieteen opintoja takana ja en siltikään ymmärrä. Jos luit yhtään ketjua niin tiedät mistä oli kyse.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja olet itsekäs:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja hoitotäti:
tiedättekö keitä on ne lapset, jotka on koko viime ja tämän viikon haettu päiväkodista viimeisinä ja jotka viettävät siellä myös koko huomisen päivän aamukasista iltaviiteen? ne on meidän tarhan kotiäitien lapset. nämä "isot" 2-4 -vuotiaat esikoiset ovat virikehoidossa kun äidit ovat vauvojen kanssa kotona. ja nyt pitää sitten laittaa joulua, ostaa lahjoja ja leipoa niin kiireellä ettei tahdo olla aikaa edes hakea sitä ressukkaa esikoista kotiin pimeältä päiväkodin pihalta. :'( en uskoisi todeksi ellen olis itse tuolla töissä mutta näin se vaan on.
itse jäin toissaviikolla pois töistä ja lapset oli kyllä ihan koko viime viikon siellä päikyssä, tämän viikon ovat olleet kyllä jo lomalla. yllättäen tuli tämä mun lomautus tässä joulukuussa, joten ei kerenny enään muuttamaan hoitopäivien määrää joulukuulle, ja koska maksan kahdesta lapsesta tässä joulukuussakin sen 400? niin TODELLAKIn halusin pitää reilun puolikuuta heitä siellä päikyssä. tyhjästä en aio maksaa :)

Hah, lapset olisivat kerrankin saaneet levätä, mutta sä ajattelet vaan rahaa. Lapset tekevät työpäivän siinä missä aikuisetkin, lomat kuuluvat myös lapsille!
millos äiti saa levätä? lapset saa lomailla nyt tammikuun puoleenväliin asti, ja loma alkoi viime perjantaina! ja tottakai ajattelen rahaa, maksan niistä hoitpäivistä, ruoasta ym.
itse sain viime viikolla hoitaa viimeiset jouluostokset ja maalattua leikkihuoneen seinät ja laitettua vihdosta viimein pieneksi jääneet vaatteet kirppikselle.
Vittuako niitä lapsia tekee jos niiltä pitää sitten saada levätä.
no tottakai jokainne tarvitsee välilä lepoa.kukaan ei ole superihminen. Eli jos tekee lapsia ei koskaan saa olla väsynyt???
 
Jaana
Alkuperäinen kirjoittaja no huh:
Mä oon koko syksyn maksanut yhdestä ylimääräisestä hoitopäivästä, kun enää ei voinut tässä kunnassa maksaa kuin täydet maksut, mutta silti ollaan oltu JOKA VIIKKO yksi päivä kotona. En voi ymmärtää, että sen rahan takia pitää lasta käyttää päiväkodissa joka tunti...
Luuserit tekee näin. Kai se niitten tuki-elättien elämä on niin vaikeeta, että pitää nyhtää yhteiskunnalta oikeasti kaikki mikä irti lähtee. Jos meikä joku päivä alkaisi parin kurjan satasen takia viemään lapsia hoitoon, vaan saadakseen rahoilleen vastinetta, niin mut voi kyllä viedä samantien päälääkärille. Kaikenlaisia pahveja sitä maailmaan mahtuukin. Ja vanhempia.

On näiden ihmisten lapsilla varmaan hupaisaa, kun jopa tarhan hoitotätikin ajattelee heitä enemmän kuin omat vanhemmat. Ikävä kyllä se on jo moneen kertaan todettu asia, että se kansanosahan se sikiää, jonka ei todellakaan tarvitsisi...
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Puoletkaan ketjuun vastanneista ei tajunnut mistä oli kyse. Ehkä parempi että lapset on siellä hoidossa. Hoitajille lapset ovat etusijalla, vanhemmilla etusijalla on se oma perse. Tehkää vaan lisää lapsia!
Hoitajille maksetaan siitä, että he hoitavat lapsia. Miksi ihmeessä hoitajat kitisevät koko ajan ja kaikesta (lapset liikaa hoidossa, lapset tuodaan myöhässä, lapset tuodaan liian aikaisin, lapsilla liikaa päällä, lapsilla liian vähän päällä, lapsilla ei kurahousuja, lapsilla liian kalliit haalarit, jne jne). Ja sitten vielä kehdataan nitistä kun ei vanhemmat tuo jouluksi kalliita lahjoja! :eek:

Onko kaikki hoitajat yhtä kitkeriä ja ammattitaidottomia?
ja nää kitisjät kitesee myös palkasta. Moisille nurisijoille en mitään palkankorotuksia soisi. Mutta se on toi hoitoalan henki tuollainen vali, vali, vali.

 
Lamatalkoot!
Alkuperäinen kirjoittaja :
Hoitajille maksetaan siitä, että he hoitavat lapsia. Miksi ihmeessä hoitajat kitisevät koko ajan ja kaikesta (lapset liikaa hoidossa, lapset tuodaan myöhässä, lapset tuodaan liian aikaisin, lapsilla liikaa päällä, lapsilla liian vähän päällä, lapsilla ei kurahousuja, lapsilla liian kalliit haalarit, jne jne). Ja sitten vielä kehdataan nitistä kun ei vanhemmat tuo jouluksi kalliita lahjoja! :eek:

Onko kaikki hoitajat yhtä kitkeriä ja ammattitaidottomia?
Samaa mietin minä. En itse ainakaan omassa työssäni kitise kokoajan ja kaikesta -päinvastoin, olen hyvinkin tyytyväinen kun minulle tuodaan töitä, sillä se tarkoittaa työn ja palkan jatkuvuutta. Tämä ketju on varmasti provo. Eihän kukaan oikeasti voi olla näin katkera ja tyytymätön työhönsä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Puoletkaan ketjuun vastanneista ei tajunnut mistä oli kyse. Ehkä parempi että lapset on siellä hoidossa. Hoitajille lapset ovat etusijalla, vanhemmilla etusijalla on se oma perse. Tehkää vaan lisää lapsia!
Hoitajille maksetaan siitä, että he hoitavat lapsia. Miksi ihmeessä hoitajat kitisevät koko ajan ja kaikesta (lapset liikaa hoidossa, lapset tuodaan myöhässä, lapset tuodaan liian aikaisin, lapsilla liikaa päällä, lapsilla liian vähän päällä, lapsilla ei kurahousuja, lapsilla liian kalliit haalarit, jne jne). Ja sitten vielä kehdataan nitistä kun ei vanhemmat tuo jouluksi kalliita lahjoja! :eek:

Onko kaikki hoitajat yhtä kitkeriä ja ammattitaidottomia?
Se että hoitajat huolehtivat siitä että lapsellanne on asianmukaiset varusteet = huono asia? Tietäsitpä vaan kuinka paljon vanhemmat valittavat.

Lisäksi paljastit juuri oman tyhmyytesi tai lukutaidottomuutesi.
 
Näin mäkin varmasti tekisin. Jos oikeasti se aika on kortilla, niin eikös ilman lapsia ole helpompaa käydä jouluna kaupassa ja suorittaa se joulusiivous.
Joulukuusi me kyllä tänään koristellaan lasten kanssa yhdessä, ja muuta pientä laitettiin yhdessä.

Mutta mikä oliskaan ollu niin ihanaa kun päästä joululahjat ja ruoat ostamaan ilman lapsia ja siivouskin suorittaa ihan rauhassa
 
Jos joskus lapsiani vielä hoitoon vien, niin toivon totisesti että lapseni eivät ole hoitajalleen 'vain työ'.

Pienten ihmisten kanssahan siinä töitä tehdään!



Jokainen tekee kuten parhaakseen näkee, mutta en voi olla sanomatta, että uusavuttomien sukupolvea (uutta kaiketi) kasvatetaan siten, että siivoukset yms tehdään lasten ollessa poissa jaloista.

Ja se hoitopaikka lapselle on aikalailla verrattavissa vanhemman työpaikkaan.
Vanhempi saa töistään vapaapäivän, mutta lapsi menee omaansa kuitenkin.
 
Jaana
Alkuperäinen kirjoittaja Lamatalkoot!:
...olen hyvinkin tyytyväinen kun minulle tuodaan töitä, sillä se tarkoittaa työn ja palkan jatkuvuutta. Tämä ketju on varmasti provo. Eihän kukaan oikeasti voi olla näin katkera ja tyytymätön työhönsä.
Hah! Ikäänkuin se persaukinen kotona loisiva laiskajaakko jotain oikeastikin yhteiskunnalle toisi - vankasti menee miinuksen puolelle niiden anti. Tai tuottaahan ne lisää elätettäviä, varsinainen subventio todellakin.
Päiväkodit on tarkoitettu työssäkäyvien ihmisten lapsille.


 
Työäiti
Mä tiedän, että tämä aloitus tarkoitti vain KOTIäitejä, mutta aika ikävä fiilis itsellekin tuli. Meillä muksut on vielä tän päivän hoidossa vaikka minä olen kotona. Tämä päivä käytetään siivoamiseen, kaupassa ravaamiseen ja kaikkeen siihen mitä en ole kerenneet tekemään aiemmin kun olen töissä klo 18 asti päivittäin. Mä en pidä tätä yhtä päivää pahana, koska tämän jälkeen lapsemme menevät seuraavan kerran hoitoon vasta 11.1.2010. Kesälläkin lapset ovat lomalla päiväkodista n. 6 viikkoa. Ei tämä yksi päivä vie maata merelle eikä lapset tiedä olenko ollut tänään töissä vai tehnyt jouluruokia. Vain hoitajat tietävät, etten ole tänään töissä ja sieltäkin odotan heiltä ammatillista suhtautumista asiaan. Ajatelkoot mitä ajattelevat, mutta kahvipöydässä ja NETISSÄ on todellakin epäammattimaista haukkua hoitolasten vanhempia!
 
1vieras
Alkuperäinen kirjoittaja neiti dina:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
älkääkä nyt oikeesti esittäkö kaikkea tyhmyyttänne ja vedotko, että kun te maksatta siitä kaikesta hoidosta? ettekö oikeasti tajua, että se hoito maksaa yhteiskunnalle ainakin kymmenkertaisesti sen mitä te siitä maksatte :D
tän vielä lainaan. tiiätkö sie kuinka pitkälle meidän julkisen sektorin palvelut pyörii verorahoilla? Aika pitkälle. :)
tottakai pyörii, sehän on hyvinvointiyhteiskunnan kulmakivi! ja juuri siksi en hyväksy julkisten palveluiden törkeää hyväksikäyttöä!! subkjektiivinen päivähoito-oikeus on ihan kiva juttu, mutta kyllä musta vanhemmatkin joissain tilanteissa voisivat katsoa peiliiin....
 

Yhteistyössä