Kostaako Jumala minulle: heti sen jälkeen, kun erosin kirkosta, meillä todettiin homevaurio

• Viestiketjun aloittaja pakana
  • Ensimmäinen viesti
äiti 44 v
[QUOTE="zxz";22570024]Hei aiti, luistelet nyt vahan sivuttain.Kylla tiedan lapsellisuuteni ,mutta ei se mua haittaa, on minussa muitakin ominaisuuksia.
Ei palata tahan enaa. Ok?
Hyvaa yota nyt, Aiti 44v.[/QUOTE]

Hyvää yötä. Ja minä tarkoitin että sinulla siis on LAPSIA, samperi soikoon, usko nyt!

"zxz"
Tama on englanninkielista aluetta ,ehka 10 per/cent ranskalaisia, asun taalla isojen jarvien pohjois puolella.
Jaakiekkoa kaikki pelaa paitsi mina en.
Ens kesana meinaan tulla katsomaa vielako loytaisin vanhaa kotitaloa sielta pohjanmaalta.

"Gloria Mundi"
[QUOTE="zxz";22570035]Miten Sun reissu?[/QUOTE]

Loytyi loytyi - ja pysahdyin ostamaan ja skoolasin!! Hengissa selvittiin - ilman lumimyrskyja - ja suurempia tappeluita. Nyt voi viikon taas koittaa palautua...

uskis
[QUOTE="zxz";22570031]Tama on englanninkielista aluetta ,ehka 10 per/cent ranskalaisia, asun taalla isojen jarvien pohjois puolella.
Jaakiekkoa kaikki pelaa paitsi mina en.
Ens kesana meinaan tulla katsomaa vielako loytaisin vanhaa kotitaloa sielta pohjanmaalta.[/QUOTE]

Mistäpäin Pohjanmaata taloa etsit? Etelä-, Keski- vai Pohjois-? Tervetuloa :)!

Lempparini: Puhuva käärme. Symbolinen vai kirjaimellinen?
Heh, luin Hollantia käsittelevästä kirjasta, että vuonna 1944, pahimman saksalaismiehityksen aikaan, eräs hollantilainen protestanttinen lahko hajosi kahtia. Oppiriidan syy oli: puhuiko paratiisin käärme todella? Niitä lahkoja on mielettömästi Hollannissa ja tarvitaan asiantuntija erottamaan ne opillisesti toisistaan. Lahkon kahtiajakautuminen tarkoittaa usein sitä, että saman perheen jäsenet lakkaavat puhumasta toisilleen, kun jäävät eri puolille.

uskis
Heh, luin Hollantia käsittelevästä kirjasta, että vuonna 1944, pahimman saksalaismiehityksen aikaan, eräs hollantilainen protestanttinen lahko hajosi kahtia. Oppiriidan syy oli: puhuiko paratiisin käärme todella? Niitä lahkoja on mielettömästi Hollannissa ja tarvitaan asiantuntija erottamaan ne opillisesti toisistaan. Lahkon kahtiajakautuminen tarkoittaa usein sitä, että saman perheen jäsenet lakkaavat puhumasta toisilleen, kun jäävät eri puolille.
Voi ei. Todella tärkeä detalji tuo käärme. Mä en tähän astisessa uskonvaelluksessani ole edes kiinnittänyt tuohon asiaan mitään huomiota. Katsoin tuossa puolisen tuntia sitten tv7:lta ohjelmaa Afrikan nälkiintyneistä lapsista ja kuinka Äiti Teresa kertoi erästä kadulla kohtaamastaan lapsesta. Luulisi, että tällaisissa asioissa kristityillä olisi ihan riittäväti pohdiskeltavaa ja työsarkaa.

Patmos mediasoitin

uskis
[QUOTE="zxz";22571962]Jos Sina naytat ensin , niin mina naytan kans.[/QUOTE]

Ääääh. En mä taida, kun tää on niin pikku paikka, ja kaikki tuntee sit mut :/. Ei kehtaa... Mut sähän oot siellä rapakon takana, ei kukaan enää sua muista täällä. Kerro sä!

äiti 44 v
[QUOTE="zxz";22571774]Pohjois Phjanmaalta, vahan Oulusta etelaan.
Ookkona ite pohojos pohojanmaalta?[/QUOTE]

Vai Oulun läheltä olet lähtöisin? Et kovin kaukaa Oulusta voi olla kun Oulun murrekin näkyy vielä sujuvan :D

Ja minä kyllä epäilen uskiksen olevan Oulusta tai läheltä mutta näkyy leikkivän salaperäistä...

uskis
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22572023:
Vai Oulun läheltä olet lähtöisin? Et kovin kaukaa Oulusta voi olla kun Oulun murrekin näkyy vielä sujuvan :D

Ja minä kyllä epäilen uskiksen olevan Oulusta tai läheltä mutta näkyy leikkivän salaperäistä...
Mistä sä sellaista epäilet :O?

äiti 44 v
[QUOTE="zxz";22572043]Ei muistakaan. Paikan nimi oli Siikajoki.[/QUOTE]

Onko sinulla Siikajoella sukulaisia enää?

Siikajoki / Siikajoki

Nykyäänhän kotitalon voi hyvässä lykyssä löytää Google mapsilla vai mikä se nyt on jolla saa niitä lähikuvia paikoista? Ainakin kaupunkinäkymät löytyy, minunkin nykyinen asunto löytyy. Varmaan osa entisistäkin.

uskis
[QUOTE="zxz";22572130]Ethan vain ole lumiukko?
Lumiukot joskus ennen vanhaan kavi saamassa selkaansa Siikjoella pesapallopelissa.[/QUOTE]

Tietääkseni en. Tosin en ole asiasta aivan varma..

uskis
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22572145:
Ei harmainta aavistusta! Mutta on tuntunut jo kolmisenkymmentä sivua siltä että Oulun lähellä saattaisit asua! Ei sinua murre kyllä ole paljastanut, fiilis vain on tällainen.
Ihan totta! Oululaisuus saattaa siis olla jotain sellaista, joka lukee rivien välissä ja joka huokuu kauemmaskin :D

Yhteistyössä