Koska uskaltaa toivoa uutta raskautta sektion jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 4½kk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
4

4½kk

Vieras
Toive olisi pieni ikäero tulevalla sisaruksella ja nyt 4½kk.
Unohdin sairaalasta lähtiessä kysyä leikanneelta lääkäriltä että koska saisi aloittaa sisaruksesta haaveilun.
Onko muilla tietoa asiasta?

6kk niin saatiin alkaa yrittää vaakavillon jälkeen. jos on pystyviilto niin saattaa olla suositus vuosi. pitää kysyä kuitenkin tapauskohtaisesti lääkäriltä koska kohtu on erilainen kaikilla. 7kk sektiosta tulin raskaaksi ja nyt on puolessa välissä, välillä haavaa kiristää muttei ole muita ongelmia ollut

mutta meille sanottiin minimiksi 6kk

Minusta vuosi on sopiva aika, ehtii kohtu toipua edellisestä leikkauksesta. Arpikudokset ym. Ja riippuu varmaan siitäkin, miten edellinen sektio/sektiot on menneet. Joskushan haavan paraneminen kestää pitempää, saattaa joillakin jopa aueta tikeistä huolimatta jos tulehtuu kunnolla ym. Mutta ainakin vuosi noin karkeasti!

Alkuperäinen kirjoittaja 4½kk:
Kaikki siis meni sektiossa hyvin ja toipuminen meni todella hyvin.

No olenhan kylläkin jo iäkkämpi ensisynnyttäjä kun esikoinen syntyi sektiolla minun ollessa 27v ja toinen lapsi sektiolla 30v. Välissä ehti olla muutama keskenmeno.

Mulla viisi vuottakin oli liian vähän... repeämää tuli kohtuun loppuraskaudessa, enään en saa tehdä lapsia :( Tämä siis kolmannessa raskaudessa. Ekan ja tokan ikäeroa reilu vuosi vaan, siinä kait syy.. :( Kaikki kolme siis leikattu

Yleensähän suositus on, että sektion ja uuden raskauden alkamisen välillä olisi vuosi ainakin. Meillä oli lapsien syntymien välillä reilu vuosi, molemmat syntyivät sektiolla. Eikä ollut ongelmia.

Mulle on tehty 1v2kk sisään kaksi sektiota ja kaikki meni todella hyvin.
Tämän toisenkin jälkeen sanoivat, että puoli vuotta on hyvä pitää väliä. Kolmas olisi siis automaattisesti sektio.

Yhteistyössä