Koska TV-lupatarkastaja tulee, niin osaa olla poissa kotoa?

  • Viestiketjun aloittaja mamukas
  • Ensimmäinen viesti
Eikö kannattaisi maksaa se pari kymppiä kuussa? Voit sijoitta tv:n sisustukseen sopivaksi ja voit pitää äänenvoimakkuuden haluamallasi tasolla. Lisäksi ovikellon soidessa ei tarvitse ryömiä sohvan taakse piiloon ja komentaa lapset äänettömiksi. Säälittäviä lusmuilevia loisia moiset siipeilijät!
 
una
Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:
Alkuperäinen kirjoittaja una:
mikä varkaus se on kun on ite maksanut sen telkkarin jota katsoo? mä en siihen mitään lupaa tarvi
Eli myymälävarkauskaan ei ole mikään varkaus, jos poimii ne tuotteet omaan kauppakassiin, josta on "ihan ite" maksanut....?
väännä miten väännät. mun mieli ei silti käänny. suomalaiset on just tollassii pupupöksyjä jotka aina mukisematta maksaa ja maksaa ja maksaa.. mistään ei ikinä osoiteta mieltä hiljaa vaan mutistaan kuin taas pitää maksaa.. tv lupa on maailman turhin. kuinka monessa maassa se edes on?laskepa! kukaan muu ei oo niin tyhmä että on edes suostunut maksamaan siitä että saa omassa kodissaan katsoa itse ostamaansa telkkaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
jos ei muuta järkevää ratkaisua saada aikaan, odotan uutta lakia mikä sallii lupatarkastajalle oikeasti tulla sisälle ja tarkastaa löytyykö taloudesta telkkari. Ja kunnon sakkomaksut sitten luvattomille ja telkkarin hinnan mukaan suhteutettuna vielä. ihmettelen että joillakin on varaa ostaa hienot laitteet ja sitten ei makseta lupaa!
Peesi. Nyt kun mediamaksu meni jäihin, täytyy miettiä uudelleen sitäkin vaihtoehtoa, että jatkettaisiin nykysysteemillä ja oikeasti valvottaisiin sitä luvanmaksua.
Miksi ihmeessä te tällaista toivotte? Jos itse haluatte maksaa luvan, maksakaa. Vai oletteko te niitä, jotka uskotte Ylen propagandaa siitä, että maksu pienenisi, jos kaikki maksaisivat? Ei tule tapahtumaan.
En omista televisiota, joten nykysysteemissä en maksakaan. Mutta minusta on perin omituista, että suuri joukko suomalaisia on sitä mieltä, että on oikein salakatsella ja pakoilla tarkastajaa. Onko myymälävarkauskin oikein, jos siitä ei jää kiinni?
Ei tietenkään varastaminen ole oikein, älä nyt ole hölmö. Se, että joku katsoo tv:tä ilman lupaa, ei ole keneltäkään mitään poissa. Maksu ei pienene, vaikka kaikki maksaisivat. Jos kukaan ei maksaisi, joutuisi Yle keksimään fiksumman tavan rahoittaa toimintaansa. Luparahat voisi kerätä vaikka veroissa, se tuskin ketään haittaisi, päinvastoin. Kallis lupajärjestelmä tarkastajineen on rahan heittämistä kaivoon. Miksi sellaista pitäisi kenenkään rahoittaa.

 
una
Alkuperäinen kirjoittaja pirullinen emäntä:
Alkuperäinen kirjoittaja una:
mikä varkaus se on kun on ite maksanut sen telkkarin jota katsoo? mä en siihen mitään lupaa tarvi
:LOL: luuletko että radiosta tulisi ohjelmaa jos sitä ei joku tuottaisi samoin kuin teeveessä?
tvstä tulee kyllä sadoilta kanavilta ohjelmaa. kumma kuinka ulkomailla niitä ohjelmia tulee vaikkei lupaa olekaan??ohoh.. ne rahat ohjelmien tuottamiseen voidaan nyhtää muualtakin kuin siitä että maksat ylelle jostain skeke-ohjelmista
 
una
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Eikö kannattaisi maksaa se pari kymppiä kuussa? Voit sijoitta tv:n sisustukseen sopivaksi ja voit pitää äänenvoimakkuuden haluamallasi tasolla. Lisäksi ovikellon soidessa ei tarvitse ryömiä sohvan taakse piiloon ja komentaa lapset äänettömiksi. Säälittäviä lusmuilevia loisia moiset siipeilijät!
älä valita jos ite oot niin nössö että maksat vaikka noin kovasti harmittaa :D
 
Ksantippa S.
Alkuperäinen kirjoittaja una:
tv lupa on maailman turhin. kuinka monessa maassa se edes on?laskepa! kukaan muu ei oo niin tyhmä että on edes suostunut maksamaan siitä että saa omassa kodissaan katsoa itse ostamaansa telkkaa.
En jaksa alkaa nyt selvittää maailman kaikkia maita, mutta muistaakseni ainakin Englannissa ja Saksassa ihmiset ovat niin tyhmiä, että maksavat tv-lupamaksuja. Englannissa muistaakseni maksu oli vielä korkeampi kuin Suomessa. Ei silti, aika laadukasta ohjelmaa he vastalahjaksi saavatkin.

Minun puolestani sinulla on täysi oikeus katsella itse ostamaasi telkkaa. Kunhan et oleta, että sinulle on oikeus katsella siitä tulevia lähetyksiäkin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja una:
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Eikö kannattaisi maksaa se pari kymppiä kuussa? Voit sijoitta tv:n sisustukseen sopivaksi ja voit pitää äänenvoimakkuuden haluamallasi tasolla. Lisäksi ovikellon soidessa ei tarvitse ryömiä sohvan taakse piiloon ja komentaa lapset äänettömiksi. Säälittäviä lusmuilevia loisia moiset siipeilijät!
älä valita jos ite oot niin nössö että maksat vaikka noin kovasti harmittaa :D
Miksi harmittaisi? Ei tuollainen pari kymppiä tunnu missään ja johan sellainen määrä ihan haihtuu lompakosta muutamasa päivässä.
 
vieras
Mieluummin niin että maksetaan niistä kanavista mitä oikeasti katsotaan,itse en ymmärrä että Ylelle maksetaan tätä tv-maksua kun en heidän kanaviaan katsele/kuuntele...Kyllähän nuo MTV ja nelonenkin pyörii ja tulee paljon parempaa ohjelmaa....ja maksullisia kanaviakin löytyy viakka kuinka...laittakoon sitten Yle omille kanavilleen semmoist maksut että pärjäävät ja ne maksavat jotka niitä katsoo...itse en ainakaan kyseisiä kanavia katso.......
 
Alkuperäinen kirjoittaja una:
mikä varkaus se on kun on ite maksanut sen telkkarin jota katsoo? mä en siihen mitään lupaa tarvi
yksi vaihtoehto voisi olla kunnon telkkarivero telkkarin ostajlle ja telkkarinkorjauksista myös vero joka alvin tapaan tilitetään valtiolle.
uudesta telkkarista vero voisi olla vaikka 300 prossaa.
Tai voisihan sen telkkarin sitten rekisteröidä siellä kaupassa jo ja siitä sitten napahtaisi joka vuosi maksu ellei olisi telkkarista jotakin tiettyä rekisterinumerolappua toimittanut telkkarivirastoon.
hmmmmm... vielä vaatii vähän viilausta tuo,mutta ihan oikeasti minua ärsyttää luvattomat telkkarinomistajat!!!! jos kukaan ei maksaisi niin kyllä valtio sen jostakin muualta ottaisi, mutta ikävä kyllä muussa verossa siitä maksaisi enemmän ne ketkä jo nyt maksaa veroja enemmän ja suhteellisesti enemmän kustantaa monta asiaa tässä maassa
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:
Alkuperäinen kirjoittaja una:
tv lupa on maailman turhin. kuinka monessa maassa se edes on?laskepa! kukaan muu ei oo niin tyhmä että on edes suostunut maksamaan siitä että saa omassa kodissaan katsoa itse ostamaansa telkkaa.
En jaksa alkaa nyt selvittää maailman kaikkia maita, mutta muistaakseni ainakin Englannissa ja Saksassa ihmiset ovat niin tyhmiä, että maksavat tv-lupamaksuja. Englannissa muistaakseni maksu oli vielä korkeampi kuin Suomessa. Ei silti, aika laadukasta ohjelmaa he vastalahjaksi saavatkin.

Minun puolestani sinulla on täysi oikeus katsella itse ostamaasi telkkaa. Kunhan et oleta, että sinulle on oikeus katsella siitä tulevia lähetyksiäkin :)
Eli mielestäsi lupaa ei tarvitse maksaa, jos ei katso Ylen ohjelmia ja kanavia?

 
Ksantippa S.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei tietenkään varastaminen ole oikein, älä nyt ole hölmö. Se, että joku katsoo tv:tä ilman lupaa, ei ole keneltäkään mitään poissa. Maksu ei pienene, vaikka kaikki maksaisivat. Jos kukaan ei maksaisi, joutuisi Yle keksimään fiksumman tavan rahoittaa toimintaansa. Luparahat voisi kerätä vaikka veroissa, se tuskin ketään haittaisi, päinvastoin. Kallis lupajärjestelmä tarkastajineen on rahan heittämistä kaivoon. Miksi sellaista pitäisi kenenkään rahoittaa.
Ja sinä kutsut minua hölmöksi...? Totta kai se on poissa joltakulta, jos tv:tä katsoo ilman lupaa. Se on poissa niiltä, jotka ohjelmaa tuottavat.

Minunkin mielestäni budjettirahoitus olisi järkevin tapa Ylen toimintojen rahoittamiseksi. Mutta jos nykysysteemissä pysytään, niin kuin nyt näyttää, jonkinlaista remonttia systeemi vaatii. Ei ihmisten kuulu pitää pakollista maksua vitsinä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mieluummin niin että maksetaan niistä kanavista mitä oikeasti katsotaan,itse en ymmärrä että Ylelle maksetaan tätä tv-maksua kun en heidän kanaviaan katsele/kuuntele...Kyllähän nuo MTV ja nelonenkin pyörii ja tulee paljon parempaa ohjelmaa....ja maksullisia kanaviakin löytyy viakka kuinka...laittakoon sitten Yle omille kanavilleen semmoist maksut että pärjäävät ja ne maksavat jotka niitä katsoo...itse en ainakaan kyseisiä kanavia katso.......
satutko tietämään sen että tv-verkko on ylen omistama (eli on ainakin aikaisemmin ollut) ja senkin ylläpitoon sitä rahaa menee, Ilman sitä verkkoa ei näkyisi nuo kaupalliset kanavatkaan. aika paljon maikkari saisi myydä mainosaikaa jos aikoisi saada kannattavaksi sen sitten. joka viiden minuutti vaan mainosta tuutin täydeltä ja aletaan vaan pätkimään vaikka jotkut nuorison musiikkikanavien viedeotkin keskeltä mainoksin sitten.
 
Ksantippa S.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:
Alkuperäinen kirjoittaja una:
tv lupa on maailman turhin. kuinka monessa maassa se edes on?laskepa! kukaan muu ei oo niin tyhmä että on edes suostunut maksamaan siitä että saa omassa kodissaan katsoa itse ostamaansa telkkaa.
En jaksa alkaa nyt selvittää maailman kaikkia maita, mutta muistaakseni ainakin Englannissa ja Saksassa ihmiset ovat niin tyhmiä, että maksavat tv-lupamaksuja. Englannissa muistaakseni maksu oli vielä korkeampi kuin Suomessa. Ei silti, aika laadukasta ohjelmaa he vastalahjaksi saavatkin.

Minun puolestani sinulla on täysi oikeus katsella itse ostamaasi telkkaa. Kunhan et oleta, että sinulle on oikeus katsella siitä tulevia lähetyksiäkin :)
Eli mielestäsi lupaa ei tarvitse maksaa, jos ei katso Ylen ohjelmia ja kanavia?
Yle on kansallinen yleisradioyhtiö. Sillä on mielestäni oikeus periä maksuja niiltä, jotka Suomessa televisiolaitteen omistavat.

Ihan niin kuin jos haluaa ostaa viiniä, täytyy käyttää Alkon palveluita ja maksaa Suomen valtiolle veroja, vaikka sattuisi ulkomaalaista viiniä sieltä hyllystä valitsemaankin.
 
kaksplus
Alkuperäinen kirjoittaja una:
Alkuperäinen kirjoittaja pirullinen emäntä:
Alkuperäinen kirjoittaja una:
mikä varkaus se on kun on ite maksanut sen telkkarin jota katsoo? mä en siihen mitään lupaa tarvi
:LOL: luuletko että radiosta tulisi ohjelmaa jos sitä ei joku tuottaisi samoin kuin teeveessä?
tvstä tulee kyllä sadoilta kanavilta ohjelmaa. kumma kuinka ulkomailla niitä ohjelmia tulee vaikkei lupaa olekaan??ohoh.. ne rahat ohjelmien tuottamiseen voidaan nyhtää muualtakin kuin siitä että maksat ylelle jostain skeke-ohjelmista
taitaa mennä hissi ohi
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei tietenkään varastaminen ole oikein, älä nyt ole hölmö. Se, että joku katsoo tv:tä ilman lupaa, ei ole keneltäkään mitään poissa. Maksu ei pienene, vaikka kaikki maksaisivat. Jos kukaan ei maksaisi, joutuisi Yle keksimään fiksumman tavan rahoittaa toimintaansa. Luparahat voisi kerätä vaikka veroissa, se tuskin ketään haittaisi, päinvastoin. Kallis lupajärjestelmä tarkastajineen on rahan heittämistä kaivoon. Miksi sellaista pitäisi kenenkään rahoittaa.
Ja sinä kutsut minua hölmöksi...? Totta kai se on poissa joltakulta, jos tv:tä katsoo ilman lupaa. Se on poissa niiltä, jotka ohjelmaa tuottavat.

Minunkin mielestäni budjettirahoitus olisi järkevin tapa Ylen toimintojen rahoittamiseksi. Mutta jos nykysysteemissä pysytään, niin kuin nyt näyttää, jonkinlaista remonttia systeemi vaatii. Ei ihmisten kuulu pitää pakollista maksua vitsinä.
No vitsihän se on. Huono sellainen, mutta vitsi silti.

Mieti kuinka paljon ohjelmia tuotetaan ja kanavia ylläpidetään ilman mitään lupamaksuja. Miksi Yle ei tähän kykene? Tuottamaton toiminta pitää sitten lopettaa eikä pitää yllä kalliilla ja järjettömällä systeemillä.

 
Ksantippa S.
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
satutko tietämään sen että tv-verkko on ylen omistama (eli on ainakin aikaisemmin ollut) ja senkin ylläpitoon sitä rahaa menee, Ilman sitä verkkoa ei näkyisi nuo kaupalliset kanavatkaan. aika paljon maikkari saisi myydä mainosaikaa jos aikoisi saada kannattavaksi sen sitten. joka viiden minuutti vaan mainosta tuutin täydeltä ja aletaan vaan pätkimään vaikka jotkut nuorison musiikkikanavien viedeotkin keskeltä mainoksin sitten.
Ikävä kyllä verkko ei ole Ylen omistama. Myivät sen halvalla ranskalaisille, mitä en ikinä anna anteeksi.
 
nyt rehellinen kysymys ja siihen rehellistä vastausta odotan: KUINKA MONI telkkarilupaa maksamattomista MAKSAA KUITENKIN JOTAKIN MAKSUKANAVAKORTTIA???? Ainakin nuo maksukanavakortit pitäisi olla sellasia että saisi vain maksettua telkkarilupaa vastaan ja koodattaisiin niin että vain siihen vastaanottimeen kävisi mistä on lupa maksettu
 

Yhteistyössä