Kotiäidit mitä järkeä on laittaa lapset päiväkotiin äiti on kotona????????????

Status
Viestiketju on suljettu.
Sanaa
Kansallisesta moraalirappiosta parannuksen tekemiseen?:

muutama sana kansallisesta moraalirappiostamme.

Synti on Jumalan kymmenen käskyn rikkomista. Ihminen voi valita, haluaako hän elää synnissä vaiko synnistä vapaata elämää Jeesuksessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja essi2008:
Olen ap:n kanssa samaa mieltä monesta asiasta. Toki ymmärrän jos lapsi on KUNTOUTUKSELLISISTA syistä, mutta tuskin kaikkien lapset ovat siitä syystä hoidossa. Lapsen paikka on kotona. Toinen syy minkä ymmärrän jos lapsi hoidossa on esim. omaisen/läheisen kuolema, isot kriisit ym...todella vakavat asiat, mutta pelkkä laiskuus ja shoppailun halu eivät riitä perusteeksi lapsen hoidolle.

Ja muuten ihan lähipiiriini kuuluu perhe jossa lapset hoidossa 7-16 ja viimeistään 19.00 pitää olla sängyssä B)
ymmärrätkö sä osapäivähoitoa 5-6-vuotialla ?!
Ymmärrän jos on noita syitä mitä edellä luettelin(toki en nyt kaikkia eritellyt koska isot kriisit voi olla monenlaisia, mutta kuitenkin tarkoitan jos perheessä "erityistilanne"...Sairastuminen unohtu tosta listasta)

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja essi2008:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja essi2008:
Olen ap:n kanssa samaa mieltä monesta asiasta. Toki ymmärrän jos lapsi on KUNTOUTUKSELLISISTA syistä, mutta tuskin kaikkien lapset ovat siitä syystä hoidossa. Lapsen paikka on kotona. Toinen syy minkä ymmärrän jos lapsi hoidossa on esim. omaisen/läheisen kuolema, isot kriisit ym...todella vakavat asiat, mutta pelkkä laiskuus ja shoppailun halu eivät riitä perusteeksi lapsen hoidolle.

Ja muuten ihan lähipiiriini kuuluu perhe jossa lapset hoidossa 7-16 ja viimeistään 19.00 pitää olla sängyssä B)
ymmärrätkö sä osapäivähoitoa 5-6-vuotialla ?!
Ymmärrän jos on noita syitä mitä edellä luettelin(toki en nyt kaikkia eritellyt koska isot kriisit voi olla monenlaisia, mutta kuitenkin tarkoitan jos perheessä "erityistilanne"...Sairastuminen unohtu tosta listasta)
mutta mistä sä revit 5-vuotiaalle kavereita,kun kaikki muut lapset perhekerhoissa ja avoimissa on paljon pienempiä ? Leikkareillakin on vain pienempiä muksuja.
Entä onko 6-veen esikoulukin ihan turhaa jos ei ole erikoistilannetta perheessä ?
 
Kylläpäs menee riitaisaks tämäkin ketju vaihteeks :D :D
Ai kun kiva...
Mä kyl valitettavasti ymmärrän ap:n pointin,en mäkään ymmärrä enkä aiokaan ymmärtää miksi lapsi viedään hoitoon jos äiti on kotona hoitamassa nuorempia sisarruksia. jos siihen on helvetin hyvät perustelut(joku jo meinitsi neurologin lausunnot,puheviat jne) se käy,mutta mitkään jonnin joutavat virikkeiden puutteet sun muut paska puheet ei muhun uppoo,ne on vanhempien laiskuutta :whistle:
Mä olen aina hoitanut tähän saakka lapseni itse ja pääsyt sinne virastoonkin niiden kanssa vaikka mieheni on koko yhteiselomme ajan tehnyt reissuhommia....mikään ei ole sen ärsyttävämpää kun kuunnella tuolla kylällä kuinka joku tarvitsisi kovasti hoitopaikkaa mutta kaikki paikat on niin täynnä ja sit siellä on muutamia niitä lapsia hoidossa jotka aivan hyvin voisivat olla kotonakin ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja essi2008:
Olen ap:n kanssa samaa mieltä monesta asiasta. Toki ymmärrän jos lapsi on KUNTOUTUKSELLISISTA syistä, mutta tuskin kaikkien lapset ovat siitä syystä hoidossa. Lapsen paikka on kotona. Toinen syy minkä ymmärrän jos lapsi hoidossa on esim. omaisen/läheisen kuolema, isot kriisit ym...todella vakavat asiat, mutta pelkkä laiskuus ja shoppailun halu eivät riitä perusteeksi lapsen hoidolle.

Ja muuten ihan lähipiiriini kuuluu perhe jossa lapset hoidossa 7-16 ja viimeistään 19.00 pitää olla sängyssä B)
Tässä nähdään kuinka vähän joidenkin päikkärissä oleville lapsille jää päivässä liian vähän aikaa omien vanhempien kanssa, ovatko mahdolliseti kaikkina kuukauden arkipäivinä eli 20 pv/kk hoidossa aika rankkaa lapsille toivottavasti edes viikonloppuina antavat lapsilleen aikaa
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja essi2008:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja essi2008:
Olen ap:n kanssa samaa mieltä monesta asiasta. Toki ymmärrän jos lapsi on KUNTOUTUKSELLISISTA syistä, mutta tuskin kaikkien lapset ovat siitä syystä hoidossa. Lapsen paikka on kotona. Toinen syy minkä ymmärrän jos lapsi hoidossa on esim. omaisen/läheisen kuolema, isot kriisit ym...todella vakavat asiat, mutta pelkkä laiskuus ja shoppailun halu eivät riitä perusteeksi lapsen hoidolle.

Ja muuten ihan lähipiiriini kuuluu perhe jossa lapset hoidossa 7-16 ja viimeistään 19.00 pitää olla sängyssä B)
ymmärrätkö sä osapäivähoitoa 5-6-vuotialla ?!
Ymmärrän jos on noita syitä mitä edellä luettelin(toki en nyt kaikkia eritellyt koska isot kriisit voi olla monenlaisia, mutta kuitenkin tarkoitan jos perheessä "erityistilanne"...Sairastuminen unohtu tosta listasta)
mutta mistä sä revit 5-vuotiaalle kavereita,kun kaikki muut lapset perhekerhoissa ja avoimissa on paljon pienempiä ? Leikkareillakin on vain pienempiä muksuja.
Entä onko 6-veen esikoulukin ihan turhaa jos ei ole erikoistilannetta perheessä ?
Esikoulu ja päivähoito on ihan eritilanne.
Jos vanhemmat töissä/opiskelee niin minusta on aivan oikeutettua, että lapsi voi olla hoidossa eskarin päälle. Esikoulu on aivan eriasia kun päivähoito ja muuten esikouluunkaan ei ole pakko mennä joka päivä jos ei lapsia halua, koska se ei ole vielä oppivelvollisuutta....kouluun on sitten mentävä halusi tai ei(toki jos sairaana niin voi olla pois) mutta noin niinkun yleensä B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tinttamooses7:
Kylläpäs menee riitaisaks tämäkin ketju vaihteeks :D :D
Ai kun kiva...
Mä kyl valitettavasti ymmärrän ap:n pointin,en mäkään ymmärrä enkä aiokaan ymmärtää miksi lapsi viedään hoitoon jos äiti on kotona hoitamassa nuorempia sisarruksia. jos siihen on helvetin hyvät perustelut(joku jo meinitsi neurologin lausunnot,puheviat jne) se käy,mutta mitkään jonnin joutavat virikkeiden puutteet sun muut paska puheet ei muhun uppoo,ne on vanhempien laiskuutta :whistle:
Mä olen aina hoitanut tähän saakka lapseni itse ja pääsyt sinne virastoonkin niiden kanssa vaikka mieheni on koko yhteiselomme ajan tehnyt reissuhommia....mikään ei ole sen ärsyttävämpää kun kuunnella tuolla kylällä kuinka joku tarvitsisi kovasti hoitopaikkaa mutta kaikki paikat on niin täynnä ja sit siellä on muutamia niitä lapsia hoidossa jotka aivan hyvin voisivat olla kotonakin ;)
:flower: :flower: :flower:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Nikittönnä:
Mistäs työ tiiätte perheiden taustat? Ei se aina oo sellasta mille näyttää. Oletteko työ vaan kateellisia, jos laps on päikys ja vanhemmat jostain syystä kotona?
:LOL: No en ainakaan kateellinen ole vaan niitä lapsia käy sääliksi jotka joutuvat olemaan päikkärissä siksi että vanhemmat haluaa sitä omaa laatuaikaa ilman lapsia
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tinttamooses7:
Kylläpäs menee riitaisaks tämäkin ketju vaihteeks :D :D
Ai kun kiva...
Mä kyl valitettavasti ymmärrän ap:n pointin,en mäkään ymmärrä enkä aiokaan ymmärtää miksi lapsi viedään hoitoon jos äiti on kotona hoitamassa nuorempia sisarruksia. jos siihen on helvetin hyvät perustelut(joku jo meinitsi neurologin lausunnot,puheviat jne) se käy,mutta mitkään jonnin joutavat virikkeiden puutteet sun muut paska puheet ei muhun uppoo,ne on vanhempien laiskuutta :whistle:
Mä olen aina hoitanut tähän saakka lapseni itse ja pääsyt sinne virastoonkin niiden kanssa vaikka mieheni on koko yhteiselomme ajan tehnyt reissuhommia....mikään ei ole sen ärsyttävämpää kun kuunnella tuolla kylällä kuinka joku tarvitsisi kovasti hoitopaikkaa mutta kaikki paikat on niin täynnä ja sit siellä on muutamia niitä lapsia hoidossa jotka aivan hyvin voisivat olla kotonakin ;)
mäkin olen mielestäni hoitanut lapseni itse, vaikka meidän viis vee olikin 12päivää kuukaudesta/7h hoidossa,kun olin vauvan kanssa kotona. munkin mies on reissuhommissa,enkä mä vienyt lasta shoppailuhalujeni tai muiden takia sinne hoitoon.
mä en ihan oikeasti tiedä miten ihmeessä mä olisin tyydyttänyt tuon 5vuotiaan kavereiden tarpeen joka päivä.kun tuon ikäset tuppaa olemaan kaikki siellä hoidossa ja vanhemmat yleensä töissä.
mä en tunne ketään joka veisi lastaan hoitoon huvin vuoksi joka päivä.olen ollut kahdessa päiväkodissa töissä ja niissäkin oli vain yksi perhe,jossa vanhemmat olivat kotona molemmat ja lapsi (2V) silti tarhassa joka päivä ns.virikehoidossa.sitä minäkään en ihan ymmärrä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja essi2008:
Alkuperäinen kirjoittaja Tinttamooses7:
Kylläpäs menee riitaisaks tämäkin ketju vaihteeks :D :D
Ai kun kiva...
Mä kyl valitettavasti ymmärrän ap:n pointin,en mäkään ymmärrä enkä aiokaan ymmärtää miksi lapsi viedään hoitoon jos äiti on kotona hoitamassa nuorempia sisarruksia. jos siihen on helvetin hyvät perustelut(joku jo meinitsi neurologin lausunnot,puheviat jne) se käy,mutta mitkään jonnin joutavat virikkeiden puutteet sun muut paska puheet ei muhun uppoo,ne on vanhempien laiskuutta :whistle:
Mä olen aina hoitanut tähän saakka lapseni itse ja pääsyt sinne virastoonkin niiden kanssa vaikka mieheni on koko yhteiselomme ajan tehnyt reissuhommia....mikään ei ole sen ärsyttävämpää kun kuunnella tuolla kylällä kuinka joku tarvitsisi kovasti hoitopaikkaa mutta kaikki paikat on niin täynnä ja sit siellä on muutamia niitä lapsia hoidossa jotka aivan hyvin voisivat olla kotonakin ;)
:flower: :flower: :flower:
:flower: Kiva että sä oot pärjänny. Kerron sulle kuitenki faktan, et kaikki lapset ei oo samanlaisia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja essi2008:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja essi2008:
Olen ap:n kanssa samaa mieltä monesta asiasta. Toki ymmärrän jos lapsi on KUNTOUTUKSELLISISTA syistä, mutta tuskin kaikkien lapset ovat siitä syystä hoidossa. Lapsen paikka on kotona. Toinen syy minkä ymmärrän jos lapsi hoidossa on esim. omaisen/läheisen kuolema, isot kriisit ym...todella vakavat asiat, mutta pelkkä laiskuus ja shoppailun halu eivät riitä perusteeksi lapsen hoidolle.

Ja muuten ihan lähipiiriini kuuluu perhe jossa lapset hoidossa 7-16 ja viimeistään 19.00 pitää olla sängyssä B)
ymmärrätkö sä osapäivähoitoa 5-6-vuotialla ?!
Ymmärrän jos on noita syitä mitä edellä luettelin(toki en nyt kaikkia eritellyt koska isot kriisit voi olla monenlaisia, mutta kuitenkin tarkoitan jos perheessä "erityistilanne"...Sairastuminen unohtu tosta listasta)
mutta mistä sä revit 5-vuotiaalle kavereita,kun kaikki muut lapset perhekerhoissa ja avoimissa on paljon pienempiä ? Leikkareillakin on vain pienempiä muksuja.
Entä onko 6-veen esikoulukin ihan turhaa jos ei ole erikoistilannetta perheessä ?
:) Eskari on normaali asia omatkin kouluikäiseni ovat käyneet eskarin sillä se on eri asia kuin laittaa ihan pieni lapsi päikkäriin ja itse lojua kotona viettämässä laatuaikaa laiskoja sellaiset vanhemmat sanon minä
 
Joskus näinkin
Kun mun kolmas lapsi syntyi, niin läheisestä päiväkodista tuli pyyntö, että laittaisin esikoisen osapäiväryhmään sinne, koska sieltä puuttui lapsia.
Ja kun toinen lapsi täytti kolme, niin pyydettiin, että laittaisin hänet samaan ryhmään.
Isommat olivat sitten 4 tuntia päivässä päiväkodissa ja mä vauvan kanssa kotona - tämä siis siksi, että päiväkodin osapäiväryhmässä oli liian vähän lapsia, joten koko ryhmää oltiin lopettamassa.
Ja sama homma ala-asteen kanssa, lapsia pyydettiin vähän kauemmas kouluun, jossa luokan ryhmäkoko oli 14 lasta, lähikoulussa lapsia olisi 30 / luokka.
 
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Mun mielestä yli 4 vuotiaan paikka on kavereiden kanssa, ei äidin helmoissa.
:) Meillä ainakin on lapsilla kavereita ihan ilman että tarvii raahata päikkäriin lasten kavereista suurin osa on kotihoidossa olevia joten ei ole pulaa kavereista
 
Alkuperäinen kirjoittaja mameluu:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikittönnä:
Mistäs työ tiiätte perheiden taustat? Ei se aina oo sellasta mille näyttää. Oletteko työ vaan kateellisia, jos laps on päikys ja vanhemmat jostain syystä kotona?
:LOL: No en ainakaan kateellinen ole vaan niitä lapsia käy sääliksi jotka joutuvat olemaan päikkärissä siksi että vanhemmat haluaa sitä omaa laatuaikaa ilman lapsia
Mistäs sie tiiät kuin hyvin ne lapset saattaa viihtyä päikys, ku siel on kavereitaki, joiden kans voi puuhailla ja eskarissa on tekemistäki.
Mistä sie tiiät et se on vanhemmille laatuaikaa ja et lapsi on just sitä varte laitettu päikkyyn?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Joskus näinkin:
Kun mun kolmas lapsi syntyi, niin läheisestä päiväkodista tuli pyyntö, että laittaisin esikoisen osapäiväryhmään sinne, koska sieltä puuttui lapsia.
Ja kun toinen lapsi täytti kolme, niin pyydettiin, että laittaisin hänet samaan ryhmään.
Isommat olivat sitten 4 tuntia päivässä päiväkodissa ja mä vauvan kanssa kotona - tämä siis siksi, että päiväkodin osapäiväryhmässä oli liian vähän lapsia, joten koko ryhmää oltiin lopettamassa.
Ja sama homma ala-asteen kanssa, lapsia pyydettiin vähän kauemmas kouluun, jossa luokan ryhmäkoko oli 14 lasta, lähikoulussa lapsia olisi 30 / luokka.
:LOL: No johan on outoa en ole vielä kuullut moista että päikkäristä kerjätään tuokaa lapsi päikkäriin kun meiltä puuttuu lapsia ryhmä koosta.

Oot tainut itse anoa paikkaa lapsellesi sillä juttusi kuullostaa uskomattomalle
No tuon koulu jutun uskon sillä luokka ryhmiä ei saa päästää liian isoiksi sillä liian isoissa ryhmissä opettaja ei ehdi opettaa kaikkia ja menee oppimis rauhakin jos liikaa hulinaa
 
Mameluu ei taida ymmärtää, et päikyl on tietyt kiintiöt, jotka pitäs täyttää, että saa tukijaisia kaupungilta/kunnalta.
Tuntuu ettei hän ymmärrä paljon muutakaa kui oman mustavalkosen maailmansa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mimmi:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Mitä järkeä tehdä aloitus jollainen on kerta viikkoon vähintään?
Niin, ja ap on tainnut rekkautuakin ihan vain tätä varten :whistle:
:LOL: Ja höpö höpö on se rekkautuminen ollut kaikille joskus eka kerta ja mitä se sulle kuuluu milloin joku on rekkautunut tänne vai kyyläätkö sä kaikki rekkautuneet mitä ne täällä kirjoittelee ja milloin on rekkautunut :LOL:
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä