Kostaako Jumala minulle: heti sen jälkeen, kun erosin kirkosta, meillä todettiin homevaurio

• Viestiketjun aloittaja pakana
  • Ensimmäinen viesti
uskis
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22569954:
Kiinnostavaa. Ja minun mieheni kun väittää että ei täällä voi olla miehiä ja että ne jotka väittävät olevansa, valehtelevat! Ja nyt täällä näköjään on ihan kypsiäkin miehiä eikä vain teinipoikia värkkäämässä tyyliin "Olen tatuoitu jätkä!" Ei sillä että Tatuoidussa sinänsä mitään vikaa olisi...

Kysymys uskikselle ja zxz:lle : Onko teidän lapsillanne henkilökohtainen usko? Kaikilla tai edes jollain?
Kaikilla on ainakin ollut, mutta noi vanhimmat ovat varmaan siinä ollako vai eikö olla-vaiheessa. Nuorin kyllä ihan suveneeristi puhuu Jumalasta, ja se on aivan luonteva asia jokapäiväisessä elämässä. Vanhimmilla lapsilla on pienenä ollut tosi voimakkaita Jumalan läsnäolon kokemuksia, mutta varmaan jokaisella tulee jossain vaiheessa se hetki, kun valitsee sen selkeän henkilökohtaisen uskon tai sitten ei :(. Mutta olen kuullut, että esirukouksen lapset ei joudu hukkaan, vaikka mutkia tulisikin matkaan...Kun on tullut puhetta asiasta, he kyllä sanovat, että uskovat ja minä en ole mikään sitä asiaa kieltämäänkään :D.

"zxz"
En oo lapsellinen ukkomies ,vaan lapsellinen eronnuyt poikamies ja asun Canadassa.
Uusi- Seelannissa, voi samonagan.
Mulla on vaikeuksia tan kielen kans ,ku en oo oikee sita harrastanut kymmeniin vuosiin
Kielioppi unohtuu.

uskis
[QUOTE="zxz";22569982]En oo lapsellinen ukkomies ,vaan lapsellinen eronnuyt poikamies ja asun Canadassa.
Mulla on vaikeuksia tan kielen kans ,ku en oo oikee sita harrastanut kymmeniin vuosiin
Kielioppi unohtuu.[/QUOTE]

No problem, hyvin oot tullut ymmärretyksi :).

äiti 44 v
[QUOTE="zxz";22569982]En oo lapsellinen ukkomies ,vaan lapsellinen eronnuyt poikamies ja asun Canadassa.
Kielioppi unohtuu.[/QUOTE]

Kanada on hyvä valinta asuinpaikaksi sekin mutta ei nyt sentään maapallon toisella puolella! Vain kivenheiton päässä.

Minäkään en suoraan suomeksi sanoen osannut päättää, onko oikein Uusi-Seelannissa vaiko Uudessa Seelannissa vaiko Uudessa-Seelannissa. Ja kirjoitin kuitenkin vahvan laudaturin suomenkielessä joskus. Tuskin ainakaan tuo viimeinen on oikein, ei näytä hyvältä tuo kirjoitusasu.

Oletko montakin vuotta hillunut täällä kakspluspalstalla? Kirjoitatko myös esim. Hesarin palstalle tai muille?

uskis
[QUOTE="zxz";22569990]Kyllahan te, Sina ja tessu mua ymmarratte,mutta kun tuo aiti ei mua ymmarra, haukkuu vain lapselliseksi ja muutenki.[/QUOTE]

Tessu? Oonks mä jäänyt nyt jotain paitsi? Ainiin Dechs-Tessu :D? Enhän mä sua raskis haukkua. Oot nii symppis tyyppi :)

"zxz"
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22569988:
Kanada on hyvä valinta asuinpaikaksi sekin mutta ei nyt sentään maapallon toisella puolella! Vain kivenheiton päässä.

Minäkään en suoraan suomeksi sanoen osannut päättää, onko oikein Uusi-Seelannissa vaiko Uudessa Seelannissa vaiko Uudessa-Seelannissa. Ja kirjoitin kuitenkin vahvan laudaturin suomenkielessä joskus. Tuskin ainakaan tuo viimeinen on oikein, ei näytä hyvältä tuo kirjoitusasu.

Oletko montakin vuotta hillunut täällä kakspluspalstalla? Kirjoitatko myös esim. Hesarin palstalle tai muille?
Oon lukenut vain taalla noin puolivuotta, enka kay vieraissa.
Pidan tasta, saan uuden kosketuksen Suomeen.Olin Suomessa -75 viimeksi.

uskis
[QUOTE="zxz";22569995]Oon lukenut vain taalla noin puolivuotta, enka kay vieraissa.
Pidan tasta, saan uuden kosketuksen Suomeen.Olin Suomessa -75 viimeksi.[/QUOTE]

Niin kauan sitten :O! Eikö ois jo aika tulla pistäytymään? Onko sulla sukulaisia kuitenkin täällä? Täällä ollaan menty tosi paljon eteenpäin siiitä, kun viimeksi kävit. On Nokiaa ja...Niin no ainakin tuo Nokia. Paitsi että sekin visiin on muuttanut/muuttamassa tuotantoaan...Jonnekin kauas. Mutta ainakin täältä löytyy symppistyyppejä, jotka haluaa taata eri maiden velkoja :)!

äiti 44 v
[QUOTE="zxz";22569990]Kyllahan te, Sina ja tessu mua ymmarratte,mutta kun tuo aiti ei mua ymmarra, haukkuu vain lapselliseksi ja muutenki.[/QUOTE]

Ja onhan sinulla LAPSIA! Sellaista ihmistä kutsutaan lapselliseksi! Taitaa sinulla tosiaan olla vähän kieli ruosteessa :D

Onko sinulla jo jouluradion linkki? Tässä tulee: Jouluradio

äiti 44 v
[QUOTE="zxz";22569995]Oon lukenut vain taalla noin puolivuotta, enka kay vieraissa.
Pidan tasta, saan uuden kosketuksen Suomeen.Olin Suomessa -75 viimeksi.[/QUOTE]

No etpä ole häiriöksi asti rampannut...

äiti 44 v
Niin kauan sitten :O! Eikö ois jo aika tulla pistäytymään? Onko sulla sukulaisia kuitenkin täällä? Täällä ollaan menty tosi paljon eteenpäin siiitä, kun viimeksi kävit. On Nokiaa ja...Niin no ainakin tuo Nokia. Paitsi että sekin visiin on muuttanut/muuttamassa tuotantoaan...Jonnekin kauas. Mutta ainakin täältä löytyy symppistyyppejä, jotka haluaa taata eri maiden velkoja :)!
Jos tämä maa oli vähän takapajuinen viimeksi niin nyt täällä on globalisaation nimissä kaikki päin persettä!

Ostin muuten syksyllä ihanan mekon, made in canada. Laatukampetta eikä mitään kinkkilässä tehty myrkkyvaatetta.

Missähän ap muuten nykyisin?

"zxz"
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22570002:
Ja onhan sinulla LAPSIA! Sellaista ihmistä kutsutaan lapselliseksi! Taitaa sinulla tosiaan olla vähän kieli ruosteessa :D

Onko sinulla jo jouluradion linkki? Tässä tulee: Jouluradio
Kiitos jouluradiosta.
Kieli ruosteessa? onko silla mitaan tekemista, etta paidanhelma on ruosteessa?
Mun valmisteltu mielipide sinusta on, etta Sulla on lammin sydan , vaikka kaytat sanoja kuin humalainen merimies.

äiti 44 v
[QUOTE="zxz";22570015]Kiitos jouluradiosta.
Kieli ruosteessa? onko silla mitaan tekemista, etta paidanhelma on ruosteessa?
Mun valmisteltu mielipide sinusta on, etta Sulla on lammin sydan , vaikka kaytat sanoja kuin humalainen merimies.[/QUOTE]

Kieli ruosteessa tarkoittaa että kielitaitosi on ruosteessa eli huono (mikä ei tietenkään ole ihme) kun et ymmärtänyt että tuo lapsellinen tarkoitti että SINULLA ON LAPSIA (you have children) eikä sitä että SINÄ olet lapsellinen (childish or something). Sanaa käytetään nykyään "huumorimielessä" tarkoittamaan että on lapsia.

En tiedä mitä tarkoittaa "paidanhelma ruosteessa" mutta ilmeisesti tarkoittaa että paidanhelma on paskainen? Kakkaa siis, shit.

Ja kieli ruosteessa ei siis tarkoittanut "ruskeakielinen" joka tarkoittaa perseennuolijaa vaan kieli ryosteessa tarkoitti kommentissani että olet unohtanut suomenkieltä ja siksi olet tavanomaista alttiimpi ymmärtämään asioita VÄÄRIN. Varsinkin tätä minun tulvaa voi olla vaikea hahmottaa?

Ja tuo merimiesvertaus oli varmasti osuva. Vuonna 1995 eräs puolalainen mies (nykyisin seitsenkymppinen eikä osaa suomea) kuunteli minua ja sanoi että puhun kuin suomalainen merimies :D :D Tunnisti kirosanoja puheestani :D

äiti 44 v
Onko sinulla TV7 linkki?

Tässäpä tulee sekin. http://www.tv7.fi/

Ei sillä että Kanadassa ei televisiokanavia olisi mutta tuo on suomalainen kristillinen, ehkä sen jo tiedätkin.

Eikö sinua yhtään kiinnosta käydä vanhaa entistä kotimaatasi katsomassa? On hassua ajatella että sinä kävit täällä viimeksi Kekkosen aikana, ETYK-vuonna. Asutko ranskankielisellä alueella vaiko englannin? Jääkiekosta nyt kai kuitenkin tykkäät? Minä tykkään. Sopivan maskuliinista ja jännittävää, ei mitään hinttarimeininkiä kuten potkupalloilu (eli siis jalkapallo) missä shortsimiehet kirmaavat viheriöllä nahkakuulan perässä :(

Yhteistyössä