Kosimisesta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rukoilijasirkka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rukoilijasirkka

Vieras
Olikos se niin, että tänä vuonna nainenkin saa kosia?

Jokatapauksessa itse ajattelen, että koko kosiminen on naurettavaa. Aivankuin ei oltaisi puheväleissä, kun toisen pitää erikseen kysyä siitä. Mun mielestä se pitäs olla molempien yhteinen päätös, josta tietysti puhuttaisiin, eikä niin, että toinen hankkiin sormuksen ja laittaa sen jonkun pullan sisään. :$

Naiset odottaa vuosikausia, kun mies ei kosi, eikä siitä voida sitten yhdessä muka keskustella. Muuten mies ahdistuu. Mä en vaan tajua, musta avioliitto on yhteinen hanke.

Miksei nainen ja mies keskustele? miten tulevaisuudessa onnistuu päätösten teko? samaan tapaanko, että toinen kysyy ja toinen vastaa että ei tai kyllä.

Jos suhteessa paljon keskustellaan, sillä ei ole väliä, kumpi ottaa jonkun asian puheeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Olikos se niin, että tänä vuonna nainenkin saa kosia?

Jokatapauksessa itse ajattelen, että koko kosiminen on naurettavaa. Aivankuin ei oltaisi puheväleissä, kun toisen pitää erikseen kysyä siitä. Mun mielestä se pitäs olla molempien yhteinen päätös, josta tietysti puhuttaisiin, eikä niin, että toinen hankkiin sormuksen ja laittaa sen jonkun pullan sisään. :$

Naiset odottaa vuosikausia, kun mies ei kosi, eikä siitä voida sitten yhdessä muka keskustella. Muuten mies ahdistuu. Mä en vaan tajua, musta avioliitto on yhteinen hanke.

Miksei nainen ja mies keskustele? miten tulevaisuudessa onnistuu päätösten teko? samaan tapaanko, että toinen kysyy ja toinen vastaa että ei tai kyllä.

Jos suhteessa paljon keskustellaan, sillä ei ole väliä, kumpi ottaa jonkun asian puheeksi.

Meillä kyllä naimisiin menosta ja häistä (ajankohtakin on tiedossa) on puhuttu ihan järkevästi eikä kumpikaan ole kosinut. Se on ollu semmoinen luonteva loksahtaminen siihen päätökseen. =)
Mut on mun pakko myöntää että tunnen kateuden pistoksen kun tiedän kauniita kosintatapoja joita on sattunut tutuilleni. Jotenkin myös maku koko juttuun meni kun olen lukenut rivien välistä yhteiseltä ystävältämme että mieheni kihlasi exänsä hyvinkin romanttisissa merkeissä. Onneksi en tarkemmin tiedä miten se kävi kun muuttuisin vihreäksi :ashamed:
Siksi olenkin sanonut miehelleni että otan sormuksen sormeen sitten alttarilla, en halua mitenkään kihloihin mennä.

periaatteessa oon siinä samaa mieltä että ei sen välttämättä tartte olla mies joka kosii. yhtähyvin se voi olla nainen tai sitten yhteinen päätös.
mutta sanotaan näin että sillon ku ite menin kihloihin niin oltiin aiemmin puhuttu siitä miehen kanssa ja hän sanoi ettei ole vielä sen aika. annoin sitten asian olla ja voitte kuvitella miten ihana yllätys oli kun eräs ilta mies sitten otti sormuksen esiin ja kosi :D en mä ikinä sitä hetkeä vaihtais pois.

naimisiin menosta sitten päätettiin yhdessä, eli tuo kihloihin meno ei ollut sellainen että nyt aletaan suunnittelemaan häitä vaan se merkitsi meille sitä että kun oikea aika tulee niin tulee myös häät =)

Olisin halunnut puhua miehen kanssa siitä, että menisimme kihloihin, mutta se vaihtoi aina puheen aihetta. (no, oltiin 17) Se oli suunnitellut kosintaa, eikä halunnut, että minä kysyn, vaan halusi itse kysyä. Ajattelin siis, ettei edes halunnut minun kanssa yhteistä tulevaisuutta. :(

Sitten se kosi Korson assalla ja veti sen ihan pelleilyksi. Muutti ääntään ja teki ilmeitä. Olin tosi loukkaantunut, mutta vastasin kuitenkin kyllä.

Sitä kuulemma pelotti kamalasti ja sen oli pitänyt kosia jo monesti, muttei ollut uskaltanut. Ja minä kun olisin kaivannut avointa ja tasa-arvoista keskustelua, enkä mitään pelleilyä.

Täytyy kyllä sanoa, että mies on moneen kertaan myöhemmin osoittanut olevansa tosi romanttinen. Kun lakkasi pelkäämästä minua. Nyt puhutaan asiat yhdessä.