Kostaako Jumala minulle: heti sen jälkeen, kun erosin kirkosta, meillä todettiin homevaurio

• Viestiketjun aloittaja pakana
  • Ensimmäinen viesti
uskis
[QUOTE="zxz";22572217]Hei tytot, mun pitaa lahtea toihin. naapuri soitti eilen ,etta sen koneet tarttis hitsarin kosketusta.
Pikaisiin tapaamisiin.
zxz.[/QUOTE]

Joo, hienoa et on noin auttavaisia naapureita teidän naapurillanne :). Kuulumisiin!

uskis
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22572318:
No nyt sä kiemurtelet jo niin koukussa että taisinpa olla oikeassa :D?

Vaan nyt minunkin pitää pitää noin tunnin tauko ja poistua asunnostani. Salaperäisesti en kerro, minne menen :D

Mutta tulen myöhemmin takaisin. Laita sinä ehtiessäsi jotain syvällistä pohdintaa tänne sillä aikaa!
Tämä on aivan tietoista taktikointia ;). Joo, taitaa olla munkin nyt aika siirtyä toisiin hommiin. Palataan taas astialle kun aika antaa myöten!

äiti 44 v
:D. Nyt vaihtuu aiheet, aika poistua. Mooooooooooooiii!!!
Miten se oli tuon kirkosta eroamisen ja evoluution kanssa? Oliko niillä mitään yhteistä linkkiä löydettävissä, jotain luunpalasta tai jotain, mikä liittäisi ne kiistattomasti apinoihin?

Se oli se homoilta sellainen ihmiskunnan vedenjakaja, eilinen pakkoruotsi-ilta oli vain sellainen pakollinen yritelmä keksiä jotain ohjelma-ajalle.

Minä olen hyvin pettynyt tieteeseen tämän ketjunkin pohjalta. Satoja viestejä, mutta ei vielä yhtäkään todistetta että elämää voisi edes teoriassa syntyä ilman Jumalaa. Mitähän NASAlla huomenna on kerrottavaa?

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v:
Minä olen hyvin pettynyt tieteeseen tämän ketjunkin pohjalta. Satoja viestejä, mutta ei vielä yhtäkään todistetta että elämää voisi edes teoriassa syntyä ilman Jumalaa. Mitähän NASAlla huomenna on kerrottavaa?
Parempaa tieteellistä aineistoa on varmasti saatavilla muualta kuin kaksplussalta. Ja toisaalta, vaikkei elämää voisikaan syntyä ilman jumalaa, niin seuraako siitä, että juuri seemiläisten karjankasvattajien uskonnosta muutaman myytin kautta nykyaikaan tuunattu versio olisi Se Oikea? Ei seuraa.

äiti 44 v
Parempaa tieteellistä aineistoa on varmasti saatavilla muualta kuin kaksplussalta. Ja toisaalta, vaikkei elämää voisikaan syntyä ilman jumalaa, niin seuraako siitä, että juuri seemiläisten karjankasvattajien uskonnosta muutaman myytin kautta nykyaikaan tuunattu versio olisi Se Oikea? Ei seuraa.
Seuraako tuosta sinun päättelyketjustasi, että seemiläisten karjankasvattajien uskonnosta versova nykyversio EI olisi se OIKEA? Ei seuraa.

Eikä parempaa tieteellistä aineistoa ole saatavilla, muuten sitä linkitettäisiin myös KaksPlussalle. Ei täälläkään sentään kaikki kirjoittajat ole heikkolahjaisia.

uskis
Joo eihän kaksplus ainakaan virallisesti ole mikään tieteellinen foorumi, mutta kyllä täälläkin kaikenlaista hiipparia pyörii. Ja noista karjankasvattajista, niin hyvin looginen heidän Jumalansa kyllä vaikuttaa olevan. Mitä tarkoitat noilla myyteillä? Oisko esimerkkiä?

äiti 44 v
Jos nyt Raamattua ajatellaan niin ei pelkästään menneisyys, mutta tulevaisuuskin näyttää ihan järkeenkäyvältä noiden "paimentolaisstoorejen" valossa.

Ja oikeastaan, menneestä ei omakohtaisesti niin paljoa voi tietää mutta jos tämä hetki ja lähitulevaisuus otetaan tarkasteluun Raamatun paimentolaistarinoiden ja ennustusten valossa niin ei yhtään pöhkömmältä näytä nuo tarinat ja niiden mahdollinen paikkansapitävyys. Raamattuhan ei ole pelkkää mennyttä aikamuotoa, siinä on myös melko paljon tulevaa.

Minusta maailmanpoliittinen tilanne ja talousuutiset sopivat oikein hyvin ennustuksiin. Yhtä hyvin kuin ajatus siitä että DNA ei voi olla menneisyydessä sattumalta syntynyt. Minä kuuntelen näitä eurokriisiuutisiakin "sillä korvalla".

Väittäisinpä, että näitä eurokriisiuutisia et löydä Raamatusta. Taloudellisia romahduksia tulee tässä markkinataloussysteemissä joka tapauksessa, ne ovat osa sitä systeemiä käytännössä. Esim. 1929 oli iso pörssiromahdus, siitäkään ei seurannut maailmanloppua (mutta maailmansota tuli muidenkin tekijöiden summana 10 vuotta myöhemmin, mikä on tietysti huono juttu.) Mitä Raamatusta taas löytää, niin yhteinäinen maailmanhallitus ja henkilöpalvonta ja siihen liittyvä "pedon merkki" esimerkiksi. Nämä ovat mielestäni ilmestyskirjassa sikäli suoraan sanottu, että ne voidaan todeta siellä sanotun ja sitten tarkkailla, että käykö niin vai ei.

Joo eihän kaksplus ainakaan virallisesti ole mikään tieteellinen foorumi, mutta kyllä täälläkin kaikenlaista hiipparia pyörii. Ja noista karjankasvattajista, niin hyvin looginen heidän Jumalansa kyllä vaikuttaa olevan. Mitä tarkoitat noilla myyteillä? Oisko esimerkkiä?
Tuo saattoi olla pahinta "looginen" -sanan väärinkäyttöä mitä olen ikinä nähnyt :D

äiti 44 v
Väittäisinpä, että näitä eurokriisiuutisia et löydä Raamatusta. Taloudellisia romahduksia tulee tässä markkinataloussysteemissä ...Mitä Raamatusta taas löytää, niin yhteinäinen maailmanhallitus ja henkilöpalvonta ja siihen liittyvä "pedon merkki" esimerkiksi. Nämä ovat mielestäni ilmestyskirjassa sikäli suoraan sanottu, että ne voidaan todeta siellä sanotun ja sitten tarkkailla, että käykö niin vai ei.
Eurokriisikin johtuu toisesta romahduksesta, nimittäin (kristillisen) moraalin täydellisestä romahtamisesta.

Huippu (siis tämän aamun uutisista, en ole paljoa vielä ehtinyt lukea) on teksti-TV:n uutinen että ammattikorkeakouluista tehdään mahdollisesti osakeyhtiöitä. Eli mikä taustalla? No oisko raha? Tuloksellisuutta halutaan lisätä, eli vähemmällä rahalla halutaan saada ENEMMÄN tuottoa. Tuoton välikappaleet eli opiskelijat voidaan puristaa entistä ahtaammalle tuoton ja mammonan epäjumalan nimissä.

Terveydenhuolto onkin jo 1990-luvun alusta lähtien lisääntyvästi yrittänyt muuttaa ihmisen sairauden ja kärsimyksen toisten ihmisten rahaksi.

Globalisaatio jo ideanakin on pitkä askel juuri maailmanhallitusta kohden. Ja viittaan taas siihen Bilderbergiin, jossa maailman vaikuttajat sumplivat asioita ohi ns. demokratioidenkin. Meiltä mm. Katainen ja Vanhanen käyvät/ kävivät siellä ja tähän kerhotapaamiseen osallistuu paitsi poliitikot niin kaikki muutkin tärkeät vaikuttajat kaikilta yhteiskunnan aloilta kautta maailman.

Netistä löytyy paljon tekstiä Bilderbergiin liittyen aiheesta "new world order" sekä erilaisia salaliittoteorioita. Osallistujien nimet ovat julkisia mutta käsitellyistä asioista ei ulos hiiskuta.
On se vaan kumma, että vaikka suomalainen kuinka osallistuu demokratiamme toimintaan ja käy äänestämässä niin jotenkin vain tuntuu että mitään muutosta ei tapahdu! Kaikki puolueet ovat samanlaisia. Ihan kuin ne olisi jossain sopineet asioista yli kansalaisten päiden!? :LOL:

Minusta on aina ollut outoa että ihmiset, jotka soittelevat ennustajille ja lukevat horoskooppeja ja ovat kaikin puolin taikauskoisia (kuten valtaosa porukasta täällä), katsovat kuitenkin itse olevansa älyllisesti niin korkeatasoisia yksilöitä, että Raamatun vanhoille paimentolaistaruille on kanttia naureskella. Minusta tuo kirja kertoo melkoisen hyvin menneestä ja tulevastakin näyttää olevan hyvin jyvällä. On se melkoinen saavutus jos tuon kirjan tuhersivat jotkut paimentolaiset jossain hiekkaerämaassa muutama tuhat vuotta sitten :D Oli siinä poitsuilla vahvoja visioita tulevaisuudesta, vaikka eivät osanneet edes lukea eivätkä kirjoittaa! :LOL:

Tässä pedon merkkiä odotellessa, on se sitten mikrosiru tai mikä tahansa jota ilman ei voi OSTAA EIKÄ MYYDÄ, niin joko Nasa julkaisi uutisensa? Pitääpä lähteä pläräämään uutisia josko tänään on se päivä, jolloin saamme tieteellisen varmuuden siitä, että elämän syntyyn ei Jumalaa tarvittu, vain sopivan lämpöinen alkuliemi riitti. Professori Kari Enqvisthän sen jo tietää, mutta joko nyt kaikki muutkin asiasta vakuuttuvat?

äiti 44 v
Tuo saattoi olla pahinta "looginen" -sanan väärinkäyttöä mitä olen ikinä nähnyt :D
Ja sitten sinä seuraavaksi perustelet aukottomasti, ja osoitat meille, mistä me näemme että Jumala ei ole looginen.

Kai sinä nyt sen tajuat, että pelkästään sinun lausahduksesi ei riitä asian todisteeksi. Ei edes se että tuo nyt sattuu olemaan sinun mielipiteesi.

Kerro, missä epäloogisuus näkyy. Lainaa vapaasti ihmiskunnan historiaa ja ymppää siihen biologiaa ja muita tieteitä ja ripottele sekaan talouttakin ja vakuuta minut siitä että Jumala on epälooginen.

Ja jos pystyt, niin vakuuta minut samalla siitäkin, että Jumalaa ei ole ja että saatanaakaan ei ole. Minä olen näkevinäni saatanan toimia siellä täällä aina, kun klikkaan nettiHesarin auki ja luen uutisia. Kerro minulle pliis että persoonallista pahaa ei ole olemassa. Vaikka minun siskonikin väittää spiritismissä ja muussa alan harrastustoiminnassa kohdanneensa persoonallisen toimivan pahan mutta sano sinä ja todista ettei sitä ole ja että siskoni on vain heikkohermoinen.

uskis
Miten olisi, jos ihan ottaisit Raamatun käteesi ja tutkisit sitä ihan siltä kannalta, kuinka looginen se on? Mm. jo VT:ssa kerrotaan Jeesuksesta ja hämmästyttävää on se, kuinka Jeesus eläessään täytti ne profetiat. Ja paljon paljon muuta, nyt ei ole aikaa tämän enempää kommentoida.

äiti 44 v
...että dechs ei enää vastaa minun kysymyksiini.

a) Dechs on loukkaantunut minulle jostain.

b) Dechs ei koskaan toipunut siitä että NASAn astronauteissa on uudestisyntyneitä kristittyjä miehiä.

c) Dechs on ylimielinen ja siksi ei enää vastaa minulle.

d) Dechs pitää minua niin ala-arvoisena keskustelukumppanina ettei minulle hyödytä vastata.

e) Dechs ei enää tiedä mitä sanoa.

f) Dechs uskoo jo itsekin että Raamatun totuudellisuuteen ja on siksi hiljaa ettei paljastuisi.

uskis
Miten ois tuo kohta f tai e?
Nimittäin olen huomannut selvää pehmenemistä. Hänhän jopa pyysi sinulta taannoin anteeksi :O. Toisaalta kohtaa e taas puolustaisi se, että häneltä tulee kunnollisen, pohditun vastauksen sijaan heittelyä, kuin nyt tuo loogisuus-juttukin oli. Dechsissä olisi potentiaalia keskusteluihin, kun hän vain uskaltautuisi antautua siihen. Pääasiahan on kuitenkin totuus. Kaikkihan haluavat tietää ja löytää totuuden? Silläkin hinnalla, että omaa katsantokantaa olisi muutettava. Ja jos se oma kanta on se oikea, niin sitäkin suuremmalla syyllä sitä on syytä pitää esillä. Dechs, ei muuta kuin reippaasti takaisin tantereelle :hug:!
Vaikka toisaalta tämä viestini on kyllä hiukan ristiritainen. Sanoinhan sinulle joskus, etten vasta enää kysymyksiisi ja väitteisiisi, kun ne olivat jo peräti asiattomia.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22579834:
...että dechs ei enää vastaa minun kysymyksiini.

a) Dechs on loukkaantunut minulle jostain.

b) Dechs ei koskaan toipunut siitä että NASAn astronauteissa on uudestisyntyneitä kristittyjä miehiä.

c) Dechs on ylimielinen ja siksi ei enää vastaa minulle.

d) Dechs pitää minua niin ala-arvoisena keskustelukumppanina ettei minulle hyödytä vastata.

e) Dechs ei enää tiedä mitä sanoa.

f) Dechs uskoo jo itsekin että Raamatun totuudellisuuteen ja on siksi hiljaa ettei paljastuisi.

Yhteistyössä